9 mei 2025, 20:49:01

Trendy valkjes?

Gestart door jorgen.bodde, 23 januari 2008, 10:02:09

« vorige - volgende »

jorgen.bodde

Hoi allemaal,

Ik heb nu een interessante ontdekking gedaan waar misschien iemand van jullie een antwoord op weet. Ik heb twee valkjes, en ze hebben een leuke standaard gekregen wat bestaat uit een soort dienblad bak, en dan een boog van buis gewrapt in sisal touw. Ze zijn er helemaal gek mee. Om ze wat speelplezier te geven heb ik wat grote lego blokjes van diverse kleuren erin gelegd. Ze houden er namelijk van om alles naar beneden te gooien dat kunnen ze uren volhouden.

Mijn verbazing schetste dat van de rode, blauwe, witte en gele blokjes, ze alleen de gele blokjes pakken en die naar beneden gooien. met hoge uitzondering een blauwe, of een witte maar niet voor dat alle gele beneden liggen.

kan iemand dit uitleggen wat de valkjes hebben met de kleur geel? Misschien zijn ze bewust van de laatste mode trend en is het volgend jaar blauw?

Groetjes,
- Jorgen
Mijn valkjes zijn: Sjors (†) , Dewey en Lukas

Rianne

Ze kunnen een voorkeur voor kleur hebben. Of juist een afkeur. De grijze roodstaart van een vriendin heeft een hekel aan blauw en speelt niet met alles wat blauw is ;)

jorgen.bodde

Hoi Rianne,

Dat kan wel kloppen. Ik had ooit een gele trui en Sjors mijn vorige valkje was panisch voor die trui. Als ik hem aan had dan wilde ze niks van me hebben. Maar Lukas en Dewey zitten net zo vrolijk op mijn gele badjas dus ik zou niet weten wat het kan zijn, maar het is wel een interessant gegeven...

- Jorgen

Hermien

Kun je misschien een foto plaatsen van die speelplaats? Is-ie zo gekocht en waar? Ik ben daar wel reuze benieuwd naar..

jorgen.bodde

Hoi Hermien,

De standaard is geheel custom gemaakt, nou ja geheel, ik HAD vroeger een IKEA lamp, je kent ze wel die lange lampen met papieren cover. Die hadden mijn valkjes naar de knoppen geholpen door het papier los te knagen. Het zat allemaal met tie-wraps aan elkaar, tot Dewey zo lomp als dat lieve beestje soms kan zijn, in de lamp duvelde en ik die aan stukken moest scheuren om hem eruit te krijgen. Niet erg want die lamp was toch al aan vervanging toe. Toen dacht ik, waarom geen leuke valk standaard ervan maken?

We hebben oude verwarmingsbuizen genomen, en de lamp tot de helft afgezaagd zodat er nog een klein stukje over was met twee lampjes. We hebben een lampekap erop gezet zodat de lampjes mooi bedekt bleven en erop een dienblad, met als boog een rechthoekige standaard, met twee uitsteeksels. Ze zijn er helemaal gek mee.

Hier twee foto's om hem te laten zien:

http://www.xs4all.nl/~jorgb/images/IMG_0988.JPG

En de gelukkige bird brothers:

http://www.xs4all.nl/~jorgb/images/IMG_1000.JPG

Groetjes,
- Jorgen

Hermien

Ziet er goed uit zeg. Misschien kan ik bij de kringloop ook nog wel ideetjes opdoen. Zelf beschik ik niet over een oude lamp.

Ik ga eens verzinnen, in ieder geval bedankt voor het idee. ;)

jose

Leuk gedaan.
Wat wij doen is hazelaartakken kopen op de markt,die een tijd in water zetten zodat ze wortels krijgrn,en blaadjes.
uren zijn ze er zoet mee.

jorgen.bodde

Hoi Jose,

Alle credit gaat naar mijn pa die is handig met buizen en  dingetjes ik heb alleen ongeveer gezegd hoe de buizen moesten lopen.

Bedankt voor de tip ik zal eens kijken of ze daar ook leuk mee kunnen spelen.

- Jorgen