12 mei 2025, 09:22:23

nieuw vriendje erbij?

Gestart door sanneke, 2 februari 2008, 16:53:49

« vorige - volgende »

sanneke

hoi mensen,
ik zit net te kijken bij de fotowedstrijd van de maand met als thema ' liefste Koppel'. ik vind het echt zo schattig dat ik zelf ook overweeg om een vriendje voor mijn Pika erbij te halen.
nu is mijn vraag:
Mijn Pika is al aardig tam en komt ook al bij je zitten en is erg actief, is het niet zo dat wanneer ik een vriendje voor hem erbij haal, dat hij dan minder tam wordt of dat ie niet meer bij je komt. en kan het dan ook zijn dat het vriendje niet tam te krijgen is?

Ik zou wel heel graag een parkietje erbij willen, maar ik wil ook dat Pika tam blijft en dat het vriendje ook tam te krijgen is.

wie kan er antwoord geven op mijn vraag.

alvast namens Pika en mij bedankt.

sanneke

ojah  nog iets vergeten,  maakt het dan trouwens ook nog uit of je een jong valkje erbij haalt of moet het nieuwe vriendje dan van dezelfde leefdtijd zijn. want het lijkt me dan makelijker om dan een heel jong valkje erbij te nemen want die lijken me makelijker tam te krijgen.

groetjes sanne en pika

Hermien

Ik heb DRIE mannen, waarvan Gabber dit jaar 7 jaar wordt. Goofy en Silvo zijn er het afgelopen jaar als jonkie en al handtam bijgekomen. En wat denk je? Geen enkel probleem. ze komen alle drie 's avonds gezellig bij me zitten. In de volière gaat het ook prima. En hoewel ze niet altijd even close zijn, en er af en toe wel eens naar elkaar geblazen wordt, kunnen ze toch prima met elkaar overweg hoor. Alleen als het 'stoktijd' (ze gaan rond 23.00 op stok voor de nacht) is, wil het nogal eens rumoerig worden om wie op welk plekje mag. Maar dat is in het wild ook zo, hoor. Niets om je druk om te maken. Nee, ik beleef veel plezier aan mijn manvolk.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sanneke

bedankt Hermien en Lin voor jullie informatie.
ik zal er nog even over nadenken of ik er wel 1 bij doe.
uit de link die Lin me stuurde haalde ik namelijk wel veel rijgedrag uit dat mijn Pika vertoond. ook lijkt het me voor pika wel beter om er 1 bij te doen maar denk dat hij dan nog wel veel tammer moet worden.

groetjes sanne
& Pika