28 april 2024, 07:27:21

Leukose

Gestart door Nick_66, 17 januari 2008, 23:41:03

« vorige - volgende »

Nick_66

Ons valkje zou volgens de dierenarts leukose hebben en hij heeft daarvoor een flinke spuit Prednison gekregen en moet elke dag een druppeltje Metacam krijgen. Er zou vocht in zijn longetjes zitten en zijn lever zou verdikt zijn door de leukose. Hij heeft wel een dik buikje. Sinds vorige week vrijdag (na het bezoek aan de dierenarts), is hij veel aan het slapen. Sinds gisteren heeft die weer normaal van zijn gewone voer gegeten, nl Xtra Vital. Het is ons opgevallen dat die weer een stuk actiever is geworden. Ook hebben we de extra vitamines die we in zijn water doen, even overgeslagen. Teveel vitamines zou ook niet altijd goed zijn. Vandaag is die echt een stuk levendiger en slaapt veel minder. Poetst, eet regelmatig, drinkt, maakt af en toe geluidjes, komt af en toe zijn kooi uit, ontlasting goed, ogen helder, neusgaten schoon.

Ik begin me onderhand wel af te vragen of de diagnose van de dierenarts goed is. Als zijn lever verdikt zou zijn, dan moet je dat toch goed aan hem gaan merken?  ???

Waar zit het levertje trouwens van een valkparkiet?


Karin

Je bent bij Hedwig geweest toch ? Die is heel kundig op dat gebied. Bel haar anders gewoon eens op, dan kun je nog even om uitleg vragen en kan ze je nogmaals informeren. Je kunt natuurlijk een second opinion vragen bij een andere vogelarts, maar ik denk dat je je vogel daar geen plezier mee doet, nog meer onderzoeken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves