17 mei 2025, 13:00:31

Hobbykwekerij 'Valkcity' Seizoen 2008

Gestart door Kirsten, 15 januari 2008, 19:17:05

« vorige - volgende »

Hermien

Heb jij nou ook geelwangetjes? Was me nooit eerder opgevallen. Heb je trouwens mijn bestelling al klaar?

Hier alles top. Binky doet het helemaal goed en mijn andere jongens zijn ook geweldig! Ze hebben Binky in de groep opgenomen alsof het nooit anders is geweest. Wat een genot weer.

Kus, knuf, kroel en hug van mijn 'Vliegtuig'.

Kirsten

Hoi Hermien,

Ja je bestelling staat al eventjes klaar, ondanks dat we elkaar vanavond nog even gesproken hebben moet we heel snel wat afspreken.
Morgen laatste dagje bij mijn werkgever en dan heb ik nog twee weken voordat ik bij de nieuwe moet beginnen,.daar moet wel een leuk avondje tussen te plannen zijn toch?  ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Heel veel sterkte morgen, meis!!

Zal je toch zwaar vallen.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Kirsten , heel veel sterkte ook morgen hoor !

lynette

Hoi Kirsten

Ik wil je sterkte wensen met de afscheid van je colega's.
Maar vooral genieten van de 2 vrije weken. En nu maar hopen dat het mooi weer zal blijven.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

*Manon*

Hoi Kirsten,

Hoe is het vandaag gegaan met je laatste werkdag?
Kan me voorstellen dat het even slikken is. Nu genieten van je welverdiende vakantie  ;D

Caroline

Even lekker 2 weekjes relaxen meis.

Geniet ervan.  :D

Groetjes!!!!!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi kirsten,

ook namens mij hoor  :D  :D
geniet ervan!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Neem ff contact op met Caro uit Dordt......

;D   ;D   ;D   ;D

carco

Hebben we al gehad  ;D

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Hoi hoi!

Bedankt, het was echt heel vreemd om na 14,5 jaar weg te gaan, maar het is zo.
Voor degene die het niet weten. Mijn werk ging fuseren en daardoor gingen mijn taken naar alkmaar en assen. Aangezien ik dit te ver vind ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Mijn ene collega heeft inmiddels ook ander werk en mijn andere collega's zoeken nog.
Ik heb een zwaar hoofd en ga ze echt missen, maar we houden contact.

Ik ga echt even rust nemen inderdaad want de afgelopen weken waren chaotisch druk,. pff

Hermien, ik heb inmiddels al met haar afgesproken en ben er volgende week gewoon bij!

Groetjes
Kirsten

Kimm

hoi kirsten,

ik heb het zaad binnen gekregen! ik ga eens kijken hoe lekker ze dat gaan vinden  :D

bedankt!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

LEUK!

;D   ;D   ;D   ;D

Caroline

Waarom wonen jullie zo ver weg.  :'( :'(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Goeiemiddag!

Naar aanleiding van gelezen stukken in een ander dagboek hier op valkparkiet.com, begin ik vandaag eens met de mindere kant van het kweken.

Helaas zijn er naast het geluk van kweken ook uiteraard de teleurstellingen die op je pad komen. Mijn kweekseizoen buiten zit erop. Ik heb nog wat jonge (wilde) valken die een thuis zoeken, maar hier maak ik me geen zorgen over. Ik maak me wel zorgen over het vinden van een nieuw thuis voor twee lieverds uit de tweede ronde.  Waarom? Vraag je je misschien af, nou omdat deze niet voldoen aan de verwachting die nieuwe eigenaren hebben bij een zoeken van een maatje...

Mag ik jullie voorstellen aan:

Een opaline witmasker man/pop met een kans op dominant pastel ef (donker type), jong van de Dominant Pastel Bleekmasker EF, Mowgli en zijn mooie pop, een opaline cinnamon witmasker genaamd Shanti

Hij/zij is te klein van formaat vanwege het feit dat hij als 5e jong bij een nieuw koppel geboren is. Uitgesloten voor de kweek dus, maar als huismaatje zeer geschikt! Een ontzettende lieverd, die vandaag naar binnen verhuist is.  Hij doet erg zijn best om al wat zaadjes te eten, maar is nog niet zelfstandig.

Dan als tweede een wildkleur man/pop,
Een jong van Dory, een opaline cinnamon geelwang pop en haar partner Marlin, een bronze-fallow man.

Jullie weten het allemaal, geelwangen broeden niet of slecht. Dit eitje had ik ondergebracht bij Luca en Bounty in de hoop dat zij hem/haar groot zouden gaan brengen. Het jong werd als laatste kleine geboren met ongeveer een dag of 5 verschil met zijn/haar broertje/zusjes. Luca en Bounty gingen hierdoor al vroeger van het nest en dit kleintje had al zijn energie in gebruik voor het warmblijven ipv het groeien. Hij/zij is ook te klein dus, maar dit was helaas niet het enige. Ik heb besloten hem onder te brengen bij een ander koppel waar het erg goed ging en hij weer goed ging groeien. Met de kropnaald voerde ik wat bij in de hoop dat hij nog wat in zou halen. Helaas was de start toch te slecht en ondanks de extra vitamine groeide het bekkie niet goed met als gevolg dat de bovensnavel nu in de ondersnavel gezet wordt.

Nee ik wil hem niet laten zien..... ;)

Oke dan wel...

Het probleem bij deze kleine is nu niet alleen dat ik een goed thuis zoek, maar ook iemand die als dat nodig is zijn snaveltje een beetje durft te vijlen. Noa van Caroline heeft ook een schepbekkie en inmiddels ervoor gezorgd dat ze hem zelf slijpt. Caroline hoeft dus niets meer te doen, maar of dit ook zo goed gaat lopen weet ik natuurlijk nog niet.

Ik ben helemaal gek op beide kleintjes, maar elk jaar jongen houden door deze situaties is niet mogelijk hoe graag ik het ook zou willen.

Dus,... Ik zoek een warm thuis waar deze lieverds mogen komen wonen. DNA wil ik eventueel gerust nog zelf betalen als dit gewenst is en natuurlijk ben ik altijd bereikbaar voor hulp of vragen. Ze verblijven net binnen dus het is nog een beetje onder voorbehoud hoe ze het doen, maar voor nu ziet het er goed uit!

Mocht iemand interesse hebben, mail me gerust!

Groetjes
Kirsten