16 mei 2025, 18:42:41

Hobbykwekerij 'Valkcity' Seizoen 2008

Gestart door Kirsten, 15 januari 2008, 19:17:05

« vorige - volgende »

Kimm

hoi kirsten,

ik vind het erg goed van je dat je ook schrijft dat er mindere kanten aan het kweken zitten. helaas gebeurd dat ook ;)

wat betreft jouw jongen, dat zijn echt schatjes en het wildkleurtje kijkt helemaal lief uit hoor!!

ik hoop dat je een heel goed tehuisje vindt voor ze!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

ach wat een lekker stel.. 't blijft een vreemd gezicht dat snaveltje zo.. zit de hele bovenkant nu in het ondersnaveltje? want dat lijkt me ook nog niet 1 2 3 passen... het is net als je kleine geelwangetje he..  :'( :-*

Mijn hart is er goed voor om ze in huis te nemen maar aangezien ik nu de donsjes heb en die allemaal zelf ga houden en in ieder geval allemaal binnen hou tot aan mei is het niet te doen en zou het niet verstandig zijn.

In de volière buiten is geen optie neem ik aan omdat je ze nu naar binnen hebt gehaald.. en voor het centebakkie zou ik dat ook niet zo aandurven ivm wellicht wat verwilderen en dan kan het snavel verzorgen nog niet mee gaan vallen..

Tja, en het opalientje, nogmaals, zou welkom zijn in de voliere maar of dat nog gaat.

Je mag me altijd in je achterhoofd houden voor het witmasker valkje.. laten we dat afspreken.. Hij/zij is hartstikke welkom.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Bedankt voor jullie lieve reacties  :-*

Het geelwangetje was op jonge leeftijd uit het nest gevallen en had een scheef bekkie hierdoor eraan overgehouden. Was ook al zo'n lieverd  :'( Bij deze kleine zit echt het puntje in de ondersnavel. Ik heb geprobeerd met adviezen van Caroline en Mandy om het nog iets te vijlen zodat ze het misschien zelf nog ging corrigeren, maar helaas is het denk ik nu aangeleerd, want hij past er wel over, hij/zij doet het alleen enkel met klimmen enzo..

Ik hou je voor het witmaskertje zeker in gedachte Debby  :-*
Voor het centenbekkie is het inderdaad geen optie ivm eventueel vijlen inderdaad. Mijn voorkeur is voor beide wel binnen omdat ze eigenlijk al vrij tam zijn nu al en echt de aandacht van mij al opzoeken hihi

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Heel begrijpelijk hoor.. geen enkel probleem! ik hoop dat ze een heel fijn warm huisje treffen zowel voor het valkje als voor jou!

Dit soort dingen doen je beseffen dat er zoveel mis kan gaan nog..

Succes..

Caroline

Wat een heerlijke smoeltjes.  :-*

Uiteraard mogen mensen mij altijd IMmen of mailen als ze vragen hebben over een schepbekkie.  ;)

Succes meis met het zoeken van een fijn adresje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Kirsten,
Kweken is inderdaad niet allemaal rozegeur en maneschijn ;)

Je twee kleintjes zijn echt schattig om te zien. Daar vind je vast een goed huisje voor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hoi Kirsten,

het zijn schatjes om te zien, ik hoop dat je er iemand voor vind. Dit zijn idd enkele voorbeelden van hoe het ook kan gaan met kweken. Mijn eerste 'kneusje' heb ik inmiddels ook, een opaline lutino'tje met een megagroeiachterstand en kromme voetjes. Die voetjes kunnen nog een probleem worden want de teentjes staan zo krom dat de nageltjes het voetje raken. Hopen dat ze gauw op stok kan zitten dus. :)
En ja, zoiets kan iedereen overkomen, beginnend kweker of ervaren. Maar je moet er wel op voorbereid zijn.

Saar

Och wat is je wildkleurtje toch een snoepie!

♥Debby♥

Kirsten, ik heb even een vraagje..

die Optibreed.. kan die nog op een andere manier gegeven worden? als ik het door het eivoer doe eten ze geen eivoer meer en dat is nu toch wel belangrijk...

ik hoop dat je een oplossing hebt..

alvast bedankt  :)

carco

Ik vond het vanmiddag weer erg gezellig en heb genoten van je jonkies ,  vooral de bleekmaskers natuurlijk ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Citaat van: ♥Debby♥ op 24 oktober 2008, 18:54:55
Kirsten, ik heb even een vraagje..

die Optibreed.. kan die nog op een andere manier gegeven worden? als ik het door het eivoer doe eten ze geen eivoer meer en dat is nu toch wel belangrijk...

ik hoop dat je een oplossing hebt..

alvast bedankt  :)

Hoi Debby,

wat een donders want volgens mij is het redelijk smaakloos. Heb je het zelf al geproeft anders ga ik gelijk nog even kijken hihi. Ik zou anders proberen het met wat druivensuiker lekkerder te maken. Ook lost het volgens mij goed op in water, maar dit zou ik dan voor alle zekerheid ook wat aanzoeten.
Mocht het geheel niet bevallen, stuur me dan even een im. je krijgt dan gewoon je centjes terug.
Valken zijn nou eenmaal wat kieskeurig  ;D

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Caroline, ik vond het ook supergezellig,. we hebben ook lekker gevaren  :P ;D
oja en.. ze zijn nog niet allemaal gereserveerd hoor  ;)

♥Debby♥

Nee hoor Kirsten.. zo bedoel ik het niet hoor.. ik hou de pot gewoon.. maar nu met het nestje durf ik ook niet echt door te zetten.. ze hebben het eivoer gewoon nodig nu..

Ik zal anders zondag proberen in het drinkwater.. dan zijn we de hele dag thuis.. kan ik ze in de gaten houden..

Het ruikt best sterk.. vind het wel wat weghebben van de nitribird pap poeper lucht.. hahaha.. wat een woord..  ::)

Maar als ik het eventueel wat aanzoet met druivensuiker in het water kan dat voor de jongen geen kwaad?

Hermien

24 oktober 2008, 23:42:21 #223 Last Edit: 25 oktober 2008, 00:09:35 by Hermien
Kirsten en Carolien, jullie hebben misschien wel lekker gevaren, maar ik heb van al jullie verhalen genoten hoor! Lees maar in mijn boekje. Dit moeten we snel wéér eens doen! Het is nu ook meteen weer zo stíl in huis.......

;D   ;D   ;D   ;D

Kirsten

Hoi Debby,

Ik bedoelde meer dat het zonde is om er niets mee te doen en onze hobby al genoeg centjes kost regelmatig. Het zou zonde zijn als je het weg moet gooien, dus laat het me dan in ieder geval even weten. dan stuur ik anders nog wat op wat ze wel lekker vinden  ;D
Bedankt in ieder geval voor je berichtje!

Zo nieuwsgierig als ik wel ben helaas ben ik gelijk even zelf gaan proeven hahah,. het geurje kon ik wel, maar de smaak niet. Nou moet ik zeggen dat het redelijk smaakloos is inderdaad. Alleen er zit wel een beetje een poedersmaakje aan die ikzelf ook niet geweldig vond. ::)
Ik gebruik zelf eivoer van quicko en die is wat zoet van geur, misschien dat ze daarom het niet gemerkt hebben misschien? ook geef ik zelf meestel minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb gekeken of het door water gemengd kan worden. het lukt wel, maar het ziet er als flauwe pap uit dan.
Ik zou eventueel proberen wat door het eivoer te doen, maar dan wat minder en wat druivensuiker erbij. Dit kan voor de kleintjes geen kwaad. Wat je schrijft is inderdaad het allerbelangrijkste, dus geen risico nemen. Als de kleintjes goed gevoerd worden is dat het allerbelangrijkste!

Hermien, ik ga zo nog even lezen en vond het ook supergezellig vanmiddag!

Groetjes
Kirsten