6 augustus 2025, 04:12:12

Hobbykwekerij 'Valkcity' Seizoen 2008

Gestart door Kirsten, 15 januari 2008, 19:17:05

« vorige - volgende »

*Yvon

Ik zag zo 1 op mp staan.  :D
Alleen het geslacht was onbekend.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Dat is geen clearpied maar een (hele gele) lutino uit die ouders. (lutino x albino = 100% lutino)

Wel mooi :)

Kirsten

Hoi hoi,

Het gaat hier prima!
Ik heb momenteel wat eitjes liggen van de geelwangkoppels , want helaas was de eerste ronde daar niet veel van gekomen. Deze kan ik nu wel onder pleegkoppels verdelen met hopelijk meer geelwangen in de twee ronde. Nu was er ééntje, maar ook de rest mag er wezen en geniet ik volop van.

Ik denk dat ik uren in de voliere zou kunnen doorbrengen, haha maarja het huishouden, werk en kids gaat ook gewoon door  ;) ;D

Even wat foto's van het grut hier!
Helaas besloot een pruimkopman uit broeds gedrag de jongen een beetje te plukken. Deze heb ik dus tijdelijk even uit de voliere gehaald. Zonde van de veertjes maar het is maar weinig gelukkig.

Foto tijd!

Queenie van Caroline,

Dan de lieverd van Monique,

Vervolgens nog de andere op een paar na...

Bovenstaande was onze verrassing deze ronde,.. kans ik aanwezig dat we haar zelf gaan houden..

Groetjes! en op naar de volgende ronde  ;D

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

16 juli 2008, 15:48:01 #108 Last Edit: 16 juli 2008, 15:49:42 by Gerda
Hoi Kirsten,

Wat een mooie jongen!

Bij dit jong ging mijn hart echt sneller slaan. Wat een prachtig valkje.

Als ik plek had ... (maar gelukkig houd je het zelf  ;) - in ieder geval denk je erover).

Liefs, Gerda

Annelies

Hoi Kirsten

wat een kanjers heb je zitten zeg om te  :-* echt spontaan wordt je verliefd

Gr. Annelies

Hermien

Hoi Kirsten,

Ik ben even heel erg offline geweest i.v.m. familie omstandigheden. Van bellen is het dus ook nog niet gekomen. Inmiddels zie ik weer een reeks geel hier over de pagina glijden. Mijn voorkeur blijft toch nu even naar een gele man gaan, maar dat weet je. Trouwens prachtige valkjes hoor!
Morgen is jippie a jee onze kleine Silvo jarig. Ik ga hem lekker verwennen! ;D

Kirsten

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ja het is nu al de verrassing van het seizoen, maar de ouders krijgen nog een tweede ronde, dus wie weet.
Het lijkt ook net of ze gekortwiekt is, want de rest is wit.
Ze heeft ook een ontdeugend koppie, maar is ondanks dat ze in de buitenvoliere zit wel erg lief (nog  ;D)

Hermien, jeetje dat klinkt niet fijn.
Hoop dat het een beetje met je gaat.
woehoe Silvo bijna jarig,.. ehh hier op mijn pc over 5 minuten haha

Groetjes
Kirsten

•=Bonnie=•

*zwijmel* wauw... wat een schoonheid met die lange parels

Kirsten

Hoi hoi!

Het was een druk weekend, maar wel erg gezellig. Er zijn totaal 5 lieverds opgehaald, dus het is weer wat stiller in huis.
De laatste is net vertrokken, Ryan lekker uit bed gehaald na zijn middagslaapje en nu even tijd voor andere dingen.

Deze week is Queenie verhuist, later Chica, Neona. Vandaag zijn Charlie, Saartje en ....(nog geen naam) verhuist.

Nu ga ik even bijlezen hier en wat drinken regelen,. hihi
Hermien bedankt voor je gezelligheid zaterdag en uiteraard de bloemen en het lekkers voor de kids!

Groetjes!
Kirsten

Hermien

Het was maar een kleinigheid hoor! Mijn 'Vliegtuig' was gisteren overigens nog niet echt onder de indruk van de nieuwe spullen, maar wie weet komt het nog! Goofy is wel al een paar keer op dat paarse koord met die grote gele  en roze dingen gestapt, maar schrok daar dan zó van, dat-ie wel een sprong van 20 cm. de lucht in maakte....  idioot  ;D

NCK

Hoi Kirsten,

(nog geen naam) heeft inmiddels een naam gekregen, Loekie.
Tenminste, dat wordt er nu tegen hem gezegt ;)

Hij krijgt nu eindelijk door waar hij kan landen en waar niet ;)

Na een week is hij toch flink gewend geraakt :)

Nick

Kirsten

Hoi Nick,

Leuk dat ik jullie vandaag even tegen kwam!
Hihi en een heerlijk dondertje is het hoorde ik al, maar inderdaad al goed aan jullie gewend, super hoor! Dat is namelijk best snel voor een weekje

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hier gaat het prima, buiten izijn inmiddels alweer drie kleintjes geboren, waaronder een opaline cinnamon geelwang bronze-fallow jong.
Binnen gaat ook alles goed. Felix en Roos hebben eindelijk door hoe het moet en er ligt zelfs een bevrucht eitje bij... nu maar afwachten hoe het verder gaat met dat jonge stel.

Ik denk dat ik Shelly en haar partner de voliere maar in ga gooien. Ze lijken wel interesse in elkaar te hebben, maar er is nog geen bevrucht eitje gevonden helaas. Nu in de binnenvoliere de koppels allemaal zo'n beetje begonnen zijn, kan ik straks ook de eitjes niet meer kwijt bij pleegkoppels helaas.
Dory en Marlin wacht ik nog even af, ze is namelijk weer begonnen met eitjes leggen, dus wie weet komt daar nog iets van. Ook is Marlin een makkelijk te beinvloeden partner, dus in de voliere kan hij nog ineens interesse in een andere pop gaan krijgen.

Dan nog een raadsel. Een opaline witmasker pop heeft nog geen vaste partner helaas. De bleekmasker dominant pastel heeft nu wel interesse in haar en doet erg zijn best. Ik hoop uiteraard dat dit nog wat wordt, maar geen idee tot nu toe.
Dan het raadsel: Ze was haar eigen nestje begonnen nadat ze lekker de sloerie in de voliere uitgehangen had. Ik heb de zilveren man een keer op haar gezien, dus had besloten 2 eitjes uit te laten komen... nu kwam er een wildkleur uit (dit klopt als de zilveren man de vader is) en een opaline cinnamon... De laatste kan helemaal niet, want de zilveren heeft deze splits niet, enkel witmasker. Raadsel raadsel dus,.. totdat Jan gisteren ineens een ontdekking deed. Sebastiaan wilde best even de pop vergezellen en dook er bijna op. Nu de bleekmasker in het spel is, lijkt dit niet meer te lukken, maar zou wel het opaline cinnamon jong verklaren,... Ook vind ik hem/haar erg mooi en zie wel gelijkenis met  sebastiaan hahaha
Als het een pop is zou het enkel de split bont, witmasker en bronze-fallow erbij hebben,. een man houdt in dat ook de geelwangfactor erin zit,.. tja..lastig. Ik denk dat ik maar een DNA test ga doen,..  Jammer dat je niet op splits kan testen hahaha

Groetjes
Kirsten

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Ja hoor, het is me allemaal weer helemaal (niet.....) duidelijk!
;D   ;D   ;D