valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Gerdy

hoi Hermien..ze zijn zowat te lief..ik kan er ook echt geen genoeg van krijgen..en tekeer dat ze kunnen gaan met z'n zessen..niet normaal meer.

hoi Caroline..jij had het vorige keer over eventueel kalk gebrek
maar waar kan ik die kalk halen en hoe moet ik dat dan toevoegen..ik denk dat het toch wel belangrijk is om het in huis te hebben.

het is me nu toch gelukt om de foto s nog toe te voegen.

gr Gerdy

Caroline

Ik heb Calcitat-50 gekregen via de post van Dr. Feld kliniek, met het advies om dit preventief aan de ouders te geven tijdens de kweek.

Mijn ervaring was met 2 koppels, ieder een nest, te dikke eierschillen en jongen horen piepen en tikken maar niet uit het ei komend.  :'(

Bij beide koppels heb ik het volgende nest niet tijdens de eileg gegeven maar pas toen de jongen geboren waren. Dan geef ik het bij de ouders door het water, tijdens het voeren krijgen de jongen het dan toch naar binnen en krijgen ze toch extra kalk tijdens hun groei.

Dit is me goed bevallen, deze nesten waren alle bevruchte eitjes uitgekomen, 6 bij P & C, 3 bij A & P.  :D

Ik weet dat Kirsten ook een soortgelijke kalk in haar onlineshop verkoopt.  ;)

KLIK HIER  :D

Groetjesssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

het gaat vandaag ietsje beter met manke pootje..ik heb hem nog wel steeds appart zitten..ik geef hem dus met de hand voeding..maar helaas hij komt geen grammetje aan en dat vind ik iets minder.

mijn albino is ondertussen bijna vier dagen geleden uitgevlogen..maar die is liever lui dan moe denk ik..hij probeerd wel te vliegen maar komt niet hoger dan 10 cm..het is de eerste keer dat ik dit meemaak..de andere vogels die allemaal uitgevlogen zijn vlogen vrij snel ..zeker na één dag al en sommige zelfs dezelfde dag.

gr gerdy

Hermien

Oeps. dan moet-ie even terug naar school voor herexamen vliegen.... ;D
Hoop dat het goed gaat komen en ook met Mako uiteraard.

Gerdy

hoi Hermien..

ik heb tegen Rocky gezegt dat hij beter op had moeten letten tijdens de vlieglessen  en wat denk je dat hij doet..draaid gewoon z'n koppie van me weg..nu ben ik nog niets wijzer..

Mako is vandaag iets aangekomen..ik heb hem net weer gewogen en zijn eten gegeven..maar hij blijft een knoeipot.

hoi Carolien..

ik ben vandaag eens gaan rondbellen en heb een dierenzaak gevonden die drie soorten verkoopt en daar ga ik morgen heen..zoals je hierboven kon lezen gaat het weer ietsje beter met manke pootje..morgen blijft hij ook nog alleen zitten..hij wil graag vliegen maar toch is rust voor het pootje eventjes beter nu.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ik ben benieuwd wanneer je dat spul krijgt.
geef je dat kleintje dan ook dat spul?

en ontzettende leuke foto''s heb je weer gemaakt :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Kimm..

Ik ga dat kalk door zijn voeding doen..is ook de bedoeling had ik begrepen..hij probeerde net op het stokje in zijn kooi te zitten maar kukelde daar net zo snel weer af..zo zielig maar het is een doorzettertje hoor.

gr gerdy

Gerdy

vandaag foto s gemaakt van het hele nestje..8 jongen waarvan er twee bij pleegouders zitten..

mankepootje doet het redelijk goed..zit vandaag in de voliere en klimt lekker en doet ook goeie vliegpogingen..ik heb wel het idee dat het steeds iets beter gaat met het pootje maar of het ooit goed komt dat weet ik niet..ik blijf hopen..ik heb haar namelijk al gereserveerd.

en dan als laatste foto Rocky die omhoog op het blok geklommen is..vliegen wil nog steeds niet echt lukken.

gr gerdy

*Yvon

Hoi hoi

Nou dat pootje komt echt wel goed hoor !!  ;) :D
Ik vind het wel vreemd dat de albinootje nog niet wil vliegen.  ::)
Maar dat zal ook wel goed gaan komen.,oefenen baart kunsten.  ;)
Mooie foto's van je kale kipvalkjes.  :-*  :D
Ahhh,de 1 is nog kaler als de ander,best wel zielig zo om te zien.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

hoi Yvon..

ben blij dat jij je opbeurd..ik zag het zelf wel somber in met het pootje..maar het is niet dik en ook niet rood en met klimmen probeerd hij het ook te gebruiken..

zielig he als die kale hopies..maar ze zijn o zo lief.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

hoe gaat het hier? mooie foto's heb je gemaakt!

groetjes kim

Gerdy

hoi Kimm

het gaat hier lekker..mankepootje gaat heel goed..overdag zit hij lekker in de voliere en vermaakt zich prima..kan al lekker vliegen en speeld ook met het eten..en het pootje gaat echt veel beter..zal straks weer foto's van die hummeltjes maken.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

dat is nog eens fijn nieuws!
heb je dat spul al gekocht?

groetjes kim

Gerdy

vandaag hadden ze niet zo veel zin om op de foto te gaan..ze waren ook zeer schreeuwerig..echt niet normaal..sommige wilde niet eens op de pootjes gaan staan..

ik liep wel steeds weg maar wilde voor de foto echt niet gaan staan

ze kon me wat

ik beweeg me echt dus niet

zit ik zo goed fotograaf?

en ik beweeg me ook niet

mijn zus en ik zijn al uitgevlogen.

wat moeten we toch met die kinders van ons..weet jij het?

wat is het verschil toch groot in één nest...twee uitgevlogen en zes nog in het blok..maar dan ook het grote verschil tussen de vogels..dat is wel heel veel in dit nest

gr gerdy

gr gerdy

Hermien