valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Gerdy,

Wat een lieve foto'szeg. Idd jammer dat ze zo geplukt worden. Is altijd een zielig gezicht vind ik. Maar gelukkig groeit het wel weer aan.

Groetejs Anja

Gerdy

Hoi Anja..ik vind het ook zo zielig..maar inderdaad zoals je zegt ..het groeit gelukkig weer aan.

vandaag zijn er drie ook zelf wat gaan eten..dus nu vier in totaal..eentje eethet nog niet zelf maar dat is volgens mij ook de jongste..

ik hoop dat het aangroeien niet te lang duurd..

gr gerdy

Gerdy

gister avond is het tweede valkje opgehaald...dat was zo'n heerlijke kroelkont..ik vind het helemaal niet leuk dat het allemaal zo snel gaat.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

hihi nee dat lijkt mij ook niet leuk om ze weg te doen. is er nog wat in het vooruitzicht? wat betreft eitjes?

als ik bij happy zag hoe snel zijn veren weer terug groeiden, nou dat ging erg snel hoor, dus de kuifjes zullen vast snel op hun koppie zitten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Kimm,

Er zijn wel degelijk weer bevruchte eitjes..ook bij het andere koppeltje..maar ik ben zo verschrikkelijk stom geweest..ik kan me wel voor mijn kop slaan..

wilde ik gisteren de eitjes nog eventjes schouwen en op het moment dat ik een eitje pak..prik ik met mijn nagel in een ander bevrucht eitje....oo en daar baal ik zo verschrikkelijk van ..en ik zit nu gewoon met het probleem dat ik de moeder gescheiden moet houden van de jongen ..vanwege het plukken..maar de vader wil ook bij het nestje en dat kan nu dus niet..het andere popje wil ook weer op het nestje en heeft ook al een eitje daar gelegd maar die kan er dus overdag ook niet bij..ik ga wel eventjes advies vragen hoe andere hier mee omgaan..ik moet dus tussen twee kwade kiezen..of de jongen laten plukken of de eitjes worden niet bebroed..maar ik kies op het ogenblik voor de jongen..dus mams maar appart.

gr gerdy

Anja

Sjee Gerdy,

Wat moet jij je ongelooflijk rot voelen.
Ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Groetejs anja

Caroline

Altijd balen .... ik heb het ook eens gedaan .... gelukkig bij een onbevrucht eitje.  ::)

Balen hè, het gepluk .... groot gelijk hoor dat je kiest voor de jongen.

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi gerdy,

he dat is erg rot voor je zeg. kan je niks aan doen hoor dat je het eitje per ongelijk hebt geprikt.

en dat je nu voor de jongen kiest snap ik ook erg goed!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

het gaat erg goed met de jongen...vanavond wordt een witmaskertje opgehaald en morgen de albino en het cinamon valkje..

ik heb dan buiten het valje dat ik zelf hou er nog eentje zitten die ik pas aanbied als ze weer volledig in de veertjes zit..

dus het probleem met het plukken van de moeder is bij deze ook opgelost..gelukkig wel..

en nu maar wachten dat de eitjes van de twee nestjes die ik heb zitten uitkomen..spannend weer..

gr gerdy

Anja

Hoi Gerdy,

fijn dat het probleem op is gelost.

En je witmaskertje is inmiddels ook verhuisd lees ik. Vandaag gaan de albino en cinamon naar hun nieuwe baajses.
Sterkte met afscheid nemen.

Spannend eitjes die op uitkomen staan. Ben benieuwd hoor.

Groetejs Anja

Gerdy

Hoi Anja,

op het ene valkje na wat ik zelf hou ..hebben ze allemaal een nieuw huisje gevonden..degene die de albino heeft gekocht heeft het laatste  bonte geparelde cinamon witmaskertje ook genomen..

de popjes en het mannetje zitten weer hevig te broeden op vijf eitjes en een ander koppeltje..bonte man en opaline wildkleur zitten te broeden op 7 eitjes..

het is nu weer wachten op de donsjes en dan weer foto's plaatsen.

gr gerdy

Gerdy

Sunny is het valkje van mijn handtekening..ze zit nu lekker te eten en het is wachten op een vriendje voor haar..heerlijk om weer een valkje binnen te hebben.

gr gerdy

Hermien

Sunny, zo heette mijn allereerste grasparkiet en daar heb ik echt hele mooie herinneringen aan. Hij deed zijn naam ook echt eer aan, want hij was het zonnetje in huis! Dus dat gaat met dit valkje vast ook lukken!

Anja

Hoi Gerdy,

Mooie naam Sunny. Spannende dagen weer dan. Wachten op de eitjes die uit gaan komen. Wanneer verwacht je dat het eerste ei uit komt?

Groetejs anja

Gerdy

Hoi Hermien..

ik denk haast wel zeker dat het met Sunny gaat lukken..Sunny zit nu al zacht geluidjes te maken..zo lief om te horen.

hoi Anja,

bij mijn andere valkjes heb ik steeds overlegt welke naam hij of zij zou krijgen..maar bij Sunny had ik het eigenlijk meteen..dus gewoon medegedeeld thuis..en ze heet Sunny..

het eerste eitje zou op uitkomen moeten staan die is van twee juni..maar aangezien ik in één eitje een gaatje geprikt had met mijn nagel weet ik dus niet welk eitje welke is..en twee van de vier eitjes heb ik overgelegd bij een ander koppeltje..omdat de ouders er niet goed op konden broeden ivm het plukken van de moeder die ik toen maar apart heb gezet en toen ze dus appart zat ..zat ze haast niet op de eitjes.. het is maar afwachten of ze wel uitkomen..maar als het zo is dan is het komende week...en dat is balennnn..ik ga vanavond al weg en vanaf zaterdag zit ik een weekje in Spanje..maar gelukkig zijn mijn zoons thuis en die verzorgen ze heel goed.

gr gerdy