valkjes plezier......door dieren amb gebeld maar helaas is ook Toy niet

Gestart door Gerdy, 15 januari 2008, 00:08:50

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Citaat van: Gerdy op 28 januari 2009, 18:53:45
Hoi Christa...dank je

Hoi Manon..ik ben zelf ook benieuwd hoe het gaat worden..spannend weer.

nou heerlijk hoor drie pubers in huis....behalve als ze het over de valkjes krijgen..vanavond was Sjaki gewoon lastig vonden ze..Sjaki bleef maar op hun hoofden landen ze was niet weg te krijgen..op een gegeven moment zegt de oudste ..mam heb je geen ADHD medicijnen meer ...jammer anders had je die wel aan Sjaki kunnen geven..kregen ze het over het aantal valkjes wat ik heb..nou zegt er eentje..hebben we straks met de kerst allemaal 4 valkjes op de qourmet en ze bleven maar met opmerkingen komen..ik vond het echt niet zo leuk meer..maar goed het blijven mijn scheetjes en ach...de kids vinden ze ook wel lief als ze maar niet op hun hoofd komen zitten.

gr gerdy

Ooow wat herkenbaar , hehehe lijkt wel of ik mijn huiskamer in kijk hier :)
Lig helemaal dubbel als ik dit stukje lees.
Wat herkenbaar ;)

Gerdy

en weet je wat nou het mooiste van alles is...ik wilde helemaal geen vogel..maar ik heb van mij middelste zoon een aantal jaren geleden voor mijn verjaardag een valkparkiet en een kooi gehad...hij wilde oooo zo graag een vogeltje..

nu ik een andere voliere wil gaan maken zegt mijn dochter 16 j gister..mam ik vind het nu wel uit de hand lopen hoor die hobby van jou..en krijgt ze natuurlijk bijval van de andere twee...wat een giller hé.

gr gerdy

Gerdy

vanmorgen gaan praten over de volière delen..en mijn besluit is genomen..

de volière word 3.20 breed...2.20 diep en 2 m hoog

de voorkant word met volière aluminium profielen gemaakt en de overige wanden staan al..schuur/schuur/schutting..

zodra de vorst de grond uit is kan ik gaan beginnen..ik hoop dat dat snel is..voor het broedseizoen wil ik de volière af hebben..

ik heb nu al zin om te beginnen.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

20 jaar geleden wou ik geen vogel. mijn ex vond een valkje. hij vond een valkje geweldig en hij wou hem houden. ik had er helemaal niets mee. wat moest ik nou met een vogel. niets aan!

jaa en wie kreeg er een band met dat valkje, ik dus, hihi.
in het begin was ik allergisch voor hem. ik zat onder de uitslag van hem. dus ik wou hem weg doen, maar dat kreeg ik ook niet over mijn hart.
de allergie heb ik overwonnen. :D
mijn ventje was 18 jaar geworden en kijk nu, 4 valkparkieten!

grappig he.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

☺ Pita ☺

Ooow Gerdy ook een nieuwe voliere ??
Leuk joh de afmetingen komen een beetje overeen met de mijne.
Spannend allemaal he :) ik kan ook al niet wachten...

Gerdy

Hoi Manon...
ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dat commentaar krijgt..ach soms kan ik er om lachen of lach ik maar mee maar van binnen voelt het niet lekker aan.

Hoi petra..
hahaha leuk is dat hé als je hoort dat het bij een ander ook zo gaat..

Hoi Kimm..
hihi jij wilde ook al geen vogeltje..wat kan een mens veranderen hé..jeetje 18 jaar..dan had hij het erg goed bij je..
wat goed dat je je allergie hebt overwonnen..super en inderdaad kijk nu..je hebt vier kanjes bij je thuis.
maar is inderdaad grappig om het bij jou ook te lezen.

Hoi Petra..
ja bij mij ook een nieuwe voliere..heerlijk om die afmeting te maken dan hebben ze tenminste de ruimte..hoeveel valkjes komen er bij jou in?
alleen dat wachten pfffff

vanmiddag heb ik twee broedblokken bij mijn binnen kooi gehangen..nou de blokken hingen bijna en toen zaten ze er al in..ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden.
Coco de man..hij is echt de blokken van binnen aan het onderzoeken en Sjaki/popje heeft er al diverse keren langere tijd ingezeten..
en waarom ik twee blokken heb opgehangen..toen het eerste blok eenmaal hing zat Coco er direct in en alleen Sjaki mocht bij hem komen ..tegen Ziggy en Flippy was hij erg snauwerig en hij joeg ze weg..dus ach dan maar twee blokken opgehangen..vind het spannend al verwacht ik er niet zo veel van omdat ze nog redelijk jong zijn.

gr gerdy

Gerdy

hahaha ik heb het geweten dat ik broedblokken heb opgehangen en natuurlijk is het Sjaki weer..wie anders..

kom ik beneden ..wat denk je..ik sta helemaal versteld,zit Sjaki pontificaal op de volière naar me te kijken..hé hoe kom jij er nu weer uit zeg ik tegen Sjaki..ja hoor zit er een kleine..ik dacht klein genoeg..opening aan de bovenkant van het broedblok en mevrouw is er gewoon uitgekropen..tja geef haar eens ongelijk...madam weer in de volière gezet en ik draai me om en wie scheerd er over mij heen..tuurlijk Sjaki ..grrr..is ze er alweer uit..
geen vitrage dicht geschoven natuurlijk maar ..voelde me er niet prettig bij..ik heb nu maar een boekje op het broedhok gelegd eb kan ze er niet meer uit..
de dag begon weer leuk hihihi..war een verrassing om haar zo te zien zitten.

gr gerdy

Dierenfreackske

Hoi Gerdy , hihi, ik heb wel gelachen om je verhaal van het blok,  .....Sjaki toch ..wat een schatje is ze toch, hihi!Wat spannend ook bij je ...leuk ook een nestje misschien, hopelijk he! Grtjs Ann :D :D

Kimm

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi, hoe is het hier vandaag ??   :) :)Grtjs Ann

Gerdy

Hoi Ann.

het gaat hier allemaal zijn gangetje vandaag..brrrrrrr alleen wel koud voor de vogies..maar ze blijken er weinig last van te hebben ze fluiten er heerlijk op los.
de broedblokken binnen worden heerlijk veel bezocht m aar meer om met het zaagsel te spelen lijkt wel.

gr gerdy

*Manon*

Pfff jouw boekje gaat effe snel... of loop ik nu zo achter  ???

Inderdaad is het niet leuk al die commentaar over je valkjes... soms remt mij dat op er nog eentje bij te willen... maar goed, mijn mannetje rookt en daar pak ik hem dan lekker op... vind ik ook vies en stinken in huis en de valkjes maken dan rommel, hij maakt rommel met zijn shag... goeie deal hé  ;) ;D ;D

Groetjes Manon

Gerdy

hahah dat vind ik een goeie Manon..gelijk heb je hoor
en ik heb zoioets van..ja hallo het is mijn hobby..ze hoeven er niets voor te doen..ik heb toch ook geen commentaar op de hobby's van hun..als ze straks op zichzelf wonen moeten ze zelf maar weten wat voor hobby ze hebben..

mijn vriend is helemaal niet gek op dieren .. we wonen ook niet samen..maar hij is wel zorgzaam voor de vogies..alleen ze moeten niet bij hem in de buurt komen ..hij is er echt doodsbang voor..maar hij staat altijd heerlijk te genieten van ze bij de voliere.

gr gerdy

Gerdy

Ik zit nog te bibberen op mijn stoel..ik doe de kooi open..zeer grote opening..om nieuw voer te geven..
het is nog nooit gebeurd ..Flippy wil eruit en die hou ik tegen schieten in één keer de andere valkjes langs mijn arm naar buiten..geen gordijnen dicht dus pok pok pok tegen het raam..heb ik dat..ze lijken er niets aan over te hebben gehouden maar dat kan ik natuurlijk straks pas zien..

gr Gerdy

☺ Pita ☺

Ooow jee Gerdy , is hier ook wel eens gebeurt hoor.
Idd schrik je maar de volgende keer weten ze het wel hoor het zijn slimme beesies.
Je vroeg hoeveel valkjes er bij mij in de voliere buiten komen.
Nou voorlopig de 5 die ik nu heb , en dan zien we wel weer verder :)
Die van ons word +- 4 meter breed en ongeveer 1,50 diep en ongeveer 2 meter hoog.
Moet er in ieder geval in kunnen staan ;)