7 mei 2025, 18:18:29

mijn valkparkiet

Gestart door rianne_123, 14 januari 2008, 12:08:32

« vorige - volgende »

is jouw valkje ook wel eens (bijna) weggevlogen?

ja
bijna
nee

rianne_123

14 januari 2008, 12:08:32 Last Edit: 14 januari 2008, 12:29:24 by rianne_123
hey iedereen!!!
Mijn valkaprkiet kuifje is heel lief en heel bijzonder... :)
natuurlijk zegt iedereen dat van zijn of haar valkje,  ;) maar ik vind het van de mijne om dit verhaal...
Toen we kuifje als klein parkietje kregen en we hem een paar weken hadden, liep ik eens met hem buiten op mijn schouder het was lekker weer en kuifje keek zijn ogen uit. ik dacht dat kuifje nog niet kon vliegen want als hij het probeerde ging hijn na een meter alweer naar beneden. dus ik liep vrolijk met hem buiten en plotseling, jawel, zag kuifje een grote groep vogels overvliegen en ik hoorde naast me een fluitje en weg was kuifje, daar vloog hij achter de vogels aan!!!  :o
Ik maar roepen, kuifje, kuifje!!! en er achter aan rennen.... maar kuifje vloog door, totdat... kuifje moe was en in een boom ging zitten, heel hoog, bij onbekende mensen in de voortuin. en ik maar roepen, en hij terug fluiten, ondertussen was de rest van de family erbij gehaald en iedereen stond te roepen en te fluiten onder de boom...  ;D (zie je het al voor je?) opeens kwam iemand op het idee om de andere valkparkiet okkie te halen (zijn vrouwtje) en zo gezegd zo gedaan, okkie werd gehaald en okkie maar fluiten en kuifje maar fluiten maar kuifje floot wel maar bleef rustig zitten, todat dezelfde groep vogels over de boom heen vloog, kuifje floot en daar ging hij....   :o  wij weer roepen... maar terug komen deed hij niet! toen hij al heel ver weg was boven een maisveld en ik de hoop al had opgegeven, draaide hij om en vloog tegen de wind in terug!!! Ik was zo blij en ik bleef maar aan het roepen en stak mijn arm omhoog zodat hij daarop kon landen... en ja hoor daar kwam hij, op mijn arm, helemaal buiten adem maar hij was er!!! ik snel mijn hand over hem heen en in de kooi gestopt bij okkie... een jaartje later in de zomer stond kuif buiten in de kooi, maar het deurtje van zijn kooi was opengelaten en je raad het waarschijnlijk wel, kuifje vloog weg voor onze ogen!!! wij er weer achteraan maar konden hem niet meer vinden.  :o :'( en iedere dag gingen we in de buurt zoeken of hij er toevallig was, mijn zusje deed als ze op weg was naar school constant door het fluitje, en na drie dagen... hoorde ze langs de kant van de weg een fluitje, ze floot terug en hoorde het weer, het kwam vanuit een klein boompje... snel werd de ladder gehaald en kuifje stapte net zo lief op mijn vaders vinger alsof er niets aan de hand was...  ;D en zo hebben we ook weer daarvan geleerd!!! ;) dat was het verhaal over mijn lieve bijzondere kuifje die twee keer is weggeweest en nu gelukkig weer bij ons is!!! :D groetjes van Rianne
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met jullie valkjes en mijn vraag is of ik niet de enige ben die zulke dingen meemaakt...

Kimm

hoi rianne,

nou dat is een heel verhaal zeg!   :o  :o  :o
wat een aktie.
ik heb ook zoiets meegemaakt en dat staat in mijn boekje bij verhalen van happy. :)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Rianne,

Wat heb jij een geluk gehad dat hij weer terug kwam..ik zou helemaal in paniek zijn geweest..een van mijn valkjes was ik op een gegeven moment ook kwijt..het hele huis doorgezocht maar meneer liet zich niet horen..ik dacht echt dat hij weg was..uren later komt mijn zoon uit school en gooid zijn tas op bed en ja hoor daar kwam meneer tevoorschijn onder het bed vandaan..ik had daar toch ook echt gekeken..normaal hoorde je hem overal boven uit maar nu ik hem niet kon vinden hield hij zich stil..het verstoppertje spelen is hem dus goed gelukt.

gr gerdy

rianne_123

Hoi gerdy
Wat een verhaal zeg!
Dan ga je je waarschijnlijk ook wel helemaal in paniek afvragen waar hij wel niet kan zitten...
of ga je twijfelen van heb ik het raam wel helemaal dicht?
Die van mij hoor je gelijk, hij begint al met fluiten als er iemand voor de deur staat...
dus zoiets zou mij waarschijnlijk wel niet overkomen en onder het bed durft hij niet te kruipen, want daar is het te donker...
Bedankt voor je reactie!
Groetjes van Rianne

Kimm

hoi rianne,

heb jij ook een foto van je valkparkiet? ik ben namelijk wel nieuwschierig ;D

groetjes kim

rianne_123

Hoi kim,
Dit is dan kuifje... ;D
Het is niet een hele mooie foto... ::)
maar ik zal er later nog wel een mooiere op zetten... ;)
omdat die op de andere pc staan.
groetjes van rianne :)

rianne_123

dit is kuifje dan...
ik zal nog wel een keer een mooiere foto van hem erop zetten...
groetjes van rianne

rianne_123

ik dacht dat de eerste het niet deed...
wel dus...
groetjes van rianne

Kimm

hij is mooiiiiiiii  :o
dank je voor de foto, vind ik erg leuk hoor! kuifje is knap :o

groetjes kim

rianne_123

he kim,
vind ik ook, alleen op die foto vind ik dat je het niet echt duidelijk kan zien omdat het avond is en de foto tegen het licht in is genomen...
ik zal er later een betere foto op zetten... ;)
op de foto zit hij op zijn lievelingsplekje, lekker hoog, en voor het raam, dus kan hij alle vogels buiten zien...
En dat vind hij harstikke leuk... ;)
groetjes van rianne :)

rianne_123

Hey iedereen,
hier zijn nog wat leuke en lieve foto's...
De eerste foto is van ons eerste valkje, okkie.
Die durfde en kon als enigste een restje uit een glas drinken...
alleen water hoor, anders werd ze ziek...
okkie hebben we aan mijn nichtje gegeven...

dan hebben we nog peppie...
het mannetje van okkie... peppie en okkie hebben we samen weggegeven.

leuk he?
Dan hebben we hier nog een foto van kuifje...

en dan heb je hier een foto van mijzelf...

dit was kuifje toen hij nog klein was...
lief he?
deze foto is gemaakt vlak voor of na dat hij de eerste keer wegvloog...

en de laatste is ook nog van kuifje toen hij klein was...

nou dit waren even wat foto's...
ik hoop dat jullie ze leuk vinden...
groetjes van rianne

Kimm

hoi rianne,
nou ik vind ze erg leuk hoor! en leuk jou te zien! okkie en peppie zijn ook erg mooi.  :o  :o
bedankt voor je leuke foto's!

groetjes kim

rianne_123

he kim,
bedankt voor je reactie...
ik vind ze ook heel mooi...
groetjes van rianne

Sally

Hallo Rianne,
Wat een verhaal over Kuifje zeg... Al maar goed dat Kuifje zo tam was en dat ze zonder problemen op je vingers stapte.
Het moet wel een spannende tijd geweest zijn he...

Je hebt er trouwens ook hele mooie foto's van geplaatste, het is echt een beauty.
Ik heb ook een valkparkietje dat Kuifje noemt.
Je mag altijd in mijn verhaalboekje komen kijken als je wil. :P

groetjes Sally

rianne_123

He sally,

Het is inderdaad maar goed geweest dat hij tam was ja, daar heb ik eigenlijk nog niet eens zo over nagedacht...
het is eigenlijk heel vanzelfsprekend voor mij dat kuifje tam is, maar dat is helemaal niet zo...
we zijn namelijk nog een keertje teruggegaan naar de fokker met kuifje en die stond echt heel verbaasd te kijken, dat hij nu zo tam is...
hij zei ook dat je dat niet vaak ziet...  :D
leuk dat je ook een valkje hebt dat kuifje heet...  ;D
verder nog bedankt voor je reactie en ik kom zeker een keertje in je verhalenboekje kijken...  ;)

groetjes Rianne :)