6 mei 2025, 05:30:44

laag gewicht - verdriet?

Gestart door Romy, 3 januari 2008, 18:37:40

« vorige - volgende »

candy

Hallo Romy,

Ik kan mij heel goed indenken dat jij je zorgen maakt over Flupke, maar het kan zijn dat het best meevalt.

Aangezien wij in een maand tijd 2 valkjes hadden verloren en een derde heel erg ziek was zijn wij maandag met alle vogels bij de DA geweest, omdat we het niet vertrouwden. De derde is ook overleden.

Nu moet je weten dat wij dus een valkje hebben die veel kleiner is dan de rest en deze weegt rond de 74 gram.
Met dit gegeven hebben wij de angst dat dit de volgende is en dit aangegeven richting de DA. Deze heeft haar onderzocht en kwam tot de conclusie dat deze vogel eerder te dik is. Dit liet hij ook zien door de veertjes  op het buikje op zij te doen en te laten zijn dat er vet onder het huidje zit.

Zoals jij schrijft begrijp ik dat Flupke ook een klein valkje is en daarom kan het best mee vallen met het gewicht. Ik hoop dat Flupke wel wat aankomt met krachtvoer, want dat is altijd een goed teken.

Succes ermee, Henk

Romy

Hoi Henk

Dankjewel voor deze info!
Ik had geen reactie op m'n bericht meer verwacht, maar hier ben ik heel wat mee.

Ondertussen is Flupke gelukkig weer aangekomen. Ze weegt nu nuchter 72 gram. Dus dat is wat ze voordien ook woog.

Groetjes
Romy