Philips Infraphile lamp geschikt?

Gestart door Nick_66, 12 januari 2008, 22:47:57

« vorige - volgende »

Nick_66

Wij gebruiken momenteel een Philips Infraphile lamp voor onze zieke vogel en dit doet hem erg goed. Hij zoekt telkens de warmte op en heeft zijn vleugeltjes enigzins van zijn bast.

De lamp geeft veel warmte af en nu vragen wij ons af of deze lamp de hele nacht aan kan blijven staan aangezien de behuizing flink heet wordt. De lamp hebben we wel op een tafeltje buiten de kooi geplaatst.

Kan deze lamp de hele nacht aan blijven staan of is het beter de lamp 's nachts uit te doen en weer overdag aan te doen?

Karin

Kun je er een thermometer bij leggen om te kijken of het  niet te warm wordt ? En pas ook op dat de lucht niet te droog wordt. In ieder geval niet uitzetten 's nachts, hooguit wat verder weg zetten als het te warm wordt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja

Hoi Nick,

ik zou de lamp uitdoen en eventueel ipv de lamp een kruikje in de kooi leggen. Ik gbruik zelf ook een infrafiellamp voor de valkjes (mits dat nodig is) en ik merk ook dat de behuizing heel warm wordt.
Wel goed afdekken de kruik.

Groetjes Anja

Nick_66

Ik heb de lamp steeds wat verder van de kooi gezet zodat hij langzaam kan wennen aan de temp. Daarna heb ik de lamp uitgezet. Een kruikje is niet echt een oplossing voor hem, want hij kan nog gewoon op z'n stokjes zitten. Hij oogt ook niet echt ziek. Slaapt alleen erg veel en eet regelmatig wat van zijn trosgierst. Zijn ontlasting is ook nog goed. Niet nat, maar gewoon groen en wit. Slapen doet die ook vaak op een pootje. Dat is nog een goed teken. Volgens de arts heeft hij dus leukose, maar als ik hem zo zie, kan ik het me haast niet voorstellen.

Vind het wel heel erg sneu voor hem om de lamp uit zetten. Hij genoot er zichtbaar van! Alsof die aan het zonnen is. Heb ook even naar zijn hartje geluisterd. Die klonk heel rustig.

Morgen gaat de lamp meteen weer aan. Wij hopen dat die ondanks de diagnose toch nog goed zal herstellen.

Anja

Hoi Nick,

Ik hoop dat hij de nacht goed doorkomt.

Ik dacht dat leukose alleen bij runderen en katten voorkwam. Verkeerd gedacht dus.

Groetjes Anja

Nick_66

We gaan er vanuit dat de diagnose van Dr vd Horst goed is. Ken haar verder niet en weet niet of ze ook wel eens fout zit. We hopen natuurlijk dat ze er helemaal naast zit!

Anja

Ik ken haar ook niet.

Wel veel over gehoord trouwens.

Natuurlijk hoop je dat ze het fout heeft maar verlies hierbij niet de realiteit uit het oog.

Groetjes Anja

Nick_66

Nee, dat doen we zeker niet! Wij geven de hoop gewoon nog niet op.

Het vervelende is dat je doordeweeks overdag niet thuis bent voor hem en hij maar alleen is. Is altijd goed gegaan, want eenmaal thuis, gaat de kooi meteen open.

Wat kun je toch gehecht zijn aan zo'n diertje!

Nick_66

Nee, dat doen we zeker niet! Wij geven de hoop gewoon nog niet op.

Je hebt veel gehoord over Dr vd Horst? Positief neem ik aan? Ze kwam wel heel deskundig over en was ook goed voor onze vogel.

Het vervelende is dat je doordeweeks overdag niet thuis bent voor hem en hij maar alleen is. Is altijd goed gegaan, want eenmaal thuis, gaat de kooi meteen open.

Wat kun je toch gehecht zijn aan zo'n diertje!

Karin

v.d. Horst is toch die vrouwelijke dierenarts die ook bij het NOP werkt ? Die is heel kundig hoor, die doet bijna niet anders dan vogels behandelen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves