Wel of niet grasparkietjes bij valkjes in voliere

Gestart door Suzanne, 19 oktober 2003, 17:01:42

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal  :)

Wij zijn bezig een voliere te bouwen voor mijn valkjes Plukkie en Lokie, en daar wil ik uiteraard nog meer valkjes bij gaan zetten, alleen vraag ik me af of het nou wel of niet verstandig is om er grasparkietjes bij te zetten. Ik heb gehoord dat die de eieren e.d. van de valkjes kunnen gaan slopen  :'( Ik vraag me af wat jullie ervaring daar mee is.
En verder begrijp ik dat het verstandiger is om het nachthok wat te verwarmen? Iemand vertelde mij dat ze daardoor van slag af kunnen raken, en dat ze makkelijk 15 graden vorst kunnen hebben. Mij lijkt dat niet echt comfortabel voor ze . Waar doe ik nou verstandig aan?

Groetjes

Suzanne

ps: hoe kan ik een afbeelding in een berichtje zetten? Als ik op het icoontje voor afbeelding druk krijg ik imgURLimg te zien.

Mandy

19 oktober 2003, 17:07:09 #1 Last Edit: 19 oktober 2003, 17:07:59 by Mandy
Ha Suzanne, heb jij Loki bij mij vandaan of is dit toeval?

Ik heb gras- en valkparkieten bij elkaar gehad. Dat ging in principe goed, maar in het broedseizoen ging het fout. De grasparkieten hebben bij mij nestjes van valken aangevallen met de dood van 4 jonge valkjes als gevolg! :o
Mijn advies is dus uiteraard om ze niet samen te houden in het broedseizoen. :-/

Ik heb in mijn volière een ventilatorkacheltje die ik op een antivorststand kan zetten zodat het water in de volière niet zal bevriezen en het uiteraard wat aangenamer is.  :)
Maar het klopt dat temperatuursverschillen van buiten naar binnen ook niet te groot moeten zijn. Wij trekken een jas aan als we naar buiten gaan, maar de valkjes gaan met hunzelfde verenkleed naar binnen en buiten en kunnen dan snel een kou pakken.  :(
Valkjes kunnen in principe best wel wat vorst verdragen. Mijn valken bleven uit zichzelf wel eens met -10 buiten zitten terwijl ze gewoon continue naar binnen en buiten kunnen als ze willen. Tja, dan kiezen ze er toch zelf voor hé. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

19 oktober 2003, 17:14:25 #2 Last Edit: 19 oktober 2003, 17:15:46 by kolkkie
Hoi Suzanne,

Grasjes kunnen wel bij valkjes in, alleen moet je goed uitkijken wanneer het broedseizoen begint, want grasjes kunnen idd de nestjes van valkjes kapot maken, en zelfs de jongen dood maken.
Het beste is dan om ze apart te doen.

Ze moeten over een nachthok kunnen beschikken om te kunnen schuilen. Je zou bijv. het nachthok goed kunnen isoleren of toch een klein beetje verwarmen, tot bijv. 5 a 10 graden, om zo niet een te groot verschil te krijgen met de buiten temperatuur.

Heb jij de foto die je wilt laten zien op internet staan?
Als je dat niet hebt, moet je het volgende doen.

Uploaden

Het uploaden kan door als je op dit icoontje klikt:
. Dat icoontje kan je bovenaan de pagina vinden. Als je daar op klikt krijg je een ander scherm.
Onder het kader  Leest dit goed a.u.b.! zie je een leeg balkje staan. Aan het eind van het balkje (rechts) zie je een knopje Bladeren staan (Engels = Browse). Daar klik je op en zoek je het desbetreffende plaatje op in je pc.
Je selecteert het plaatje wat je wil versturen en vervolgens klik je op openen (Engels = Open). Dan komt er een (lange) regel te staan in het eerst lege balkje. Dan klik je op het balkje dat daaronder staat, met de tekst : Verstuur het plaatje naar de valkparkiet.com. Belangrijk is wel dat het plaatje niet groter is als 60k. Als hij te groot is wil het niet.
Als het gelukt is komt het er het volgende te staan in een ander balkje: [ img]http://www.valkparkiet.org/forumupload/15-07-03-coco.jpg[/img].

Als je de hele regel hebt gekopieerd, hoef je dat icoontje niet meer aan te klikken, en kan je hem zo in je berichtje plakken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Suzanne

Hoi Mandy, dit is geen toeval, ik ben idd de Suzanne die Loki bij jou gekocht heeft  :D

Maar ik weet genoeg, ik zet er geen grasjes bij en wel een kacheltje  :)



Nou, volgens mij moet het zo lukken met de foto, alleen is hij nu niet echt mooi meer van kwaliteit en nogal groot  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Ahh jij bent sezanne die ook een berner sennen heeft.
Leuk zeg. Voor de anderen kan je je voorstellen bij 'voorstellen'
Hoe gaat het met je?
Het antwoord op je vraag is al gegeven, dus daar ga ik verder niet op in.
Veel plezier hier op het forum.

groetjes lique

Suzanne

Ja, ik ben idd de Suzanne van de Berner Sennen  :)

Ik ben nu ook goed besmet met het valkjes virus  ;D

Ik zal eens kijken waar ik me kan voorstellen, moet het allemaal nog een beetje uitzoeken hoe het werkt. Ik wilde ook al een foto in mijn profiel zetten, maar weet niet pcies hoe dat werkt, aangezien het met een link werkt.  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

19 oktober 2003, 18:14:16 #6 Last Edit: 19 oktober 2003, 18:23:02 by Mandy
Ha welkom Suzanne! ;D

Hier een recente foto van Loki die jij me laatst gestuurd hebt;



En als je bij de handtekening van Mariska kijk zie je Pukkie, dat is een broer of zus van Loki. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Mandy,

Ja, dat klopt dat is Loki, maar ik vond het niet zo'n erg mooie foto van hem.
Leuk om te zien die foto van Pukkie  :D.

Ik moet het allemaal nog helemaal uitzoeken hoe het forum werkt, want ik zie al veel mensen met een klein fotootje bij de tekst staan, maar ben er nog niet achter hoe ik de mijne er bij kan zetten.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Suzanne,

Dan ga je naar je profiel, en dan staat daar onderaan, handtekening.
Dan kan je daar het door jou op maat gemaakte profielplaatje erin zetten.

groetjes Lique

Lique

Hoi Suzanne,

Ik heb even gauw een profielplaatje voor je gemaakt en in je handtekening gezet.
Je kan hem laten staan, maar je kan hem ook vervangen door een ander plaatje.
In je profiel kan je zien hoe het eruit ziet.

groetjes Lique

Suzanne

Ik zie het ja  :D, vroeg me al af waar die ineens vandaan kwam, totdat ik jouw berichtje las. Ik zat al een beetje te vogelen met wat foto's, om 2 leuke plaatjes in 1 plaatje samen te voegen, maar ben er nog niet echt handig in  :-/, maar dat komt wel  ;)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Zo, even met een paar foto's gestoeid  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.