4 mei 2025, 23:06:55

broer en zus

Gestart door mieke rosie, 12 januari 2008, 16:49:13

« vorige - volgende »

mieke rosie

Hallo, ik ben Mieke. Ik heb sinds 9 november 2 valkjes. Ze zijn nog jong, al helemaal hadtam en ontzettend leuk. Ze zijn broer en zus en zijn dus al vanaf het ei samen en kunnen best goed met elkaar overweg. Ze zitten in 1 kooi en hebben nooit ruzie, behalve... als ze bij mij op de schouders zitten. Krijn ( broer) verjaagt Krina (zus) contstant van haar plek en als ik haar kroel moet hij er meteen bij. Is dit normaal? Is er iets tegen te doen of moeten wij vrouwen dit gewoon maar pikken.

bobbie

Hoi,

Ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen bij "gedrag", dan krijg je diverse reacties. Nu staat het op een vrij ongewone plek ;).
Je hebt kans dat dit binnenkort door een moderator verplaatst gaat worden.

Om een antwoord te geven op je vraag:

Bij papegaaien is het bekend dat als je man en pop hebt die zich echt een koppel voelen en jij als vrouwtje benaderd de papegaaien dan zal de man, geremd of de mogelijkheid niet hebbende om jou aan te vallen, het popje aanvallen. Zo werkt dat nou eenmaal. Grote kans dat dit hier ook het geval is. Of hij ziet jou als partner, of hij ziet haar als partner.

Het wil niet zeggen dat ik gelijk heb, maar het geeft je wel een beeld van hoe het werkt in de vogelhersenen ;).

Succes, Nel :)