28 april 2024, 06:51:41

volière

Gestart door roel, 19 oktober 2003, 15:11:54

« vorige - volgende »

roel

hey,

ik ga een volière van 16m² bouwen met een binnenhok van 6m² ik zou er graag

-valkparkieten
-rosella's
-splendidparkieten
-turquosine
-grasparkieten
-roodrugparkieten
-halsbandparkietien
-blauwvleugelparkieten

in mijn volière hebben zou dit gaan of gaat dit voor problemen leveren????

grtzzz

Stijn dc

hello

ga je die allemaal samen houden?
dit is echt oinmogelijk!
ze gaan allemaal, buiten de gras- en valkparkieten elkaar proberen uit te moorden!
dit gaat echt niet lukken! al die soorten moeten apart blijven!

SDC:D

Sander

hello roel

Stijn heeft groot gelijk hoor. Als je die allemaal samen houd heb je er tegen het eind van het jaar geen meer over. En dat wil je toch ook niet denk ik!  Deze soorten kunnen alleen gehouden worden in aparte vluchten;

groetjes
sander

roel

allemaal gaan ze vechten????, kan ik dan splendid turquoisine gras en valkparkiet en enventueel rosellas?????,

Sander

hello roel

Van de splendids en turquosines weet ik het niet maar rossela's zijn echte moordenaars als het erop aankomt. Vooral in het broedseizoen. Valkjes en grasparkieten kunnen wel samen gehouden worden.

groetjes
sander

Kolkkie

Hoi Roel,

Valkjes en grasjes kunnen wel samen gehouden worden, maar het beste is om ze tijdens het broedseizoen uit elkaar te houden.
Grasjes staan er om bekend dat ze hele nestjes met valkjes uit kunnen moorden of de jongen (zwaar)verwonden.
Dus in het broedseizoen is het geen beste combinatie.

Zelf heb ik een grasje bij mijn valkjes gehad, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

rosella' s zijn erg vechtlustig in het broedseizoen, net als halsbanden en roodruggen.
de eerste regel die je leest in een boekje over kweken is: alle parkietensoorten apart houden per koppel in het broedseizoen, buiten dan de gras- en de valkparkiet!

SDC:D