PINO, SPIKE, ZOË EN BENJI **12-11 FOTO'S BENJI OP HAND ETEN :) **

Gestart door Annelies, 10 januari 2008, 20:27:52

« vorige - volgende »

Annelies

Hoi Anke

Dank je wel voor je reactie en ja we hebben denk ik een manier gevonden om het Bert toch een beetje naar zijn zin te maken.
Ik vind het gewoon heel belangrijk dat hij uit de kooi kan en lekker zijn vleugels uit kan slaan.

En het nieuwe vriendje is in aan tocht maar we moeten nog even geduld hebben.

Groetjes Annelies

Mara

Hoi Annelies

Volgens mij heb ik hier al eens eerder gereageerd, maar weet het niet zeker.

Maar er zijn nu eenmaal valkjes die liever niets van handen en mensen willen weten, maar die wel een heel lief karakter hebben. Zo heb ik hier binnen een opvangvalkje gehad, die superlief was maar als de dood voor handen. Hij is 18 jaar oud geworden en heeft geruime tijd bij mij binnen gezeten en de dikste maatjes geweest met mijn grasje. We hebben hem gewoon geaccepteerd zoals hij was, en ik denk dat je Bert gewoon moet accepteren zoals hij is, maar dat doe je ook wel als ik je verhaal zo lees.

Geniet lekker van Bert en zijn eigenwijze en misschien ook wel eigenzinnige karakter, en geniet dadelijk lekker van het tamme valkje dat je nog gaat krijgen.

Succes ermee en geef Bert maar een denkbeeldige kroel als hij geen echte kroel wilt hebben.

Mara

Annelies

Dank je wel Mara

Gaan we zeker doen en het belangrijkste is dat Bert het naar zijn zin heeft.

Groetjes Annelies

Mara

Citaat van: Annelies op 17 februari 2008, 20:58:40
Dank je wel Mara

Gaan we zeker doen en het belangrijkste is dat Bert het naar zijn zin heeft.

Groetjes Annelies

Hoi Annelies

Dat is helemaal waar, het welzijn van je valkje moet voorop staan. En wie weet, misschien met een nieuw valkje erbij...de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Mara

Dierenfreackske

Hoi  ...mijn twee valkjes willen ook niets van mijn handen weten hoor maar zijn toch zo ontzettend lief en ze komen wel bij me zonder probleen maar Wiske wil niet meer op mijn vinger weer ....ik denk dat het gewoon het karakter is en ik accepteer ze ook dat ze nooit willen gekroeld worden door ons ...van niemand alleen van elkaar soms ...! Maar daarom zou ik ze ook nooit weg kunnen doen want ze zijn zo lief en kunnen niet zonder elkaar en ammuseren zich te pletter met elkaar en gaan ook zonder probleem op een stokje hoor , Suske komt op mijn hand maar Wiske heeft het een paar keer geprobeert maar mijn zoon heeft ze een beetje te wild aangepakt , ik bedoel ...misschien te veel gedwongen ....dat doe ik dus nooit ! Maar Wiske durft nu natuurlijk niet meer op mijn vinger komen he ! Maar het is dan maar zo ! Ik heb gewoon heel veel plezier door naar hen te kijken hoe ze met elkaar en Lady omgaan . Dus ....goed dat je er een valkje gaat bijnemen , want ze zullen heel veel hebben aan elkaar denk ik ! Bij mij komt Suske ook op mijn hand hoor maar ze schrikken wel snel...van plotselinge onverwachte geluiden vb. als er iemand binnenkomt die ze niet goed kennen bijvoorbeeld he ! Alvast een goede beslissing heb je genomen  !
Doe hem toch echt niet weg daarvoor ! Hij zou je zo missen he !  Succes en grtjs Ann

Annelies

Hoi Mara

DAnk je wel

Hoi Ann

Zou je ook niet zeggen als je die 2 doerakjes ziet zitten van jouw.
Daarom dwing ik bert ook nergens meer toe hij mag er uit en als ik de kooi op de grond zet gaat hij ervanzelf weer in.

De tijd zal het leren hoe hij gaat reageren op een ander valkje
Heel spannend

Groetjes Annelies

Kimm

hoi annelies,

ik vraag mij af hoe het met jou gaat en met bert?
volgens mij heb ik ook wat gemist, ga je er een vriendje bij nemen voor bert?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annelies

Hoi Kimm

Ja ik heb een nieuw valkje, zal snel een nieuw boekje openen.

Gr. Annelies

Annelies

23 februari 2008, 08:39:35 #98 Last Edit: 23 februari 2008, 08:53:46 by Annelies
Hallo Allemaal

Hier even een update van onze Bert.

Ik ben gister terug geweest naar mijn kweekster en heb Bert toch meegenomen, om te kijken hoe hij op haar zou reageren, of hij dan ook zo bitcherig zou zijn.

En ja hoor dat was hij bij haar ook.
We hebben hem even los laten zitten om even lekker bij te komen.

Terwijl wij lekker aan de koffie zitten gaat de albino van mijn kweekster is kijken wat voor een vreemde vogel er nu weer op de kooi zit.

Wij vol spanning afwachten want ja Bert begeeft zich toch in een ander zijn gebied. :-[

Maar tot onze verbazing kijken ze elkaar aan en doen ze gewoon niets naar elkaar. :o
Nu moet ik erwel even bij vermelden dat de vogel (guchi) van mijn kweekster erg op zoek is naar een man en dus erg nieuwsgierig was.

Zo zitten we een 3 kwartier te praten en wat schetst onze verbazing Bert zoekt Guchi steeds op hij lijkt haar wel lief te vinden. :-*

Ik heb besloten om hem even bij haar achter te laten en te kijken of Bert veranderd omdat hij bij valkjes is. :'(
Hij heeft heerlijk los gezeten en na verloop van een uur ging hij gewoon bij de dochter van mijn kweekster op haar vinger zitten, zonder te blazen en zonder te bijten. ???

Hij zit nu in een kooi met guchi en we gaan kijken of dit een leuk koppeltje gaat worden. :D
En natuurlijk heb ik dan eerste keus uit het nest  ;D  :D  ;)

Ik heb een nieuw valkje mee gekregen en zal hier snel een boekje voor openen met foto's, want hij is mooi en gaaf en lief.
We zijn druk bezig met de aandacht maar hij laat zich al heerlijk kroelen.
En de naam  ??? mijn dochtertje wilde toch weer dat hij Pino ging heten, en tenslotte is het haar vriendje, maar toch ook wel van mij maar dat vertel ik haar lekker niet hahahahahahah.

Als jullie het leuk vinden hou ik jullie op de hoogte.

Groetjes Annelies, Pino en nog steeds Bert.

Anke

23 februari 2008, 09:21:40 #99 Last Edit: 23 februari 2008, 09:39:22 by *Anke*
Hoi Annelies,
Gefeliciteerd met Pino!!
Begrijp ik  goed dat Bert bij de kweekster gaat blijven?
Ook als hij niet koppelt aan Guci?
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Bert!

Ja hoor, hartstikke leuk als je een boekje gaat bijhouden van Pino en zijn/haar belevenissen!
Geniet maar lekker van Pino! Enneh.... ik ben heel nieuwsgierig hoe Pino eruit ziet ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi annelies,

wat leuk zeg! en ik zou het erg leuk vinden als je ons op de hoogte houd! nou hopen dat dit een koppeltje kan worden he. jee dat bert zo bij haar ging zitten zonder te blazen?
nou meid, gefeliciteerd!!! ;)

groetjes kim

Annelies

Hoi Anke

Dank je wel.

Als Bert niet koppelt wordt het gewoon een huis valkje en waar dat is is weten we nog niet .
In iedergeval of bij Guchi of bij mij .

Ik hou jullie zeker op de hoogte betreft Bert, het is en blijft toch nog mijn kanjertje, ook al die hij heel lelijk tegen mij.

Hoi Kim

Ja wij waren zelf ook stom verbaasd ik zei al ik ga naar extreme make over en laat me hoofd veranderen in een valk  :D misschien dat hij me dan lief vind.

Voor mijn gevoel is het gewoon een valken vogel en geen mensen vogeltje. Ook goed als hij het maar naar zijn zin heeft en dat lijkt bij guchi maar goed dat is nog even afwachten natuurlijk misschien slaat het vandaag wel om.
We zullen zien en ik hou je op de hoogte.

Groetjes Annelies

Kimm

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

een valken hoogd hahah goed idee  ;D

Annelies

Hallo allemaal

Dit is mijn Bert bij de kweekster, kunnen jullie je voorstellen dat deze vogel tot 2 maal toe in mijn vinger heeft gehangen.
Schiet mij maar lek.  :D  :D   :D   :D

Jullie kunnen in ieder geval zien dat hij het naar zijn zin heeft.

Groetjes Annelies

Kimm

hoi annelies,,

:o  :o  :o

die bert toch!!! nou en bij jou hangt ie inderdaad in je vinger en moet je hem nu toch eens zien :o

niet te geloven he?

liefs kim