PINO, SPIKE, ZOË EN BENJI **12-11 FOTO'S BENJI OP HAND ETEN :) **

Gestart door Annelies, 10 januari 2008, 20:27:52

« vorige - volgende »

Annelies

Hallo allemaal

Ik ga me even voorstellen.
Ik ben Bert en ben een geparelde cinnamon man/vrouw van 7 maanden.
Ik kom uit geldrop en ben daar opgegroeid bij een hele lieve vrouw. ;)
Na een paar weken werd ik opgehaald door een vrouw en 2 kinderen. (heel eng)

Na een lange rit (1.5 uur) in de auto werd ik bij die mensen op tafel gezet en hoorde ik in de verte mijn soort genoot.
Toen ik eenmaal op mijn plekkie stond zag ik inderdaad mijn maatje Pino.

We hebben een week apart gezeten en toen zijn we gaan samen wonen.
Pino was echt een kroelkont en ik was lekker druk en onderzoekend, dus we vulde elkaar lekker aan. :P

Na een week of 5 ging mijn maatje een beetje gek doen, hij kwam niet meer gezellie boven zitten maar ging op de grond slapen. (en we hadden niet eens ruzie  :))
Mijn baasje heeft toen Bianca gebeld , want daar kwam ik vandaan, en zijn tot de conclusie gekomen dat hij zich waarschijnlijk bezeerd had met naar beneden vallen, we zijn tenslotte nog jong en weten vaak niet de afstand in te schatten. ::)
Het ging weer beter met Pino en we gingen zelfs samen spelen.
Je moet weten dat ik een beetje pinnige valk ben dus hij heeft het aardig met mij te verduren gehad, maar toch Pino ging toch mijn koppie wassen. Hij was echt lief. :-*

Inderdaad was, 2 weken geleden ging Pino heel raar op zijn stokje zitten, mijn baasje had dat door en pakte mijn maatje uit de kooi.
Na een uurtje met pino op de bank te hebben gezeten is hij rustig ingeslapen. :'(
Ja wat ben ik boos op mijn baasje, ik moest echt niets meer van haar hebben. >:(
Ik was zelfs zoooooooooo boos dat ik haar ben gaan bijten, ik vertrouw haar echt niet meer. Ze haalt mijn maatje uit de kooi en hij komt nooit meer terug.
Ik wilde niet meer eten en niet meer fluiten wat ik altijd zo graag doe.
Ondanks dat ik zo boos was is mijn baasje toch steeds voor mijn kooi gaan zitten en tegen me praten, ze lijkt me toch wel aardig, maar haar handen moet ze bij haar houden.

Nu 2 weken verder ga ik haar toch maar een beetje vertrouwen want ze blijft wel erg volhouden, misschien was het toch niet haar schuld. ???
Okay ze mag nu met haar hand in de kooi zonder dat ik hem aan zal vallen maar ze moet nog niet te dicht bij komen want dan ga ik hem toch echt weg blazen.

Misschien dat ik haar nog eens echt ga vertrouwen en wel op hand ga zitten wie weet, voel me nu ook niet zo lekker want ik ben lekker aan het ruien.

Mijn  baasje heeft beloofd dat ik weer een nieuw maatje krijg dus ik ga het vast weer leuk krijgen.

Als ik weer wat meer durf laat ik het jullie weten, tenminste als jullie dat leuk vinden.

Groetjes en knuffels voor mijn soort genootjes.

Bert

:-* ;D

♥Debby♥

ach Bert, wat een verdrietig verhaal zeg..   :'(

wat zul jij je maatje missen en alleen zijn nu.. wel lief van je baasje dat ze een maatje voor je gaat zoeken..

Annelies,

wat leuk dat je een dagboekje gemaakt hebt over bert..

Wat naar dat Pino overleden is.. en dat bert daar nog al heftig op reageerd.. ik hoop dat bertje toch weer vertrouwen krijgt in jou en in je handen.. en dat je, samen met z'n nieuwe maatje weer echte vriendjes kan worden.

Groetjes Debby


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sharon

Hallo Bert,
wij zijn Milo en Angel en komen ook van Bianca vandaan. Ik, Angel kom uit het vijfde nestje van dit jaar, en Milo uit het zesde nestje van dit jaar. Wij vinden het heel erg leuk om nog meer valkjes te ontmoeten die bij dezelfde vrouw vandaan komen als ons. We hebben het daar echt heel erg goed gehad, en nu bij onze nieuwe baasjes hebben we het ook weer goed.

Wij vonden het wel heel erg zielig om te lezen dat je maatje is gestorven hoor. Dat is echt heel erg.
Ik hoop dat je heel snel over je verdriet heenkomt, en gaat beseffen dat het niet de fout van je baasje is dat je maatje is overleden. Hopelijk vertrouw je haar snel weer.

En in de rui zijn is ook helemaal niet fijn hoor! Ik, Angel, ben dan ook echt heel erg kribbig hoor! Ik hap dan ook naar mijn baasje, en wil dan ook echt niet meer gekroeld worden.

Wij komen trouwens binnenkort bij elkaar te zitten, we zitten nu nog steeds apart. Ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen...

Kroeltjes
~ Angel ~
* Milo *
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


lynette

hoi hoi

wat een verdrietig verhaal
ik hoop dat je valkje snel weer de oude is
wel leuk dat je een dagboekje ben gestart
ik ga je zeker proberen te volgen  ;D

Groetjes Lynette en me valkenbende


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Silke *

Hoi Bert,

Het is idd een triestig verhaal.
Ik hoop dat je een even leuk maatje als Pino erbij krijgt.

Annelies,

Welkom bij de dagboekjes  ;)

Groetjes
Silke

Annelies

Hoi Lynette en silke,

Dank je voor jullie leuke reactie, ik hoop dat ik de volgende verhalen leuker kan vertellen.

Gr. Annelies

Annelies

Hoi Debby

Wij hadden ook niet verwacht dat het al zo erg zou zijn maar volgens bianca waren ze toch al een koppeltje aan het vormen en ja dan ben ik de boosdoener helaas, maar we blijven positief want dat doet bert ook, in ieder geval doet hij zijn best.

Gr. Annelies


Hoi Milo en Angel,

Wat gaaf voor jullie, mijn baasje zit echt ieder keer met plezier jullie verhaaltjes te volgen.
Ik begreep vandaag van mijn baasje dat tarzan en Jane, zijn toch jouw vader en moeder Milo ???, weer jonkies verwachten en dat ze aan bianca heeft gevraagd of mijn vriendje uit dat nest mag komen, want je bent wel een beauty hoor.
Jouw niet uitgesloten hoor Angel maar jij lijkt als 2 druppels water op mij dus jij bent gewoon de mooiste (anders ben ik het ook niet) :P

Ik zelf ben ook uit ronde 5 van bianca en sta op de foto met vriendinnetje kleine bianca, Pino staat daar boven met vriendinnetje mandy

Gr. Bert

Dierenfreackske

Hoi Annelies , ik kom vanaf nu ook af en toe kijken in je dagboekje ...dat ga ik toch proberen want ik vind Bertje zijn verhaal heel ontroerend !! Misschien met een ander maatje dat het hij zich niet zo eenzaam voelt he !! Grtjs Ann



Annelies

Hoi Ann

Je bent van harte welkom in ons dagboekje ik hoop jullie ook vanaf nu leukere verhalen te vertellen, ik heb nooit geweten dat vogels in zo'n korte tijd zo gehecht kunnen zijn aan elkaar

Gr. Annelies

Sharon

Hoi Bert,
wij weten er helemaal niets vanaf hoor, of Tarzan en Jane weer een nestje krijgen.
Bianca liet elk koppel toch maar twee nestjes per jaar grootbrengen? Ik ben wel heel benieuwd hoor!
Zal wel heel leuk zijn als je er zo'n knapperd als mij bij zou krijgen! (Zegt Milo  ;)) Hoewel ik natuurlijke de knapste blijf  :P (Hoezo een eigendunkje?  ::))

Ik (Angel) hoor dat jij op mij lijkt? Ben jij dan misschien mijn zusje? Dat zou wel heel erg gaaf zijn zeg!
Ik ga eens kijken op Bianca's site!

Kroeltjes
~ Angel ~
* Milo *
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Annelies

Hoi angel & milo"

Mijn baaje vroeg vandaag aan bianca hoe het met de kleintjes is en toen kreeg ze deze reactie

"Elvis en Dora hebben op het moment ook weer 4 babies en Tarzan en jane kliggen nog op een aantal bevruchte eitjes."

Dus ik neem aan dat je broertjes en zusjes krijgt Milo.

Angel ik denk niet dat wij fam zijn er zitten 6 vogels tussen en de nesten kan je niet meer nazien op de site, vind ik wel erg jammer

Liefs Bert

Sharon

Hoi hoi,
ons baasje heeft net op Bianca's site gekeken, heeft zowel jou als Pino zien staan! Je kunt mij (Angel) in hetzelfde rijtje terugvinden met mijn trotse baasje.
Jij bent toch niet helemaal dezelfde mutatie als mij hoor. Ik ben namelijk ook nog cinnamon, en zo te zien op de foto's ben jij dat niet. Maar verder lijken we inderdaad wel op elkaar! En wij komen inderdaad uit verschillende nestjes.

Wat leuk dat Elvis&Dora en Tarzan&Jane weer een nestje mogen hebben! Er is hier nog iemand op het forum die een jonkie heeft van E&D en T&J. Het jonkie van T&J is dus mijn broertje (of zusje) (zegt Milo). Leuk hè?
Dan worden we allemaal 1 grote, gelukkige familie!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


natacha

Hallo Bert,

Wat een zielig verhaaltje zeg, het is altijd erg een goede maat te verliezen. Ik hoop dat je er snel terug bovenop komt.

Groetjes
Natacha

Annelies

Hoi Natacha,

Dank je wel, het gaat stukje bij beter, beter met mij maar mis mijn maatje nog iedere dag.

Liefs Bert

Mico

Hoi Bert,

Och wat een zielig verhaal zeg...we kunnen ons goed voorstellen dat je je lieve maatje mist hoor  :'( maar het vrouwtje kan er niets aan doen,dus probeer haar maar weer goed te vertrouwen  ;) :)
We hopen dat je veel plezier mag gaan beleven met je eventuele nieuwe maatje.

Groetjes,
Miranda en Corine