15 mei 2025, 20:56:18

help

Gestart door ankje, 9 januari 2008, 09:44:37

« vorige - volgende »

ankje

9 januari 2008, 09:44:37 Last Edit: 9 januari 2008, 10:18:28 by ankje
hoi ik heb een probleempje ik heb hier een koppeltje valken en ze hebben meerdere keren gepaard dus ben ik naar de dierenwinkel gegaan om een broed blok te kopen dit hebben ze geacepteerd en vanacht heeft de pop haar eerste eitje gelegd nu ben ik een beetje aan het rondkijken op het forum en ik zie de afmetingen staan van de blokken ik heb de mijne na gemeten en nu is die te klein dit op advies van het personeel van de dierenwinkel >:(  kan ik nog een groter blok ophangen en het eitje omleggen of moet ik nu maar afwachten ik vind dit wel zielig

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Rianne

Wat zijn de afmetingen van je blok?

ankje

b 25 d 15 en h 15 cm heb het dekseltje open voor de staart

Rianne

Ow, als het dekseltje al open moet klinkt dat zeker te klein. Ik denk dat je dan idd beter een groter blok kan kopen, stel dat ze 4 jonkies krijgen dan past dat nooit.
Ik gebruik zelf horizontale broedblokken, deze zijn lekker breed dus hebben de valkjes genoeg ruimte. De afmetingen weet ik zo gauw niet.

ankje

kan ik dan gewoon het nieuwe blok in de kooi hangen en het ene eitje omleggen ?

Rianne

Je kunt het altijd proberen. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het lukt maar als je het niet doet komen de jongen straks zeker ruimte te kort.

ankje

oke ik ga nu een groter blok halen en aanbieden kijken wat er gebeurd dank je

Rianne

9 januari 2008, 11:45:56 #7 Last Edit: 9 januari 2008, 11:48:47 by Rianne
Let goed op wat voor blok ze je nu meegeven. Ze zijn evengoed nog best groot, die valkparkieten blokken.

In dit topic staan afmetingen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html

ankje

ik heb meteen een duimstok gevraagd toen ik binnen kwam en dit blok is br 25 d 20 en h 30 centimeter dit is echt een blok en hangt nu aan de buitenkant eens kijken wat ze er mee doen ik pak het eitje nog niet op eerst maar eens kijken of ze dit wel interesant vinden

dit was het kleine blok

dit is het nieuwe blok