29 april 2024, 04:19:23

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Anja


Kimm

hoi ik ben net weer terug.

Miki is erg ziek. Hij heeft een bacteriele infectie. Hij was wat uitgedroogd. Hij heeft een injectie gekregen met vocht en een injectie met antibiotica. De ontlasting is ook nog op kweek gezet, voor de zekerheid dat de goede ab gegeven wordt.
Ze vond hem ook erg ziek.  :-\
Hoe kon dit komen? Dat kon door stress komen. Miki is nog jong en Happy en bemmie zijn ouder en dominant. Hierdoor kon Miki stress van ondervinden, omdat miki nog niet sterk genoeg is. Ook de voeding speelt een hele grote rol.
Ik heb nu vanalles meegekregen zodat al mijn valkjes betere vitamines en mineralen binnen gaan krijgen. Door een tekort hieraan en de stress worden ze ziek.  :-\

Ook heb ik een natuurlijk antibioticum meegekregen voor iedereen. dat heet : Colloidaal zilver. dat moet dagelijks door het drinkwater. Ook heb ik probiotica meegekregen voor allemaal, maar vooral nu voor Miki ivm het gebruik van de antibiotica die ik hem nu moet geven. Nu moet ik hem nog steeds elk uur vocht geven met vitamines en mineralen. Het is nl gevaarlijk dat hij niet eet en door middel hiervan en de antibiotica is het hopen dat hij heel snel zelf gaat eten.

Ook had ik Bemmie meegenomen naar de va.
Bemmie is te dik en te vet. Ik heb nu druppels op homeopatische basis mee. Vogels schijnen hier erg gevoelig voor te zijn en we hopen hiermee zijn agressieve gedrag te doorbreken. Doordat hij genoeg vetreserves heeft, gaat hij broeden, omdat hij denkt zijn kindjes te kunnen voeden met voldoende voer tot zijn beschikking.
Miki te licht en bemmie te zwaar.
Ik heb een uur daar gezeten en zij heeft mij erg veel verteld.

Al met al is het nu te hopen dat Miki hier doorheen gaat komen, want hij is echt ziek  :'(

Ps, ik had een kruik in het reiskooitje gedaan met een fleecesjaal erover heen. Hij zat lekker warm in zijn kooitje ;)

Bedankt voor alle smsjes en jullie berichtjes  :-*

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Agos arme Miki :'(
Misschien een rare vraag hoor, maar had je Miki niet beter daar kunnen laten? Stel hij eet niet, dan kunnen ze daar eventueel meteen in grijpen.. Beterschap voor t mannetje :-*

Kimm

nee ze zei dat zij hetzelfde zou doen als wat ik nu doe, maar mocht het echt fout gaan saar of ik vertrouw er helemaal niet meer in dan ga ik gelijk terug.
als de ab gaat aanslaan, dan verwacht zij dat hij weer gaat eten.

natuurlijk snap ik jouw reactie ;) ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook vergeten ben te vragen.

net zat hij te kokhalsen  :'( oh het is een zielig hoopje hoor, bah!!!!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 21 januari 2010, 16:17:33
nee ze zei dat zij hetzelfde zou doen als wat ik nu doe, maar mocht het echt fout gaan saar of ik vertrouw er helemaal niet meer in dan ga ik gelijk terug.
als de ab gaat aanslaan, dan verwacht zij dat hij weer gaat eten.

natuurlijk snap ik jouw reactie ;) ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook vergeten ben te vragen.

net zat hij te kokhalsen  :'( oh het is een zielig hoopje hoor, bah!!!!


Nou ik zal duimen dat de ab snel aan slaat..
Zielig he dat kokhalsen :'( Je bent zo machteloos op dat soort momenten :(

Anja

Och meis toch.

Miki erg ziek en de licht en Bemmie te zwaar. We gaan duimen dat de medicijnen snel aanslaan en dat Miki zich beter gaat voelen.
Hij is bij jou in goede handen hoor. Je doet het goed.

Sterkte meis :-* :-* :-* :-* :-*

Liefs,

Anja

Kimm

pfffffffff ik heb de va al weer gebeld.

kokhalzen kan komen door de medicijnen die hij heeft gehad.

mocht hij helemaal niks binnen houden moet ik terugkomen.

anja dank je wel  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Arme Mikki :'(

Ik hoop dat het snel aanslaat en Mikki zich snel wat beter voel!
Geef hem maar een dikke knuffel :-*

Liefs Sabine

Anja

Jeetje wat een toestand zeg. Hou m goed in de gaten.
Hoop dat je niet terug hoeft.

Hermien

He, wat een naar bericht. De één te licht en de ander te zwaar. Ik snáp het gewoon niet. Jij bent zó goed voor je beestjes en nóg krijgen ze niet voldoende vitamines en mineralen? 'k Vind het maar vreemd, hoor. Maar ja, je weet het, hier draaien alle duimen van alle huisgenoten. Jammer ook, dat ze Miki niet daar heeft gehouden, per slot van rekening is zíj de deskundige arts, ook al doet ze precies hetzelfde als jij.....

                      :'(   :'(   :'(   :'(

Kimm

Citaat van: Anja op 21 januari 2010, 16:29:02
Jeetje wat een toestand zeg. Hou m goed in de gaten.
Hoop dat je niet terug hoeft.


ja doe ik. ik heb nergens anders meer oog voor hier.
dit is niet leuk.

pebbles was trouwens aan het schreeuwen toen ik wegging met de valkjes. zij was het er niet mee eens. gekke meid.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi Kim,

Ja ik snap ook even niet helemaal dat ze te weinig mineralen hebben gekregen... jij hebt goed voer, je had al voer van haar mee wat je ze gaf.... dan moet het toch een keer goed zijn denk je dan!!

Dat colloidaal zilver heb ik toen ook van haar gekregen voor Abeltje, maar ik mocht hem daar 3x per dag 2 druppels geven rechtstreeks in zijn bekje... heb toch altijd een gevoel dat dat beter aanslaat dan door het drinkwater  :-\ vooral omdat ie nu niet drinkt... ik zeg ook maar wat hoor!!

Heel veel sterkte voor jou, heel veel beterschapswensjes voor Miki... wat een zielig mannetje zo hé!!

:-* :-* :-*

Kimm

hoi manon,

ja ik mocht het ook mengen met water en dan toedienen.
ja ik word ook onzeker wat voer betreft. maar ja, ik ga mijn best maar weer doen. ( deed ik al) maar toch......

:-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Tsjee Arme miki :(

En natuurlijk ook arme jij, Zit niet mee zo he..
Hoop dat Miki snel weer beter wordt!

Sterkte xx

lynette

Heey lieverd,

Kom jou een knuffel geven.
Hopen dat Miki snel opknapt.

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen