10 mei 2024, 22:04:16

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Hermien

Dit is inderdaad niet mis, zeg! Hopelijk valt het allemaal toch mee en wordt Bembem weer beter hoor. Ik denk aan je.

Romy

Hoi Kim

Toen ik Flupke medicatie moest geven, zorgde ik telkens dat ze meteen daarna lekker gekroeld werd. Ze werd dan helemaal rustig en ik had de indruk dat ze dan 'vergeten' was wat daarvoor was gebeurd, en na het kroelen was ze dan gewoon terug happy als van tevoren. Eventueel kan je als beloning na het druppelen ook wat trosgierst geven, of een andere lekkernij. Zo wordt het druppelen iets minder erg beleefd.
Ik kan best geloven dat je portemonnee schrok... Maar we hebben dat over he voor onze schatjes  :)

Succes ermee!

Groetjes
Romy

B87

Arme Bemmie! Hoop dat hij er boven op komt met al die medicijnen!

Groetjes, Brigith



Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

hilde

ja inderdaad een duur medicijn intrafungol  heb dat ook eens gehad voor men kat   koste toen 50 euro


aan antibiotica hangt altijd een prijzig prijskaartje



groetjesssssssssss

Sanna

Jeetje Kim, ik hoop dat Bemmie gauw opknapt. Tis allemaal niet niks hoor. Succes :-*.

Groetjes, Sanna

monica

29 mei 2009, 17:09:31 #4730 Last Edit: 29 mei 2009, 17:11:19 by monica
Citaat van: hilde op 29 mei 2009, 16:22:39
ja inderdaad een duur medicijn intrafungol  heb dat ook eens gehad voor men kat   koste toen 50 euro


aan antibiotica hangt altijd een prijzig prijskaartje



groetjesssssssssss


Ik betaal ook 50 euro maar dat is voor een 100 ml fles floxoral :-\
Voor de trisporal ben ik 20 euro kwijt voor een 10 ml flesje.
Mijn dierenarts is doorgaans niet duur overigens.
Mestonderzoek=10 euro.
In laten slapen =20 euro.

Het ligt heel erg aan de dierenarts.
Als ik dan bv. lees dat er ook rond de 90 euro betaald word voor het laten inslapen :o.

Ik vind wel dat het goed is om met een dier naar de da te gaan, het is je verantwoordelijkheid tenslotte, anders moet je er niet aan beginnen, maar sommige dierenartsen maken het wel erg bont hoor :-\

Romy

Hoi iedereen

Dan denk ik dat ik de goedkoopste DA van allemaal heb, mestonderzoek kost niks, inslapen als een gewone consultatie en dat is nog geen €20!!
Medicijnen zijn de basisprijs (zijzelf verdient er niks aan). Hoe ze eraan uit geraakt weet ik niet, maar ze is fantastisch goed!
Volgens m'n moeder was haar vader ook dierenarts en die kwam voor de honden van m'n moeder vroeger. En hij was toen ook al zo goedkoop. Het zit dus blijkbaar in de familie!

Maar zowieso : als je huisdier in nood is, dan wil je die helpen, ongeacht hoeveel dat dan kost. Dat is de verantwoordelijkheid die een baasje heeft vind ik. En hier heeft Kim die verantwoordelijkheid perfect opgenomen  :)

Groetjes
Romy

Sally

HOi Kim,

Misschien kan je eerst ff de kooien van de andere 3 goed uitkuisen en ontsmetten, en dan Bemmie appart zetten van de rest voor de tijd dat ie behandeld word?
Misschien een grotere kans dan dat de rest het niet overneemt?
Is maar n idee'tje hoor!

Veel sterkte met Bemmie!
Geef hem nogmaar een beterschapsknuffel


Groetjes

Anke

Hoi Kimm,
Wat een zorgen allemaal.
Je bent straks een halve dokter :)
Veel succes met geven van de medicatie en het schoonhouden van de kooien!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

haha gekke anke  ;D

de medicatie geven gaat goed. hij werkt wel goed mee hoor. lief ventje!

sally, daar heb ik inderdaad al over nagedacht, maar de enige optie is happy bij de anderen in de kooi.

romy, dank je wel ;)

vanmiddag heb ik pebbles, asha en happy lekker buiten gehad en heerlijk gedouched met een plantenspuit.
nou pebbles en asha wisten niet wat ze hiermee aanmoesten ;D
toen ging pebbles voor asha zitten voor een knuffel, maar die kreeg pebbles niet. nee gewoon een tik op haar hoofd.
zondag ga ik ze weer douchen. ik weet nog dat happy het in het begin ook niets vond maar later wel.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hoi Kim,
Fijn dat je de medicijnen binnen hebt. Het is heel wat zeg  :-\ .
AB toedienen is niet leuk, maar als je tijd en rust voor neemt moet het goed lukken. Ik heb hier ook 2 weken aan alle vogels kuur gegeven en op een gegeven moment gaan ze het inderdaad doorhebben. Maar als je rustig blijft lukt het wel hoor en ze zijn er bij mij niet minder tam van geworden  ;) , na afloop zijn ze het ook zo weer vergeten.
Heel veel succes hoor en ik hoop dat Happy snel opknapt!

Groetjes Danielle

Kimm

hey danielle,

dank je wel hoor! maar het gaat om bemmie ;D  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Sorry  :-[. Ik bedoelde ook Bemmie  ;).

Marian

Hoi Kim,

Ik was blij te lezen dat Bemmie de medicatie rustig en goed had ingenomen :)
Goh, ik denk dat als mij dat zou overkomen dat ik toch even in paniek zou raken hoor, ik vind het knap zoals jij snel en goed gehandeld hebt!!
Ik hoop dat Bemmie snel beter is, gelukkig voelt hij zich niet echt ziek (dat had ik toch goed begrepen hè?)

Fijn weekend, geniet maar lekker van het mooie weer ook! :D
Groetjes, Marian

Caroline

Hey meis, hoe is het vandaag gegaan met Bemmie en jou??

Wil het nog steeds lukken de medicatie??

FIjne pinsterdaagjes.

Trusten voor straks.

Liefssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.