29 april 2024, 09:53:59

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

even een paar foto's van pebbles in mijn decoratie.
let op hoe zij in spagaat zit  ;D  ;D


















en asha...







liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Lieffffff :-*
Is Asha een beetje in de rui? Of zit ze half te dutten op de foto's ;D
Groetjes Saar :-*

Kimm

ja ze zit een heel klein beetje in de rui en ze vind het niet leuk als ik foto;s van haar maak, dan kijkt ze een beetje boos ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Waauw dat heb jij wel heel goed ingeschat hoor! Toppie van je dat er je zo snel bij bent! Ja er komt wat slameur bij kijken met het onderhouden van de kooi en de vele medicatie, maar aangezien je er vroeg bij bent, zal dat allemaal wel vlot verlopen. Eventjes op je tanden bijten en ze zijn weer zo gezond als wat!

Je hebt trouwens supergrappige foto's van Pebbles gemaakt  ;D Zou je ze niet op gymnastiekklas sturen, ze heeft echt talent  ;D

Groetjes
Romy

Saar

Citaat van: Kimm op 29 mei 2009, 11:50:18
ja ze zit een heel klein beetje in de rui en ze vind het niet leuk als ik foto;s van haar maak, dan kijkt ze een beetje boos ;D


Hihi Arme Asha ;D Linkie blijft ook bijna niet stilzitten als ik foto's van haar wil maken... Heeft ze dus niet van een vreemde... :P

Kimm

haha romy, ja pebbles is erg lenig hoor. toen ik het zag, lachte ik mij dood.
ik ga haar op gymnastiek doen hoor, alleen nog even een pakje voor haar kopen ;D

ja ik hoop de medicijnen vandaag binnen te krijgen,dan kan ik aan de slag.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Kim,

Hihi, die Pebbles, gave foto's! :D
En zo te zien, weet ze precies waar ze aan mag knagen ;D
Succes vandaag met de medicijnen!!.....en met de kooi poepvrij houden :o


Groetjes, Marian


Kimm

Zo de medicijnen zijn binnen,

Voor diegene die het interessant vinden:

-enrofloxoral ( antibioticum) 14 dagen gebruiken
- intrafungol ( tegen schimmels) 14 dagen gebruiken
Na deze 14 dagen:
- ronizolpoeder ( tegen flagellaten) 5 dagen gebruiken, herhalen na 14 dagen.

Na de kuur van Bemmie , 4 dagen 4 druppels yakult geven aan bemmie.

Bemmie heeft de eerste druppels binnen.
Mijn portemonnee schrok :-\  :-\
dus ik hoop dat de andere valkjes dit niet gaan krijgen zeg.

Bemmie deed netjes zijn bekje open, hij is met de pap groot gebracht, dus je merkt wel dat hij het kent. Alleen vloog hij weg, hij had dus duidelijk in de gaten dat ik iets ging doen. Toen ik hem te pakken had ging het ook makkelijk.

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

monica

Hoi Kim,

Dat is een lastige combi hoor.
Door de enrofloxoral (vergelijkbaar met baytril) kan de schimmel erger worden :-\
Mocht hier dan de intrafungol niet meer voldoen, kan je jouw va vragen om trisporal (wel een paardenmiddel hoor).
En oppassen met ronidazolpoeder, is kankerverwekkend, even handschoentjes dragen.
Zelf gebruik ik overigens tegen flagelaten spartrix, hoef ik maar 1 pilletje te geven, en 1 voor de herhaling.
Beide middelen worden overigens ook gebruikt door duivenmelkers tegen trichosomiasis ;)

Hopelijk word het valkje snel beter :)
Sterkte ermee!

Saar

Dat geloof ik zo...
Volgens mij is die intrafungol nog t duurste van allemaal :o
Nou hopelijk gedraagt Bemmie zich netjes en kan jij rustig de medicijnen geven :) Bij Ludo werd t op een gegeven moment een enorm gevecht :-\ Sterkte ermee :-*
Groetjes Saar :-*

Kimm

bedankt monica voor de tips  ;)

hoi saar,
de antibiotica is het duurst van de medicatie.
het onderzoek van de bacterieen was het duurste.
ik denk ook dat het een gevecht zal worden, want ze zijn slim en weten al na 1 dag wat er gaat gebeuren.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hihi, Die Pebbles, zo in spagaat.
Die is echt wel lenig hoor! Wanneer mag ze naar de turnschool? :P
Heb je al n pakje voor haar? ;D

Asha is ook n beauty hoor!
Mooie foto'!

Veel sterkte met de medicijnen geven.
Kan goed geloven dat uwe portemoné schrok.


Liefs,
Sally

Saar

Citaat van: Kimm op 29 mei 2009, 14:19:59

hoi saar,
de antibiotica is het duurst van de medicatie.
het onderzoek van de bacterieen was het duurste.
ik denk ook dat het een gevecht zal worden, want ze zijn slim en weten al na 1 dag wat er gaat gebeuren.

liefs kim


Hoi Kim,
Ik weet er alles van qua prijzen.. Niet schrikken, maar ik zal je eens vertellen wat ik kwijt was voor Ludo.. Eerste keer Feld, 30 euro... Ontlasting onderzoek, 25 euro.. Eerste keer opgenomen in Houten... 60 euro... Toen weer terug naar Houten en door naar Utrecht.. 75 en 350 euro... En toen het in laten slapen... ook 30 euro :-X :-\ Ze was alles wel waard hoor, maar dat was ook een rede waarom het zo'n pijn deed en nog steeds doet dat ik haar alsnog in heb moeten laten slapen :( Zoveel ervoor gedaan... Maarja... Mijn duimen draaien nu hard dat Bemmie weer beter wordt :-* :-*
Liefs Saar :-*

Caroline

Jeetje, wat een rotzooi heb je gekregen .... het is niet niks wat je lieve kleine Bemmie mankeert.  :-\

En flagellaten, dat had Ann ook in de buitenvolière, weet je nog?? Misschien heeft zij nog tips voor je. Dit was moeilijk bestrijden en inderdaad veel hygiene herinner ik me bij Ann.

Ik hoop dat je snel van alles af bent en dat je andere valkjes dit bespaard blijft.

Alvast een fijn weekend en sterkte met de medicatie.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi sally,

dank je wel  ;)

hoi saar,
ja het is erg inderdaad, maar ja dat weten wij als wij dieren nemen, maar het blijft toch elke keer schrikken als je de rekening krijgt he.
ik hoop ook dat bemmie beter wordt .

hoi caroline,

ja dat dacht ik dus ook al wat jij zegt over bemmie. het is niet niks :-\
ik weet het nog heel goed van ann. dat was ook zo;n gedoe zeg en veel werk had zij eraan.
hoop ook dat ik er snel vanaf ben maar vooral dat de anderen dit niet overnemen.
jij ook een heel fijn weekend!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010