17 mei 2024, 16:17:03

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Kim,

Ik kom je ook even een dikke knuffel brengen, vervelend dat je je zo voelt  :(

Alles goed met Happy, Bemmie en Asha !?

Liefs, Karin

Kimm

hoi hoi,

dank jullie wel!

hoi karin,
alles goed hier met de valkjes. gisteravond ging het mis met happy en asha. >:(
happy sprong bovenop asha en ging haar bijten.
dus happy flinke straf van mij gekregen, maar helaas schrok asha daar zo van dat zij wegvloog voor mij dat vond ik wel zielig.
daarna zat happy flink te schreeuwen in de kooi en toen heb ik voor het eerst er een doek overheen gegooid. nou dat hielp hoor. meneer was stil.
oh oh oh wat een etterbak kan het zijn tegen andere valkjes.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

 :oNou dat kon je er nét "bij hebben"  :-\ Doet Happy dit alleen bij jou thuis of was ie bij Manon ook zo ??? Lijkt mij dat ie de baas wil zijn ???

Asha zal wel weer bijdraaien, logisch dat ook zij schrok, ze was al geschrokken van Happy  :-[

Sterkte met alles meis!  :-*

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

nee happy gedroeg zich bij manon voorbeeldig!
ja hij wil echt de baas zijn hoor.
bemmie vloog namelijk naar happy toe op de kooi en asha wou er ook graag bij zijn, dus ik had asha erbij opgezet. tja en toen ging het mis natuurlijk.
dat was wel balen hoor.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Citaat van: Kimm op 25 november 2008, 09:47:14
hoi wilma,

nee happy gedroeg zich bij manon voorbeeldig!
ja hij wil echt de baas zijn hoor.
bemmie vloog namelijk naar happy toe op de kooi en asha wou er ook graag bij zijn, dus ik had asha erbij opgezet. tja en toen ging het mis natuurlijk.
dat was wel balen hoor.

liefs kim


Het gedrag komt mij nl héél bekend voor  :-\ en ik ben bang dat je dit niet veranderd  :-[  Hij voelt dat hij bij Manon niet kan overheersen en past zich aan.

Bij jou pakt hij gewoon "de draad weer op", omdat hij eerst óók de baas was en die taak gewoon weer hervat.

Hij zal dit niet om te pesten doen, maar dit is wss gewoon de rangorde die hij afdwingt en hem ook nog lukt.

Laat het niet te lang gaan zo, want dan gaat de lol van het houden van vogels er gauw af  :-\ en loop je de hele tijd te corrigeren en boos te worden op Happy.

Het is voor jou een teleurstellng dat hij toch weer zo is, maar het ligt echt niet aan jou!!! Happy is gewoon zo, daar kun je weinig aan doen. Lief zal ie evengoed zijn, maar op zijn manier!

;) Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

ja ik snap wat je bedoeld. ik voelde mij ook even weer verdrietig gisteravond.
zolang ik happy maar niet bij asha laat gaat het goed. tegen bemmie doet hij niet meer vervelend.
dus ik moet asha gewoon niet meer bij happy laten want dan gaat het weer mis.  :'(
en wat je zegt met de lol eraf met vogels, ja dat gevoel ken ik helaas.

maar nu geniet ik wel weer hoor van ze ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim , hoe gaat het hier vandaag ? Wat vervelend vdat Happy zo doet maar het is inderdaad zijn karaktertje en hij bepaald de rangorde he ! Ik zie dat hier ook hoor ! En als ik dat negeer dan laten ze het , als je boos wordt gaan ze nog meer vervelend doen , ik zou het negeren ?? Probeer het eens en wie weet is het wel niet zo erg dan ?? Grtjs Ann ;)



Hermien

Bah, wat een verdrietig nieuws Kimm. Gaat het eindelijk goed tussen Happy en Bemmie, zijn er weer problemen met Asha en Happy. Meid, wat een toestand. Ik weet ook niet goed wat ik je nu moet aanraden, hè? Het kán zo leuk zijn met meerdere valkjes.....
Eén ding weet ik wel, ga niet doortobben totdat de lol van valkjes bij jou verdwenen is. Als Happy en Bemmie nu het goed met elkaar kunnen vinden, moet je dat in ieder geval vasthouden. Tja, voor Asha is het dan misschien toch wel leuk om er een vriendinnetje bij te krijgen....
Alleen realiseer ik me ook dat, als dit zo doorgaat, jij binnen een halfjaar met een hele grote buitenvolière komt te zitten....., als je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte hoor..... ???

Romy

Hoi Kim

Oh wat balen zeg...
Is het geen idee om Happy gewoon straal te negeren als ie zo doet en meteen naar Asha te gaan en haar te kroelen en knuffelen en zo?
Want ik krijg hier echt de indruk dat Happy aandacht wil. En ook al is dat dan negatieve aandacht. Misschien dat het beter wordt als je hem straal negeert als ie zo rottig doet. Althans dat is de puur gedragsmatige psychologie wat ik hier even 'toepas' (operante conditionering en klassieke conditionering)
Als je meteen naar Asha toegaat als Happy rot heeft gedaan, en haar verwent en knuffelt en kroelt, dan zal ze er vast niet zo'n naar gevoel aan overhouden en bang worden van Happy.

Gelukkig gaat het al iets beter met je mond. Nou dat is toch wel een lichtpuntje  ;)

Groetjes
Romy

Sally

Hallo Kim,

Vervelend dat Happy zo op Asha is gevlogen zeg!
Misschien kan je hem is negeren en direkt naar Asha gaan en haar veel aandacht geven. Net zoals Romy zegt.

Ik hoop dat het betert!

groetjes Sally

Kimm

hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties en meedenken hoor ;)

het gedrag van happy negeren heeft totaal geen zin bij hem. dat heb ik al meer dan een half jaar uitgeprobeerd.

ik hou asha gewoon voorlopig uit happy zijn buurt, dan kan hij haar ook niet aanvallen. misschien denken jullie wel, dat moet ik gewoon laten gaan , maar dat vind ik erg moeilijk omdat asha dan aan het gillen is en bang wordt voor happy.
tja ik denk mij suf maar ik laat het maar even zo.
als happy alleen zit of bij mij dan is er niets aan de hand. vandaag was het ook gezellig hier. bemmie in de keuken, happy bij mij of op de kooi en asha op de kooi.

natuurlijk mogen ze wel een keertje vechten maar dit is gewoon niet leuk om dat aan te moeten zien, dus vandaar dat ik het voorlopig maar even zo laat en ik zie later wel weer.

1 ding scheelt alweer, bemmie kan nu normaal bij happy op de kooi zitten, zonder aangevallen te worden.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

christa

arme meid je doet zo je best!
veel succes.
dikke kus christa :-*

Dierenfreackske

Hoi Kim , oei oei ...nja, dat is niet leuk he als ie zit te scheeuwen , ik hoop dat het betert , hij wil wel de baas zijn he !
Inderdaad , morgen kan je het bekijken he , dan zie je wel , negeren geen zin , ja ,  ik was het vergeten Kim , dat je dat al zo lang probeerde ,   ;) ;)  ik hoop dat het de komende dagen gaat beteren, ook voor jou ! Grtjs Ann



Caroline

Jeetje, wat balen joh, net nu het tussen Bemmie en Happy beter gaat, lijkt het tussen Happy en ZAsha weer niet lekker te gaan .... ze weten jou wel bezig te houden zo.

Kan me  voorstellen dat je hiervan verdrietig wordt.

Sterkte met je lastige vriendjes.  :-*

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ooohwww,ik wou dat ik je een goede raad kon geven.  :-\
Maar helaas heb ik helemaal geen ervaring met dit soort dingen.
Maar kan het me wel voorstellen dat je het zo af en toe wel zat bent. :(
Het wordt wel een beetje tijd dat Happy eens flink op z'n donder krijg van 1 van de andere.  ;)
Maar ja......  ::)

Heel veel sterkte en succes !!  :-* :-*
Laat de moed niet zakken,de aanhoudster wint.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >