29 april 2024, 07:54:16

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

5 november 2008, 13:34:10 #2670 Last Edit: 5 november 2008, 20:52:53 by Kimm
ja ik geloof het ook ann! bijzonder he?
ach een kind is toch ook altijd liever bij iemand anders dan in zijn eigen huis???

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

Hoi Kim,

Wat leuk dat Bemmie helemaal los komt ;D. Ik denk dat asha er helemaal stil van is.
En wat goed dat het met Happy ook goed gaat.

Citaat van: Kimm op  5 november 2008, 13:34:10
ach een kind is toch ook altijd liever bij iemand anders dan in zijn eigen huis???

liefs kim


Maar op een gegeven moment willen ze toch wel weer graag naar hun vertrouwde plekkie ;).

Groetjes Roxanne

Hermien

Weet je wát we moeten doen? Met z'n allen in het midden van het land een grote boerderij o.i.d. zoeken en dan met z'n allen bij mekaar gaan wonen. Dan houden we één kamer voor onze volières en maken daar één groot valkjesparadijs van........

Dan heeft er niemand meer verdriet en zo hebben wij ook nog gezelligheid aan elkaar........YES!




"Wij vinden het in ieder geval een heel goed idee van ons vrouwtje en stemmen vóór...!"


                            ;D    ;D   ;D   ;D



Gerdy

dat zou een super idee zijn..alleen tja...sommige valkjes lijken wel heel erg op elkaar ..hoe gaan we dat dan weer doen

Sally

Heey Kim,

Heb je een mailtje gestuurd ;).

Wat fijn dat Bemmie zo uit zijn dak gaat eh! Leeft ie helemaal op, echt leuk hoor.

En leuk dat je zo'n goei berichtje hebt gehad van Manon.

Hoe gaat het nu eigenlijk tussen Bemmie en Asha zijn ze nog niet verliefd? :P

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

nee ze zijn nog niet verliefd. en vandaag heeft bemmie nog geen kik gegeven ;D  ;D  ;D

zal wel erg moe zijn van zijn optreden van gisteren.  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Haha, Ja geen enkele goede zanger kan een hele dag lang optreden, en de volgende dag nogeens een optreden geven. :P

Morgen zal ie wel weer beginnen te zingen en te swingen :D :D :D

Kimm

hahaha ja dat zal het wel zijn sally. hij moet zich weer opladen he voor morgen ;D

hij zal wel schor zijn ofzo vandaag of last van zijn keeltje, hihihi

oh hij begint met klikken!!!!
het leeft!  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally


Kaatje

Hoi Kim,

Jeetje wat is je boekje snel gegaan ! Ik ben ook helemaal vergeten om je sterkte te wensen bij het "afscheid" nemen van Happy  :-[

Gelukkig lees ik allemaal positieve berichten en heb ik ook geweldige foto's mogen bewonderen van jou, en van Manon. Wat leuk dat Bemmie los lijkt te komen en zo lekker aan het zingen is, ... dit is echt een teken dat hij zich als een vis in het water voelt, wat lief zeg  :-*

En heel fijn om te lezen dat Happy bij Manon het ook zo goed doet  :D Wat lijken TT en Happy trouwens ontzettend veel op elkaar als je ze samen op de foto ziet !

Ik hoop dat hij straks een hele andere Happy wordt, ook als hij natuurlijk met de tijd weer terug bij jou terug komt !! Fijn dat Asha en Bemmie het ook zo goed doen !!

Asha is echt een prachtig popje en Bemmie is een heerlijk ventje  :-*  :-*

Hele dikke knuffel en supper dat je er zo mee omgaat meid, het lijkt me alles behalve makkelijk, petje af voor jullie !!

Manon, je bent een kanjer  :-*

Liefs, Karin

*Manon*

5 november 2008, 20:39:21 #2680 Last Edit: 5 november 2008, 20:41:12 by *Manon*
UPDEETJE VAN HAPPY  ;D ;D ;D

Happy eet steeds meer zaadjes en hij zit nu aan de kuifveertjes van Sari te kroelen.... gaat ook gepaard met gekibbel.... Happy ramt Sari dan keihard op haar kop, maar dat intresseerd Sari niet en dan zie je Happy echt zo kijken van: en wat kan ik nog meer doen om jou weg te jagen  ;) ;) ;)
Misschien wel goed dat hij ziet dat er ook valkjes zijn die niet bang zijn voor hem.
Ik ben blij dat hij zo met Sari kan omgaan, dat geeft hoop voor de toekomst.

Je vroeg me om Happy te wegen... 78 - 80 gram. Morgen week ik m weer, omdat je zei dat hij normaal 85 gram weegt.

Ja hij kan hard bijten... en dat heb ik vanavond gemerkt  :-\
Gisteren pikte die een beetje, maar vanavond heeft hij twee keer gebeten, heb nu twee puntjes in mijn vinger met een blauw plekje waar ie me vast had  >:(
Ik denk dat hij zich op zijn gemak gaat voelen hier!
Zijn kooi hangt nu aan die van Tibeau en Tara en dat vind hij wel gezellig volgens mij.

Het schreeuwen doet ie alleen nog als ik thuiskom. Ik reageer niet, want als ik thuiskom dan maak ik eerst brood voor Jael en zo en pas later meng ik me tussen de valkjes...
Als hij in de gaten krijgt dat ik even geen tijd heb voor hem, houdt ie zijn mond.
Verder vind ik m echt een schatje, maar zoals ik je vanavond ook al verteld had, lijkt ie me vooral op jouw gericht en duld ie daar geen andere valk bij.
Aan mij is ie niet gehecht, dus hier vind ie andere valkjes prima, hij heeft geen band met mij hé, dat scheelt denk ik wel.

Hier wat fotootjes met Sari  :D


Even aftasten....


Zeg Happy.... waarom loop jij voor mij weg??






Kijk vrouwtje... hier ben ik wel  ;D ;D


Kijk eens... twee kuifjes....  ;D ;D ;D


Jee, wat ben ik toch een stoertje  ;D




Volgens mij wordt er hier uit de nek gelult  :-X



Dit waren ze....  :-* :-* :-*
[/color]

Kimm

hoi manon,

wauw wat een mooie foto's van happy zeg! ja en zijn kuif ziet er goed uit hoor.
aj heeft ie jou gebeten :-\  :-\
dat doet zeer he?

wel grappig hoor dat hij zo met sari omgaat. lief!
wat leuk dat zijn kooi er nu bij hangt, hihi.  :D
meis bedankt voor je super mooie foto;s en update.
ik ga hier nog even advies vragen, waar wij het over hebben gehad. ;)

dikke zoen voor jou!!! :-*

hoi karin,
bedankt hoor en het geeft niets! ;)
liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hallo allemaal,

graag wil ik van de kenners onder jullie wat advies hebben.

zoals het nu met happy bij manon gaat, gaat het erg goed. happy gedraagt zich netjes en hij wil zelfs een kroel hebben van sari :D
dit vind ik natuurlijk geweldig nieuws, maar hoe verder als happy weer thuiskomt?

hoever reikt het geheugen van een valkje?
is het een optie, om een ander popje te nemen voordat happy thuiskomt en haar in de kooi te doen van happy, zodat hij zich moet aanpassen?

zoals manon al zegt, happy is erg op mij gericht. bij haar is hij dat niet waardoor hij dus veel beter gedrag vertoond.
hoe kan ik dit gaan oplossen?

Hij gedraagt zich daar wel goed in de groep en het feit dat hij toch een kroel wil hebben van sari is wel een teken dat hij het wel interessant vind toch?

willen jullie meedenken en als je ideeën hebt, mij dat vertellen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim

wat heb je toch weer een mooie update met leuke foto's gehad van Manon zeg! Echt heel erg fijn dat ze jou zo goed op de hoogte houdt van alles. Het is zo fijn om te lezen dat hij bij Manon toch beter gedrag vertoond. Misschien heeft Manon gelijk, en het komt idd omdat hij echt op jou is gefixeerd: hij was er tenslotte als eerste van de drie. Dan is het toch de jaloezie. Maar ik zou het echt niet zeker weten hoor.

En wat je vraag betreft... ik heb er geen idee van of het gaat helpen om er nog een popje bij te halen. Toen je Asha erbij haalde, was dat ook helemaal nieuw voor hem, en haar accepteerde hij ook niet. Hij bleef doorgaan met zijn terreur  :-\ Ik zou echt niet weten wat wijsheid is in dit geval  :-\ Hopelijk kan iemand anders je beter helpen.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


*Manon*

En de vraag is ook nog: hoe 'vreemd' komt Happy weer terug bij je in huis!!
Stel dat hij alles direct weer herkent en direct zijn plek weer inneemt....
Maar stel dat hij toch iets vergeten is... en dat hij voor zijn gevoel toch weer op een 'nieuwe en onbekende plek' is... misschien is een popje die daar dan ook woont, juist wel een goed idee, omdat het hier ook klikt met Sari die ook vreemd voor hem is, maar zoals ik al zei in mijn updeetje... eigenlijk heeft Happy hier niemand die vertrouwd is, dus hij is nog zoekende... bij jou thuis heeft ie jou waar ie op terug valt of.... het allerbelangrijkste voor hem.

Liefs Manon