21 mei 2024, 10:01:41

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

candy

Hallo Kim,

Het probleem met pellets is dat de vogels het eerst moeten leren eten.
Die van ons zijn er aan gewend en  als ze zaad krijgen dan is dat voor hun een lekkernij, maar wordt door hun niet als voer gezien en er wordt dan ook driftig in de voerbak (het liefst als die leeg is) van de pellets gepikt om ons maar telaten merken dat die leeg is.
Als de valken los zijn moet er bij de kaketoe gekeken worden of daar nog wat te halen is (de zelfde pellets maar dan in brokjes).

Groetjes Henk

kenay86

hoe gaat het inmiddels met happy? heb je nog iets geprobeert? ben benieuwd :) bij tailey ging het goed vanavond :) heb alle tips van feld opgevolgd, maar dat heb je wel gelezen in mn dagboekje denk ik :)

Kimm

hoi henk,

nou dan vraag ik mij af hoe je je valkjes pellets leert eten.  ;D
ik heb alles geprobeerd maar niet dus ;)

hoi desire,

vanavond heb ik visite gehad dus ik heb niet veel van happy meegekregen ;D het was aardig rustig vanavond. ze gaan nu zo slapen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

nou ja dat laatste neem ik terug want hij heeft mij net erg hard gebeten >:(

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

candy

Hallo Kim,

De uitleg kan het beste even tijdens een persoonlijk gesprek zaterdag over een week, omdat dan ook direct op vragen kan worden geantwoord.

Groetjes Henk

danielle

Citaat van: candy op  1 september 2008, 22:55:58
Hallo Kim,

De uitleg kan het beste even tijdens een persoonlijk gesprek zaterdag over een week, omdat dan ook direct op vragen kan worden geantwoord.

Groetjes Henk


Oh ja gezellig volgende week meeting  ;D . Ik heb er echt zin in! Ik zal je dan ook mijn manier vertellen hoe ik ze aan de pellets heb gekregen  ;D .

Groetjes Danielle

Kimm

hoi,

dat is een erg goed idee!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim ...heel veel plezier op de meeting hoor ! Ik hoop dat je hele leuke valkjes ziet en fijne mensen ontmoet , grtjs Ann



Sally

Hallo Kim

Ook hier sta ik achter, dus volgen kan ik niet zo goed... Maar ik begrijp dat Happy zijn gedrag niet echt wenselijk is, ik hoop dat zijn gedrag snel gaat verbeteren, maar dat het door het voeder komt daar had ik nog nooit van gehoort hoor...

En volgende week een meeting? Wat leuk.
Waar gaan jullie naartoe en met wie?

Groetjes Sally

Anja

Hey Kimmiegirl ;D ;D ;D

Wat betreft de pellets...............Ik heb de pellets van Nutribird zowel die voor valkjes als die van grasparkieten. Ik heb de pellets in verschillende kleurtjes. Deze dus:



En dan deze ook in valkparkieten. Ik geef ze dus pellets maar daarnaast ook gewoon gemengd zaadvoer.
Ik heb ze de pellets ook niet leren eten maar gewoon in de kooi gehangen. Na een tijdje gaan ze er gewoon van eten.

Het gemengde zaadvoer haal ik bij de Jumper in grootverpakking. Ik heb dan gemengd valkparkietenvoer met saffloorpitjes. Dit is beter dan voer met zonnepitjes.

Liefs Anja

Kimm

heyy anja!

dan haal ik dat ook even op. ik had het inderdaad al een keertje zien staan bij de jumper dus dan ga ik dat ook in de kooi zetten :D  :D
dank je wel!

hoi sally,

leuk dat je er even weer bent! ja dat was een heel gedoe met happy maar ik heb nu 2 kooien en zo gaat het veel beter. hij maakt tenminste geen ruzie meer met bemmie, dat vind ik al heel erg fijn!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim , wat leuk dat ze geen ruzie meer maken , zijn ze nog samen los of ook niet ? Grtjs Ann :D



Kimm

hoi ann,

ja ze zijn nu ook gewoon samen los en happy gaat wel bij bemmie de kooi in maar ik doe happy elke keer daarna wel weer in zijn eigen kooi. volgens mij heeft happy wel door dat dat bemmie zijn kooi is. happy komt wel bij bemmie eten maar dat gaat wel goed, dus dat laat ik dan ook zo.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Kim,

Even over pellets. Ik geef ook b14 (voor grasjes) naast het gewone voer. Het zaad dat ik geef is teurlings eurotop 228 (voor grote parkiet, zonder zonnebloempitten).
Helemaal overgaan op pellets wordt door veel vogelartsen afgeraden.

Hier een stukje wat ik laatst ook neergezet had bij een vraaag over pellets bij voeding:

Pellets
Uit het gesprek over het al dan niet gebruiken van pellets en zo ja, welke, trekt Dr. Feld de volgende conclusie:
- Niet alleen maar pellets voeren
- Liefst 50% pellets, 50% gewoon zaadmengsel
- Merk: maakt niet zoveel uit.
De reden voor om maar 50% pellets te geven is omdat gebleken is dat de maag te veel ging veranderen bij 100% pellets. Wij kunnen als mensen ook niet leven op speciale pap waar alles in zit, onze maag heeft ook stevige voeding nodig. Zo is het bij de valkparkiet ook. Daarnaast is gebleken dat vogels die jaren op pellets zitten, minder tot geen jongen meer produceren. Eenmaal weer geheel of grotendeels terug op zaden, ging de kweek weer aantoonbaar beter.


Groetjes, Gerda

Kaatje

Hoi Kim,

Ik heb net de laatste 20 pagina's gelezen van je boekje ! Echt heel jammer van kleine Cobie en fijn dat je het zo leuk gehad hebt in Zeeland  :D

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat Happy zich zo gedraagd, Paco is hetzelfde gedrag gaan vertonen na het leggen van Vicky haar eerste eitje.

Van zulke lieve valkjes naar zulke monsters want ik maak op dit moment hetzelfde mee. Zo herkenbaar allemaal en o zo vervelend en verdrietig, ik heb er ook echt moeite mee  :-\

Afgelopen maandagavond heb ik Paco ook echt van me af moeten "slaan" hij beet me een paar x in mijn wang en in mijn oor en hij krijst er ook echt bij, onvoorstelbaar hoe pittig ze kunnen zijn en dat is nog erg zacht uitgedrukt  :-[

Ik heb ook geen update meer geplaatst in mijn eigen boekje omdat ik het helemaal gehad heb en er van alles door je hoofd spookt, ook raak je zwaar pissig, je doet zo je best en dan krijg je dit terug  >:(

Nou ja meid, ik hoop dat Paco en Happy toch weer normaal gaan doen, wel fijn dat je nu 2 aparte kooien hebt en er zo in ieder geval wat meer rust in de tent is  ;)

Sterkte met Happy,

Liefs, Karin