14 mei 2024, 15:11:04

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Hermien

Wat een rotbeesten zijn het dan toch, dat ze elkaar afslachten. Eerst lekker wippen en draaien, dan kleintjes krijgen en er vervolgens de tanden in zetten. Nee, dan houd ik het maar bij mijn valkjesmannen. Die zijn véél socialer!
;D   ;D   ;D
        ;D

Dierenfreackske

Hoi hoi ,  Hihihi , wat hoor ik daar , valkjes en wippen en elkaar afslachten , ? Komaan zeg , dat is toch niet echt ?? Grtjs Ann ;D ;D



Kimm

Citaat van: Dierenfreackske op 30 augustus 2008, 22:31:52
Hoi hoi ,  Hihihi , wat hoor ik daar , valkjes en wippen en elkaar afslachten , ? Komaan zeg , dat is toch niet echt ?? Grtjs Ann ;D ;D


hahaha nee ann, dit gaat over  de hamsters ;D  ;D
niet de valkjes hoor ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Snip en Snap

Een beetje laat maar als nog gefeliciteerd met je jonkies...
Ben blij dat Bemmie wat rust heeft !!

Gr Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Anja

Hoi Kim,

Hoe gaat het met Happy en Bemmie?

Voel je je al wat beter?

Wat betreft je hamsters had ik je al een link gestuurd. Hopenlijk heb jij of je zus er iets aan.

Liefs Anja

Dierenfreackske

Hey Kim , jaaaaaaaaaa ....ik heb het wel goed op maar verkeerd geschreven , ik zie nu pas dat ik valkjes ipv. Hamsters schreef ! Ik wist dat het over de hamsters ging hoor , hihi ! Beetje  verstrooid he , tyîsch weer voor mij  ;D ;D ;D



Kimm

hoi hoi,

ik zal even proberen om uit te leggen wat de va nu gezegt heeft. het gedrag komt voort uit onzekerheid. het feit dat happy op mijn schouder zit is helemaal verkeerd volgens hem en daardoor gaat hij bijten.
ook zegt hij dat ik onbedoeld ongewenst gedrag heb beloond waardoor happy nu agressief is. het is eigenlijk heel erg ingewikkeld allemaal vind ik. ik kan het eigenlijk ook niet zo goed opschrijven wat hij nu bedoeld. het feit dat ze geen pellets eten komt ook door mij. ik hoop te graag dat ze het gaan eten waardoor ze het dus niet eten. ook de voeding heeft van invloed waardoor happy zich zo voelt. dit zijn zijn woorden.
bemmie had wat gelige urine, dat kwam ook door het voer. als jullie vragen hierover hebben stel ze dan gerust hoor.
zijn verhaal is eigenlijk dat je gewenst gedrag moet belonen en ongewenst gedrag moet negeren, maar dat wist ik al maar ik doe het nog steeds niet goed :-X :-[

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

1 september 2008, 15:13:29 #1417 Last Edit: 1 september 2008, 15:15:59 by Caroline
Even een reactie.  ;)

Het stukje gewenst gedrag belonen, ongewenst gedrag negeren, kan ik me in vinden.

Op de schouder (en op het hoofd) zitten bij jou is gelijk of zelfs boven jou staan, wat betekend hij is dominant aan jou .... dus ook hier heeft de va een punt.

Maar Happy en Bemmie eten geen pellets omdat jij het zo graag wilt .... en dat Happy agressief is door het voer wat hij krijgt .... sorry hoor maar dit vind ik grote onzin .... alsof zij weten wat jij graag wilt wat ze eten.
Ik wil graag dat ze hier macaroni/pasta/rijst, groente, fruit, kiemzaad, brood e.d. eten .... volgens de beredenering van de va zouden ze dit dus allemaal niet moeten eten omdat ik het graag wil nou .... fout hoor .... ze eten het allemaal, zelfs jongen van 6 weken oud.

En Bemmie heeft gelige ontlasting .... ook door fout voer .... als jouw voer zo fout is, wat geef jij ze in godsnaam dan??

Ik denk dat de va een grote fout heeft gemaakt, hij heeft jou alleen maar onzeker gemaakt, dat is helemaal verkeerd!!

Hij had jou het gevoel moeten geven dat je het goed doet, je moet juist vertrouwen hebben in hetgeen wat je doet, dit vertrouwen straal jij uit, Happy voelt jouw vertrouwen, jouw kracht en zal hierop zeker positief reageren.

Mijn tip voor jou dus .... meis, je doet het fantastisch .... probeer happy het gevoel te geven dat je hem vertrouwd, dat jij de baas bent en dat hij moet doen wat jij wil .... je zult zien dat je een hele ander Happy terug krijgt, als jij hem het vertrouwen schenkt zal hij dit van harte in ontvangst nemen.

Heel veel sterkte, nee succes, met je lieverds.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

bedankt voor je lieve reactie.

inderdaad macaroni etc eten ze bij mij ook, nou als ik dat zo graag zou willen zouden ze dat dus ook niet moeten eten.
ik geef bemmie en happy xtra vital premium voer. volgens de va is dit hetzelfde als mc donalds voor mensen.

slecht dus!

ik heb ook een dvd gekocht met hoe om te gaan met papagaaien en parkieten. nou die dingen deed ik allemaal al. tja ik vind dit een zeer moeilijk punt hoor. als hij nu op mijn hoofd gaat zitten haal ik hem er ook af. kan je nu trouwens nog afleren om niet op de schouder te gaan zitten?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Xtra Vital premium is zeker geen slecht voer alleen het is alles door elkaar .... als je los zaad geeft en daarnaast eivoer, snoepvoer en zonnbloempitjes apart, dan kan je dit zelf doseren.

Met Xtra Vital kunnen ze alleen het lekkere eruit eten en als bijv. Bemmie alleen het eivoer en het snoepvoer eruit eet, kan dit wel invloed hebben op de ontlasting.

Wat het karakter van Happy te maken heeft met dit voer .... ???

Daarnaast is het ook nog eens ontzettend duur, dus persoonlijk zou ik inderdaad gewoon een goed zaad mengsel halen en de rest apart geven 2-3 x per week, dus ook niet dagelijks.

Pellets .... je hebt mensen (da's en va's) die erbij zweren, er zou alles inzitten .... persoonlijk vind ik het niet natuurlijk, in het wild eten valkjes ook geen pellets, geef ik ze daarom liever een gewoon zaadmengsel, aanvullend met wat ze nog meer in de natuur kunnen vinden. Onkruidzaad, zonnebloempitjes, groente, fruit, verse kruidenplantjes, paardenbloemblad, och je kunt zo gek niet bedenken .... mijn ervaring hier is, als je het maar vaak genoeg aanbied, gaan ze alles leren eten.

Het op je schouder laten zitten afleren kun je het beste doen zoals je nu ok bij je hoofd doet .... hem er gewoon afhalen .... de aanhouder wint. Desnoods goed gedrag belonen .... is hij netjes van je schouder afgegaan en bijv. op de schoot gaan zitten, mag hij daar even trosgierst eten.

Succes meis, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

kenay86

hey kim,

ik reageer alseerste even in jouw dagboekje gezien we allebei met het zelfde zitten.. ik ben nu naar feld geweest en ook hij zei dat dit gedrag kwam doordat tailey op het hoofd zat vroeger.. doet ze al een hele poos niet meer en wil dit ook niet meer.. zodra ze het probeert haal ik haar eraf en doe dit al een poosje.. Feld heeft de ontlasting van tailey na gekeken maar zo snel niks.. hij gaat het nog wel beter bekijken vanmiddag, maar daar had ie het nu te druk voor.. tailey heeft daar ook even los gevlogen en viel niet gelijk aan, maar na een poosje praten met feld deed ze het weer, feld zei dat dat kwam doordat ze in een hele nieuwe omgeving was...

Feld heeft tailey niet gekortwiekt, hij zei dat het geen nut had, je voorkomt dat ze aanvalt maar als ze dan weer anagegroeit zijn kan ze veel feller wezen dan dat ze nu is.. we moeten er dus op deze manier uit komen..

Ik vroeg of het misschien te maken kan hebben met dat ze als kleintje gekortwiekt was.. feld zei dat dat niet echt waarschijnlijk was, mocht ze boos daarom zijn dan zou ze het vanaf het begin gedaan moeten hebben en dat is dus niet zo..

Feld zei wel dat ie heel sterk dacht aan ruimte te kort.. hij denkt dat tailey meer ruimte wil en daarom 'boos' is.. het klonk mij nogal verwarrend en moet het ook nog even tot me laten bezinken, maar misschien zit hier toch wel iets in..

ik heb niet je dagboekje terug gelezen, maar wordt jouw happy ook feller naarmate je in de buurt van de kooi komt? tailey blaast namelijk enorm als ik naar de kooi toe loop, en als ik dan mn vinger door de tralie steek dan geeft ze zich over.. ze kruipt dan helemaal naar beneden in de kooi waar ik dan uiteindelijk wel een korte kroel kan krijgen, maar zodra ze los is valt ze dus echt aan..

dit vertelde ik ook tegen feld, hij zei dat ze zich in de kooi onderdanig voelen en buiten de kooi (heeft dus ook weer te maken met op het hoofd zitten) ze zich dominant tegenover je voelen.. ik denk dat dit te maken heeft dat ze niet boven je kunnen gaan zitten gezien de kooi lager is??

hij kon me verders geen andere tips geven als tailey in de kooi laten en via de tralies te knuffelen doen.. ook moest ik gewoon regematig naast de kooi gaan zitten (op een sotel maar ook op de grond) zodat ze went dat de kooi niet enkel voor haar is bedoeld maar ook voor mij.. hij rade me wel aan om zo snel mogelijk een valkje erbij te nemen. jammer want ik moet nu echt wachten tot de 15de dat mn geld gestort is, mn laatste centen zitten nu in feld en mn tank :^) opzoek dus naar een vogel die de 15de weg mag en opgehaald kan worden..

ik had voor vertrek nog een klein stukje van je dagboek gelezen, en heb ook voor jou gevraagt aan feld.. hij zij dat je het beste opnieuw kon beginnen met tam maken.. dus trosgierst op je hand en die in de kooi houden totdat ie weet dat een hand en dus ook jij vertrouwd kan worden.. althans, hier kwam het op neer :)

Het is nogal een warrig verhaal, sorry hiervoor, maar hoop dat je me begrijpt..

groetjes desire

Kimm

hoi caroline,

ik maak dit voer wel ff op en dan zal ik een ander zaadmengsel gaan kopen. heb jij nog een bepaald merk ofzo wat jij gebruikt?

ik zal happy dan ook van mijn  schouder af gaan halen. gisteravond haalde ik hem 6 keer van mijn hoofd af en toen ging hij uiteindelijk op mijn borst zitten, dat was lief!

bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen.

liefs kim

hoi desire,

ik ben benieuwd hoe het met tailey zal gaan verder. ja happy is agressiever bij de kooi omdat de kooi volgens hem happy's territorium is.
ik zal dat met het trosgierst eens uitproberen zoals ik deed toen happy bij mij kwam.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hoi Kim,
Een warrig verhaal ja  :-\ .
Hopelijk gaat het helpen om hem niet meer op je schouder te laten.
Vreemd dat het voedsel zo van invloed kan hebben op het gedrag.
Ik zelf geef pellets, maar het is moeilijk om ze over te zetten, dus als je er niet helemaal achter staat kan je denk ik beter een gevarieerd zadenmengsel gaan geven.

Groetjes Danielle

Caroline

Ik zelf geef Teurlings Eurotop 228 maar .... dit is alleen 20 kg zakken te krijgen, wat voor mij met 20 valkjes geen probleem is.

Er schijnen enkele winkeltjes ook zelf om te verpakken naar kilozakjes. En soms doen mensen die bij elkaar in de buurt wonen een zak samen delen.  ;)

ALs je hierboven even zoekt of googled lees je meer over het voer maar ..... er zijn natuurlijk meerdere goeie zaadmengsel. Persoonlijk zou ik nooit bij bijv. Pets PLace of zo zelf scheppen, die bakken staan de hele dag open en kan allerlei ongedierte in gaan.  :-X

Je neemt het allemaal erg serieus, ik vind dat je er goed mee om gaat.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

hoi caroline,

ik was een tijdje geleden bij een zaak in de omgeving die als enige teurlings verkoopt maar inderdaad alleen in groot verpakkingen. ze verpakken niet in kilos, helaas.
en bedankt voor je compliment ;) liefs van jou! en dat voer in open bakken ben ik ook helemaal geen voorstander van.

hoi danielle,

ik sta wel achter pellets, alleen als ze het zelf ook lekker vinden ;D
ik ga gewoon wat dingetjes uitproberen en dan zal ik wel zien wat goed gaat en wat niet goed gaat. ze zijn tenminste niet ziek dus dat vind ik het aller aller belangrijkste. ;)

liefs kim


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010