29 april 2024, 03:17:14

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Kim,

Hebben ze niet het idee dat ze dat samen kunnen doen  ;D??
Is het een mannetje en een popje?

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kimm

hoi petra,

hihihi nee het zijn allebeide mannetjes. maar ze hebben er echt zin in. jeetje het gaat maar door ;D  ;D  ;D
sexueel gefrustreerd denk ik!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Petra*

Dan weet je iig waar je ze blij mee kunt maken.. ;).

Doeiii, Petra.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kimm

o dames, vreselijk!!!

ik wou net het voer gaan verversen en happy viel mij aan.

hij heeft mij tot bloedens toe gebeten >:(  >:(  >:(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Kimm,
:'( :'( :'( wat heeft dat beestje toch....
Sterkte meis :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hey anke,

ik ga morgen een afspraak maken bij de va. ik ben het zat.

zonet was bemmie stokje aan het wrijven en happy ziet dat en happy drukt bemmie gewoon van zijn stokje af.

erg jammer dat happy zo aan het worden is hoor :'(  :'(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Wat een naar gedrag van Happy zeg. Je zult natuurlijk al veel adviezen en zo gekregen hebben.

Sterkte morgen bij de dierenarts.

Mara

Kimm

hoi  mara,

ik mag niet eens in de buurt van de kooi komen, hij valt steeds aan.
morgen ga ik bellen en ik hoop dat ik dinsdag nog terecht kan :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Citaat van: Kimm op 17 augustus 2008, 12:44:43
hoi  mara,

ik mag niet eens in de buurt van de kooi komen, hij valt steeds aan.
morgen ga ik bellen en ik hoop dat ik dinsdag nog terecht kan :-\

liefs kim



Hoi Kimm

Heb je geen mogelijkheid om Happy eventueel in een aparte kooi te zetten in een andere kamer? Dat wilt soms ook nog wel eens helpen.

Balen hoor, dit gedrag. Ik weet ook niet zeker of dit normaal, puberaal gedrag is. Hier hebben mijn valkjes niet zulk fel gedrag vertoont, zelfs niet toen hier gebroed werd deden ze aggressief.

Mara

Kimm

hoi mara,

ja die mogelijkheid heb ik wel, maar moet ik happy dan gaan afzonderen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Ik denk dat je dan Happy moet afzonderen, maar weet niet of dat effect heeft ja of nee. Ik ben bang dat Happy jou dan misschien nog feller gaat benaderen. Hoe doet hij eigenlijk tegen Bemmie?

Mara

Kimm

happy doet niet echt leuk tegen bemmie.

soms fluiten ze samen en dan verjaagt happy bemmie zo van zijn stokje af. happy neemt een sprong en dan erboven op :o
ook mag bemmie dus niet van happy kontje wrijven.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Dat is echt vervelend, soms kunnen ze erg vervelend zijn maar dergelijk gedrag heb ik hier nog nooit meegemaakt....

Mara

Anke

Hoi,
Blijkbaar is Happy erg op Bemmie gefixeerd.
Misschien heeft hij een popje nodig om zich mee bezig te houden :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Dit vind ik nou zo superkl :censuur  voor je. Ik hoop niet dat ik straks hetzelfde ga meemaken als Binky hier komt. Tot nu toe gaat het met mijn drie mannen prima. Ze jagen elkaar ook wel eens van hun plek weg, knokken ook weleens, maar ik heb nog nooit gezien dat het zo menens was!

Ik wil je niet ongerust maken, maar dit gedrag herken ik wel van Gerritje, destijds. Die bleek dus een tumor in zijn koppie te hebben en was daardoor zo onbetrouwbaar geworden. Met medicatie heeft-ie het echter nog een heel jaar goed gedaan. Toen kwam het gedrag terug en ook zijn verenpak zag er niet meer uit. Toen is besloten om Gerritje te laten inslapen.

Nu duim ik maar dat het zo ernstig niet gaat zijn en dat Happy happyer zal blijken te zijn met een popje. Misschien moet je zelfs wel beslissen om hem onder te brengen bij een kweker in een grote volière! Sommige vogels zijn minder geschikt voor in een kooi thuis (heb ik van mijn oom geleerd. Die oom heeft jarenlang vogelartsen opgeleid en het Avifauna mede opgericht, dus die zal het wel weten....).
Het zal, gezien Happy's gedrag ook wel een klus worden om hem te vervoeren naar een va. Wens ik je sterkte en ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.