29 april 2024, 08:55:09

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Kim , hoe gaat het hier ? Hopelijk heeft Happy niet zo'n bijtdrang als Nala , grtjs Ann



Kimm

hoi ann,

het was vanavond weer zover. ik wou happy in de kooi doen en toen was het hap in mijn wang >:( net onder mijn oog.
en toen hap in mijn hand! dominant, agressief valkje is hij hoor. :-\

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

ik zou willen dat ik je kon helpen..ik kan me voorstellen dat je dit niet echt leuk meer vind..

hou je hem dan dicht bij je gezicht op springt hij er echt op af..

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ja hij springt op mij af. hij strekt zijn nek helemaal uit en neemt een sprongetje en dan hap en niet zachtjes. ik snap er niets van ik ben zo ontzettend lief en goed voor hem en dan doet hij zo. het was net alsof hij boos was dat ik wegging. ik weet het niet hoor ??? vanavond kwam ik weer thuis en normaal laat ik ze dan weer los maar dat heb ik nu niet gedaan. toen ging hij heel hard tegen zijn speeltje aantikken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Vervelend gedrag zeg. Gabber bijt ook nog wel eens in mijn neus, maar niet zo hard. Ik probeer hem al zo lang ik hem heb bij te brengen dat mijn neus geen snavel is ;D Hopelijk wordt het toch een keer beter!
Wijlen Gekke Gerrit van mij heeft eens hetzelfde gehad, maar toen bleek later dat er storm op komst was en niet zo'n kleintje ook. Daarna is het nooit meer gebeurd totdat-ie ziek werd. Toen was-ie ook niet meer zo betrouwbaar. Ik ga er maar vanuit dat Happy gewoon gezond en happy is.

Kimm

hoi hermien,

dat hoop ik ook hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Het lijkt me heel erg vervelend gedrag van hem en ze kunnen je beter je gaan pikken of kusjes geven dan dit gedrag
En straks kan het ook niet meer voor jou leuk worden om in zijn buurt te komen

En ik wens hiermee heel erg veel sterkte 

Gerdy

Hoi Kimm

Is het misschien een optie om het aan een vogel DA voor te leggen..hoe is Happy verder in zijn gedrag..je gaat nu al anders reageren door ze gisteravond niet los te laten..kan ik me overigens heel goed voorstellen hoor..zou ik ook hebben..maar het moet niet zo ver komen dat je een hekel aan Happy gaat krijgen..ik vind dit zo balen voor je

gr gerdy

Dierenfreackske

Hoi Kim , ach meis toch ...ik hoop echt dat het niet zo ver komt dat je hem haat he , ik weet dat het zo ontzettend vervelend is zo , dat heb ik ook bij Nala ! Soms is ie zo lief en andere keren bijt ie hard in mijn vinger , en dan zet ik hem op een stok en elke keer als hij bijt , hopelijk lukt het na een tijdje zodat ie niet meer bijt he ! Grtjs Ann ;)



Yvette

Wat ik nu zitten te denken waarom Happy zo ineens is gaan bijten -- is hij een keer ergens van geschrokken of "boos geworden"  in jouw afwezigheid of is hij aan het puberen 

Kimm

hoi gerdy en ann en yvette,

als ik naar mijn vogelarts ga dan weet ik al wat hij gaat doen en dat is kortwieken. ik denk er zelf namelijk ook aan om dat te gaan doen maar ik zit er een beetje tegen aan te hangen.
verder heb ik van hem geleerd om ongewenst gedrag te negeren.
op dit moment zijn ze los hoor. happy zit bij mij aan mijn boterham te plukken. ik zal geen hekel aan happy krijgen, daarvoor ben ik veel te gek met hem, maar dat agressieve bijten van hem is niet acceptabel. ik denk dus dat ik dit weekend ga proberen om hem te gaan kortwieken, zodat hij wat rustiger word. ik vind het zelf heel erg vervelend, omdat ik het ook fijn vind voor de vogels dat ze lekker moeten kunnen vliegen, maar ik kan het heel lichtjes gaan doen en kijken hoe hij daarop reageert.
bedankt voor jullie medeleven :-*  :-*  :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi yvette,

ik weet het niet en dat puberen moet ook een keer over gaan lijkt mij. hij is 15 maanden. hij wordt gewoon echt boos als ik wegga en weer terugkom.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Ik hoop van ganser harte dat het gaat helpen bij Happy
Ik vond in het begin ook heel erg moeilijk om mijn vogel(s) te laten kortwieken

Dierenfreackske

Hoi Kim , ik denk dat je er wel goed aan doet hem een beetje kort te wieken hoor zodat hij rustig wordt , hopelijk gazat hij daarop rustiger zijn en misschien lief zijn dan ?
Hij kan daarna wel weer vliegen he , ik weet dat je hem niet gaat haten he , daarom zie je je valkjes te graag !
Veel succes hoor ! Grtjs Ann



Kimm

Citaat van: Dierenfreackske op 25 juli 2008, 12:06:53
Hoi Kim , ik denk dat je er wel goed aan doet hem een beetje kort te wieken hoor zodat hij rustig wordt , hopelijk gazat hij daarop rustiger zijn en misschien lief zijn dan ?
Hij kan daarna wel weer vliegen he , ik weet dat je hem niet gaat haten he , daarom zie je je valkjes te graag !
Veel succes hoor ! Grtjs Ann


dank je wel lieverd! :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010