29 april 2024, 02:01:22

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Kim , ja hoor , echt wel ! Grtjs Ann



Kimm

hoi,

even een vraagje, ik heb een sepia van het strand uit frankrijk. mogen ze dat hebben? of is dat te zout?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

En of dat pijn kan doen. Ik heb het 2x gehad met Gabber. De eerste keer wilde ik hem in een vervoerskooitje zetten om naar de da te gaan. Alleen maar om zijn nagels te knippen, dat lukt mij niet in mijn eentje en ik heb niemand in de buurt die kan helpen. Vandaar. Nou, meneer werd panisch en zette zijn snavel in mijn pink. Ik heb toen wel ff iets meer gegild dan auw! ;D Toen ik probeerde om mijn pink los te rukken, zette meneer zijn snavel nóg krachtiger in het vlees, totdat hij op het BOT zat! Eindelijk liet hij los en ik hem. Weg valk. Niet meer te vangen, terwijl zijn broer Gerrit zich juist heel gedwee in het mandje liet zetten. Feest van da is dus niet doorgegaan. Later begreep ik dat het niet noodzakelijk is om altijd maar nagels te knippen, zolang je speciaal papier om de zitstokken doet, of zo'n speciale zitstok geeft.
De tweede keer dat Gabber mij te grazen nam was vorig jaar toen ik de nieuwe kamervolière in elkaar gezet had en ik dacht Gabber daar makkelijk even in te zetten. Fout gedacht. Mijn ándere pink kreeg nu een knauw, weer tot op het bot. Ach, ik heb het hem al lang vergeven hoor. Hij was gewoon in paniek! Uiteindelijk is alles goed gekomen. ;D

Monky

23 juli 2008, 11:56:46 #993 Last Edit: 23 juli 2008, 12:00:19 by Monky
Citaat van: Kimm op 23 juli 2008, 11:15:52
hoi,

even een vraagje, ik heb een sepia van het strand uit frankrijk. mogen ze dat hebben? of is dat te zout?

groetjes kim


Hi Kim,

Die vraag heb ik ergens eerder voorbij zien komen.
Volgens mij was het advies toen dat je ze beter kan kopen vanwege de zout en bacterien die erin zitten. Ik zal eens kijken of ik die topic kan vinden.

-KLIK HIER-

Groetjes,
Monky

Kimm

hoi monky,

dank je wel. dan gooi ik het lekker weg! mijn vader had het voor mij meegenomen uit frankrijk.

hoi hermien,

ja dat kan erg zeer doen zeg. jij bent al flink te grazen genomen zeg! auwwwww.

ik was gisteren weggeweest en volgens happy te lang. ik liet hem uit de kooi en ik kreeg eerst een paar happen van hem. lief he? wat een schatje!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Kim.....haha , je kreeg een paar happen omdat hij te lang in de kooi moest ?   Bijt Happy hard dan ? Of is het eerder
zachtjes .Grtjs Ann



Kimm

hoi ann,

nee happy bijt erg hard! hij is niet voor niks een pitbullvogel ;D
mijn ouders waren erbij en die schrokken ervan :o
en daarna moest ik weer weg en toen moest hij weer in de kooi natuurlijk, hihi. wat een portret he?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hahaha ...ja inderdaad !   ;D ;D ;D   Ann



Romy

Hoi

Ik zie dat je al een antwoord hebt gekregen op je vraag van de sepia. Die is inderdaad wat te zout en zo om te geven.

Heel vreemd hoor hoe Happy reageert met dat happen! Ik denk persoonlijk niet dat hij 'wraak' neemt omdat je te lang bent weg geweest. Ik DENK dat ze daar de intelligentie niet voor hebben. Maar wat het dan wel is, dat weet ik ook niet, jammergenoeg  :-\
Zou hij misschien een beetje broeds kunnen zijn en zijn 'territorium' verdedigen tegen indringers (jou dan?) Ik denk daarop omdat je aangaf dat hij nu ook op het stokje ging wrijven.

Groetjes
Romy

Hermien

Het blijven af en toe krengen, hè? Snap nog steeds niet waarom ik ze dan toch lief blijf vinden en alles maar van ze PIK.....
Het zal wel tovenarij zijn.... ;D

IK BEN GÈK OP DIE EIGENWIJZE DONDERSTRALEN!!!!!!!!!... ;D


Pfff. Tis eruit..... ;D

Dierenfreackske

Hahaha...ik ook eigenlijk ! Hihi !  ;D ;D



Gerdy

Hoi Kimm..

jeetje..die happy..hij doet zijn naam geen eer aan naar jou toe dan...

ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn..het gebeurd mij wel eens als ik ze in een vervoers bakje zet en dan zetten ze hun snaveltje precies in je nagelriem en door bijten..je staat echt te jodelen..is verre van leuk..maar verder heb ik er eigenlijk nooit last van met mijn valkjes..
in het begin pikte happy toch steeds aan je gezicht..is dat nu wel over?

gr gerdy

Hermien

Jodelen? Jodelen? Nou, ik heb toen Gabber mij beet echt niet staan jodelen hoor! Vraag maar aan de buren...... ;D

Yvette

Van dat echt bijten heb ik nu geen last meer van en nu geeft Joepie alleen maar kusjes
Of hij pikt in je hand als je hand in de kooi steekt

Maar het blijft natuurlijk wel heel erg vervelend als je valkje je enorm bijt

Kimm

Citaat van: Hermien op 24 juli 2008, 09:26:59
Jodelen? Jodelen? Nou, ik heb toen Gabber mij beet echt niet staan jodelen hoor! Vraag maar aan de buren...... ;D
hahah ;D

hoi gerdy,

dat pikken in mijn gezicht doet hij nog wel eens, maar nu is het dus echt boos zijn en happen.

hoi hermien,

ik blijf er ook gek op hoor! ;D

hoi romy,
het kwam wel zo over van wraak nemen, maar ik heb happy 1 keertje zien wrijven met zijn kontje. ook denk ik dat het gewoon zijn karakter is. ik ga hem robocop noemen ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010