28 april 2024, 23:59:45

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi karin,

om een tam valkje te krijgen lijkt mij moeilijk ???
of je moet zeker een wat ouder valkje nemen?
happy moest ik ook tam maken. heb jij advies?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Agnes

Hoi Kim,

Je kunt best een jong valkje nemen die net zelfstandig is.
De meeste hier op het forum maken een jong op verzoek handtam.
Je moet natuurlijk zelf dan zorgen dat het beestje tam blijft ;)

Daarbij moet je ook Happy niet vergeten, anders wordt die jaloers.

Zelf vond ik het makkelijker om eerst een aparte kooi te hebben.
Dan kun je aan 1 valkje alle aandacht geven, zonder dat de ander 'boos' wordt omdat ie niet uit de kooi mag ;)
En je nieuwe valkje trekt dan niet meteen naar de ander toe, maar kan dan eerst aan jou wennen.

Ik heb evt nog wel een kooi die je zo lang kan lenen, maar ik woon niet direkt bij je in de buurt.
Ik denk dat Hulshorst ruim een uur rijden is vanaf Emmen.

En anders kun je eens op Marktplaats kijken.
Daar heb je voor weinig een tweede hands kooi.
Voor een tijdelijke kooi hoeft hij ook niet supergroot te zijn.
Het is ook altijd wel makkelijk om een extra kooitje bij de hand te hebben voor het geval je een 'ziekenboeg' nodig hebt.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kimm

hoi agnes,

wat vind ik dit een enorm lief gebaar van jou. ik hou het ook zeker in gedachten, mocht ik echt niks kunnen vinden. dank je wel.  :-*
en op zich een kooi erbij is ook wel goed natuurlijk als je ziekte hebt. nou ik zal toch eens verder speuren, wie weet kom ik wat tegen ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim

wat leuk dat je Happy toch een maatje wilt gaan geven! Fijn joh.

Ik wil je ook nog even wat tips meegeven:
als ik jou was zou ik er een popje bijplaatsen. Een popje en een mannetje gaat vaak beter dan twee mannetjes...
Ik zou het nieuwe valkje wel een tijd apart houden van Happy, zodat je het nieuwe valkje voldoende aandacht kunt geven en goed aan jou went eerst.

Veel succes met je zoektocht!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Karin

Citaat van: Kimm op 11 februari 2008, 09:29:37
hoi karin,

om een tam valkje te krijgen lijkt mij moeilijk ???
of je moet zeker een wat ouder valkje nemen?
happy moest ik ook tam maken. heb jij advies?

groetjes kim


Nee hoor, er zijn genoeg hobbykwekers hier die ze gewoon tam maken. Waar woon je ergens ? Anders kun je even kijken bij "kwekers" of er bij je in de buurt kwekers zitten. Of je moet verder willen rijden, dan is er meer keuze. En het maakt niet uit of je nu 2 mannen of een man en een pop hebt hoor, alleen als je 2 mannen en 1 pop hebt kunnen er problemen komen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi sharon en karin,

eerlijk gezegd wil ik heel graag nog een mannetje erbij. ik woon in emmen. happy heb ik bij angelique en peter vandaan maar hij moest nog wel tam gemaakt worden.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ik vind het super dat Happy er nog een maatje bij krijgt! Weet je al wanneer je ongeveer de nieuweling wil hebben?

Groetjes
Romy

Annelies

Hoi Kimm

Wat gaaf dat je een maatje erbij neemt, advies over hoe of wat kan ik je niet geven.

Hebben angelique en peter ook een site kan ik eens kijken vind ik altijd onwijs gaaf die verschillende soorten.

Laat je het weten als je iets gekozen hebt, ga je volgen hoor.

Gr. Annelies

Sally

Hallo Kim,

Ik wist natuurlijk al dat je er een vriendje bij ging halen voor Happy,
maar wanneer dat weet ik nog niet he... Ik hoop dat je snel reactie krijgt van angelique, of ga je bij een andere kweker ook horen?
En je weet het he, mijn reserve kooi mag je ook altijd lenen. Alleen is het ook wat ver he :s

Groetjes Sally

Kimm

hoi romy,

dat mag wat mij betreft tussen nu en 3 maanden. dat zou ik toch wel leuk vinden :D

hoi annelies,
dit forum is van anglique en peter ;)  ;)  ;)
dus hier kan je kijken.. en ik laat het je zekers weten als ik eentje gevonden heb :D

hoi sally,

ook jij bedankt voor je lieve gebaar! je bent een schat :)

liefs kim





ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Kimm

Wat leuk een valkje erbij..hihi straks twee van die ondeugende poepies..is echt toppies hoor..ik heb eventueel ook wel een reserve kooi voor je te leen ,alleen ik woon in N-H en weet niet of dat te ver voor je is.

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

ook jij hartstikke bedankt voor je aanbod. erg lief van jullie allemaal :-*
ik heb gister even op marktplaats gekeken en daar staat erg veel op voor een betaalbare prijs.
ja het lijkt mij ook erg leuk nog een valkje erbij. nog een lawaaipapegaai( zo noemt mijn vader happy) ;D
maar denk wel dat het voor happy beter zal zijn uiteindelijk. hij komt bij mij helemaal niets tekort, maar als ik zie hoe hij reageert op andere valkjes op de pc, de filmpjes enzo dan vind hij dat geweldig ;D  ;D  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Met zijn tweeën is leuker dan alleen  :) vind ik altijd voor elk dier ..... dus als het haalbaar is het zéker leuk voor happy er een maatje bij te krijgen  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

daar geef ik jou helemaal gelijk in. ik ga ook zeker mijn best doen en als ik een vriendje heb gevonden dan horen jullie het gelijk ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Kim,

Ook ik ben benieuwt wanneer je gaat voor een nieuw vriendje voor Happy. Ik hoor het wel van je. :D

Groetjes Sally