9 september 2025, 01:50:32

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Kim,

Wat een grappige geluidjes zijn dat hè, van kippetje zitten.
Wat leuk dat Miki hierop reageerd ;D
Volgens mij kan Asha wel eitjes leggen, maar deze zullen niet bevrucht zijn wanneer ze 'het' nog niet goed hebben gedaan :P
Zou je graag een nestje willen?, of juist niet? :D

Fijn voor je dat Bemmie weer bij je komt voor een kroeltje, knap van je het negeren zo goed vol te kunnen houden!

Fijne zondagavond, groetjes Marian

Caroline

Klopt wat Marian hierboven al aangeeft ... ook zonder wip kunnen er gewoon eitjes gelegd worden door Asha. Vorig kweekjaar legde Queenie 2 x 4 onbevruchte eitjes, zij ging kippetje zitten met haar kontje tegen de tralies, Unique kon haar dus niet betreden.  :-\

Uiteraard wel even in de gaten houden .... met of zonder wip, popjes kunnen natuurlijk altijd legnood krijgen. Laat haar daarom gewoon lekker haar ding doen op de bodem van de kooi zodat ze de eventuele eitjes niet gaat ophouden maar zich voldoende op haar gemak voelt om haar eitjes te leggen.  ;)

Succes met je g <piep> e  ;) kippetje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Jeetje wat lees ik hier toch allemaal.....

Wie weet... snel eitjes... Ik had mijn eerste valkje Pipi hier, en die legde elk half jaar eitjes... en dat zonder partner  ;)

Leuk voor Asha dat ze nu eindelijk een vriendje lijkt te hebben... hopelijk krijg je je eerste echte koppeltje, dat zou leuk zijn  :D

Liefs Manon

Kimm

ok bedankt!
als zij in het hoekje zit, dan jaagt ze ook iedereen weg hoor die bij haar in de buurt komt.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

Whaahaha wat leuk Kim je hebt een broeds kippetje.
Toen ik dat de eerste keer bij bailey zag wist ik ook niet wat me overkwam. Ze zat maar in een hoekje heen en weet te wiebelen en te blazen naar iedereen. En toen lagen er ineens eitjes ;D. Ben benieuwd wanneer bij jou de eerste liggen.

Groetjes Roxy

Kimm

nou er ligt hier een kapot eitje op het laminaat  :o

gisteravond had ik visite en de valkjes zaten lekker te suffen op de kooien. ik hoorde op een gegeven moment wel een klein geluidje, iets vallen maar ik heb daar helemaal geen aandacht aan geschonken  :-[

Kom ik vanmorgen uit mijn bedje, zie ik dus een eitje op de grond liggen. wow ik schrok mij dood! dat was dus wat ik hoorde gisteravond.
dit eitje was dus van asha.

Machootje

Ooh wat jammer nou! Maar het kan gebeuren he, niet je schuldig voelen of zo hoor!
:-*

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Saar

:o :o :o
Asha heeft het goed te pakken van Mikki :D
Gelukkig is de bevalling goed verlopen ook al lag het eitje op het laminaat. Hopelijk legt ze de rest gewoon in de kooi. Linkie die is ook zo erg als ze het op d'r heupen krijgt.
Groetjes Saar :-*

Kimm

ja ze heeft het goed te pakken saar.
ik ben benieuwd wanneer ze de volgende gaat leggen, maar nu weet ik wel wat voor gedrag er vooraf gaat, dus dan kan ik het in de gaten houden.

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi Kim , wat wat die het te pakken he, en ja, een eitje, en waarschijnlijk dan morgenavond nog 1 enz... meestal is het om de twee dagen, steeds een dag wel , een dag niet ,.. aaaaaach, wat fijn voor Asha dat ze zo'n lief ventje heeft he! Ze zijn echt dol op elkaar he! Grtjs. Ann

Kimm

nog een vraagje:
asha loopt ook steeds heen en weer in de kooi op de zittouwen. heeft dat te maken met het broedsig zijn?

hoi ann,
ja ik denk het ook hoor.
ze zit alweer kippetje enzo ;)

Hermien

Tis toch bij de konijnen af daar bij jou..... ;D  ;D  ;D  ;D ;

danielle

Hoi Kim
ZO ik lees dat Asha het goed te pakken is. Zo ze is wel heel blij met de nieuweling. Miki is ook een heel mooi valkje.
En Miki nu al aan het oefenen, ik weet nog dat ik ook zo verbaasd was toen ik Spikey met zijn 4 maanden Izzie zag bestijgen.
Maar een eitje vinden op het laminaat is toch wel wat minder.
Is het niet zo dat je nu een nepeitje moet neerleggen, dat ze ms zo onrustig is omdat haar eitje kwijt is? Of heb je al een nepeitje neergelegd?
Succes met je broedse valkjes.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi danielle,

ik heb vanmiddag eitjes gekocht. ze zit er nu op, maar er was ook ruzie in de kooi.
pebbles mocht niet in de buurt komen en werd aangevallen. dat vond ik erg zielig.
miki dacht dat hij papa was geworden en beschermde het eitje ook en hij zat te gillen.
ik denk dus dat ik asha en miki apart moet gaan zetten ivm pebbles.

liefs kim

sabine

Hoi Kim,

Zo te horen is het erg gezellig bij jou!
Jammer dat het ei van Asha kapot is gevallen. Maar het is er gelukkig er wel uit. Ik ben benieuwd hoeveel eitjes er nog gaan volgen. Wat leuk dat Miki gelijk de vaderrol op zich neem ;D

Groetjes Sabine