19 juli 2025, 23:15:31

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

Hoi anke,

ja geweldig he dat pebbles houdini zo beschermd!

hoi anja,
ja alles goed meis hoor ;)
inderdaad een groot geluk dat ik het zag en er nog was!

Hoi allemaal,
heeft iemand ervaring met de pijnstiller Metacam?
Ik kan dit krijgen voor houdini, maar ik lees op internet dat het gebruikt wordt bij honden en katten.
en wanneer eigenlijk een pijnstiller gebruiken? Ik heb het dus nog niet in huis, maar ik kan het krijgen van de da.
Hij doet wel van alles, maar ik zie hem dus ook met regelmaat het pootje intrekken.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Wiske had ooiot eens een beet he, en de pijn , ik denk dat het de pijn is he;,  heeft hij iets tzegen de pijn gekregen? Grtjs Ann

Hermien

Mijn hemel, wat een gedoe. En dan ook nog met een logé-valkje. Wat een zorgen weer! Hopelijk knapt het pootje snel op. Moet ook wel met zoveel goede zorgen van jou en Pebbles. Het is overigens niet te hopen dat Pebbles straks problemen gaat geven als Houdini weer met zijn eigen baasje naar huis gaat....

Meid, sterkt met alles. Leuke lieverdeverliefdfoto's waren dat trouwens. Heb er van genoten.

Kimm

hoi hermien,
nee dat hoop ik ook niet. dan krijgen we dierenverdriet.

hoi ann,
nee ik heb geen pijnstillers gekregen. ze had het over metacam, maar dat schijnt erg duur te zijn.

liefs kim

Marian

Oh jeetje Kim, wat een toestand vanochtend :o
Ik schrok er al van toen ik het las, kun je nagaan hoe groot jouw schrik moet zijn geweest!
Gelukkig was je nog thuis.
En wat lieffff toch dat Houdini beschermt wordt door Pebbles :-* Ik geloof daar wel in hoor, dieren voelen dat zo aan 8)
Ik kan je niet helpen wat betreft de Metacam, dat ken ik niet :-\, op zich zou een pijnstiller wel positief kunnen werken, ik zou het zelf geven wanneer je ziet dat hij erg veel pijn heeft.
Die inschatting kan alleen jij maken :)
Heb je al contact gehad met de eigenaar?
Ik hoop dat het pootje snel beter word.

Groetjes Marian

Marian

Nog eventjes terug ;)
Gezocht naar pijnmedicatie voor vogels--> helaas niet gevonden :-\
Misschien is onderstaand iets om te gebruiken?
Ik weet het ook niet hoor.
Ik heb het gevonden op http://vets4petz.nl/

Groetjes, Marian

Vetramil® 30g
[tube 30g] €15,97   

Klik om te vergroten. 
Vetramil® is een zalf op basis van medicinale honing en etherische oliën voor de behandeling van kleine en grote wonden bij dieren. Vetramil® combineert een goede antibacteriële werking met snelle wondheling en heeft een positieve inwerking op de beschadigde huid. Daardoor is Vetramil® ook geschikt voor de behandeling kale en schrale plekjes. Vetramil® bevat etherische oliën die de antimicrobiële werking versterken.

Vetramil® is geschikt voor paarden, honden, katten, alle soorten knaagdieren (konijnen, hamsters, cavias etc.), vogels en vissen. Vetramil® kan ook worden toegepast bij mok en schimmelinfecties van de huid.

Sanna

Jeetje! Wat een linke dingen, die sepia houders!! Ik zal die bij mijn ouders ook meteen vervangen door een andere, want die hebben er ook zo een. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Kim

Oh wat een gedoe zeg  :o
GELUKKIG had je gezien dat Houdini vast zat!! En is alles terug in orde gekomen!
Ik heb ook dat ijzeren klemmetje afgedaan en de sepia met een snelbindertje vastgemaakt aan de tralies.

Eigenlijk doet ie zijn naam geen eer aan he  ;)

Ik hoop dat ie snel geneest. En wat die pijnstillers betreft, ik zou niets geven als je ziet dat ie alles doet wat nodig is (rondlopen, naar de eetbakjes gaan,...). Dan moet het zijn dat de pijn draaglijk is.
Dat ie z'n pootje intrekt, is normaal denk ik. Zowieso trekken ze ook het ene of andere pootje in als ze rustig neerzitten.
Je loopt ook het risico dat wanneer je een pijnstiller geeft, dat ie dan niet meer voelt dat het pootje bezeerd is en dat ie het dan gaat overbelasten.
Ik zou het risico niet willen lopen om iets te geven waarvan ik niet 100% zeker ben, terwijl het zonder ook wel lijkt te lukken.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi marian,

bedankt meid voor de link! lief van je ;)

Hoi sanna,
ja dat zijn rotdingen. het zijn echt mesjes hoor.

Hoi romy,
je hebt gelijk hoor. en hij doet het goed deze ochtend. ik heb het pootje net bekeken en het ziet er goed uit. een beetje een zwelling nog maar dat is logisch. verder doet houdini alles hoor en hij beschermd ook pebbles met zijn leven.
gisteravond schrok ik weer, want toen zat pebbles ineeens al haar zaadjes eruit te gooien :-\
daarna ging ze weer eten en toen hield ze alles binnen. vreemd.

liefs kim

Kimm

Romy

Hoi Kim

Mooie foto's heb je geplaatst  :D

Misschien gooide Pebbles er alles wel uit door de stress die ze met Houdini heeft beleefd... Hopelijk is het nu gewoon over :)

Groetjes
Romy

Anke

Hoi Kim,
Beetje late reactie, maar ik zou Houdini alleen pijnstillers geven als hij echt piept als hij zijn pootje gebruikt.
Maar zo te lezen redt hij zich aardig.

Leuke foto's heb je geplaatst :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

hilde

mooie foto's kim
maar wat een toestanden toch hopelijk gaat het beter vandaag met de valkjes

groetjesssssss

Kimm

hoi romy,
ja dat zou maar zo kunnen. het is ook over hoor gelukkig.

hoi anke,
ik doe het ook niet, want hij redt zich prima zie ik en hij neemt ook zijn rust als hij daar aan toe is. dank je wel ;)

hoi hilde,
het gaat goed hier hoor! ze vermaken zich allemaal prima en ik vind het ook super gezellig :D

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi , super super mooie foto's heb je geplaatst hoor! Ik heb er echt van genoten , wat wordt Happy weer mooi, wat zeg ik, hij is het al hoor!  :D :D :D   grtjs Ann