8 juni 2024, 23:51:54

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

hoi wilma,

dank je ! nee de naam heb ik niet zomaar bedacht. hij heet eigenlijk bembem, maar dat vond ik niet zo geweldig dus ik heb er bemmie van gemaakt ;D  ;D
ik wou altijd mijn  2 e valkje lucky noemen maar misschien word dat de derde. hihi

liefs kim+

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim

nou, dat gaat goed met Bemmie lees ik wel! Echt super voor je meid. Ben ik heel erg blij om.
Wat heerlijk dat je hem hebt mogen kroelen en dat hij toch al aanhankelijker begint te worden. Volgens mij beseft hij heel goed dat hij een goed leventje heeft bij je  :D

En tussen Bemmie en Happy gaat ook nog alles goed?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Saar

Heey Kim
Mooie valkjes heb je :D
Groetjes Saar :-*

Gerdy

nou lekker dan..ben ik je aan het zoeken ..weg Happy en bemmie..maar gelukkig heb ik je gevonden pffffffff

maar wat toppies dat het allemaal zo lekker gaat..heerlijk he dat kroelen met die vogies

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,
jaaaaaaaa je hebt mij gevonden!!! ;D  ;D  ;D
ik geniet inderdaad van dat kroelen, ze zijn ook zo lekker zacht en zo lekker warm, heerlijk gewoon ;)

hoi saar,

dank je wel ;)

hoi sharon,
is erg leuk hoor die 2. het gaat ook goed tussen die 2. happy is af en toe wel jaloers maar dat is normaal denk ik.

vandaag heb ik poepjes weggebracht naar de da van bemmie voor een onderzoekje. hij is getest op wormen en coccidiose. de uitslag was helemaal goed :D
dit had ik voor de zekerheid gedaan omdat bemmie erg moe is en ik rare dingen toch wou uitsluiten. doordat hij zo lang in de kooi vast heeft gezeten is zijn conditie helemaal niks meer en moet ik dit dus zoals ik zelf al had bedacht langzaam opbouwen. op dit moment zit bemmie op de salontafel de gids te lezen ;D
mocht bemmie nog moeier worden dan moet ik wel weer ff terug naar de da. maar ik moet het gewoon even tijd geven.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Kim,

Gelukkig ben je nu weer gerust gesteld dat scheelt weer.

Fijn dat de poepjes helemaal goed zijn. Het is ook niet niks als je een lange tijd niet uit de kooi bent geweest en dan opeens wel.
Komt vanzelf wel goed hoor ;) ;) ;)

Geniet jij maar lekker van je duo.

Groetjes Anja

Kimm

hoi anja,

dat ga ik zekers doen, genieten van dit duo! dank je wel ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Kim,

Ik ben ook blij om te horen dat de uitslag van de poepjes van Bemmie toch goed was.
Hij moet idd nu terug zijn conditie opbouwen omdat ie een lange tijd niet uit de kooi is geweest, en dat vraagt natuurlijk wat tijd he. Maar komt wel goed hoor, ben ik van overtuigd!

Groetjes Sally

Kimm

goedemorgen allemaal!

heeft iemand enig idee wanneer ik bemmie bij happy in de kooi kan zetten?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim

ik zou Bemmie en Happy nog niet meteen voorgoed bij elkaar zetten, maar het langzaam opbouwen.
Ze hebben nu al buiten de kooi met elkaar kennisgemaakt, toch? En volgens mij ging dat ook goed hè?
Dan kun je nu beginnen om Bemmie bij Happy in de kooi te doen, samen wel dan hè. Maar na een tijdje haal je Bemmie er wel weer terug uit. Zo kun je Bemmie telkens ietsje langer bij Happy in de kooi laten zitten, net zolang totdat ze daar alletwee aan gewend zijn. Als dat goed gaat, kun je ze voor altijd bij elkaar laten.

Ik geef je nog wel een tip: verander de indeling van de kooi. Op deze manier is de kooi voor zowel Bemmie als Happy helemaal 'nieuw' en moeten ze beiden opzoek naar een andere slaapplaats.

Succes!

Oh ja, fijn om te horen dat de uitslagen van de testen negatief waren!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

vandaag heb ik dr hooymeier gebeld voor een afspraak, maar ik kon vandaag niet meer terecht. voor a.s. dinsdag heb ik een afspraak om 13.15 uur.
eigenlijk is het heel erg raar, want vandaag precies 1 jaar geleden ging ik met beauty naar dr hooymeier, maar niet wetende dat ik hem levend zou terugzien. :'( en dus a.s dinsdag als ik met bemmie erheen ga is het dus de sterfdag van beauty. ik zoek het wel uit he? raar vind ik dat. ik hoop dat ik bemmie wel weer mee naar huis krijg :-[

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim

ga je met Bemmie naar de arts toe?
Ik schrik hier wel van zeg. Dit komt echt ontzettend onverwacht...
Wat is er dan precies aan de hand?

Ik hoop echt voor je dat Bemmie gewoon gezond is.

Veel succes en sterkte!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

hoi sharon,

ik had gister bij het topic ziek een berichtje geplaatst. de reden is dat bemmie is afgevallen en nu 95 gram weegt, daarbij staat mij zijn ontlasting totaal niet aan. deze is waterig en fel groen. dus dan maar wat beter laten onderzoeken.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

bemmie is weer afgevallen :o
eergisteren woog hij 95 gram en vanmorgen 90 gram.
ik hoop dat dit goed komt :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Als Bemmie zo hard afvalt, zou ik hem niet meer laten vliegen. Want daarvan kunnen ze al afvallen.
Eet hij wel? Geef hem maar veel gevarieerd lekkers! Zoals een snoepstok ed.

Als je 's morgens vroeg weegt, kan het zijn dat hij nog niets gegeten heeft, dus dat hij nuchter is. Dan weegt hij uiteraard het minste. Als je hem straks nog eens zou wegen, kan het dat hij al wat meer weegt hoor.
Om het gewicht goed in de gaten te houden, is het belangrijk om telkens op hetzelfde moment op een dag Bemmie te wegen. Zo krijg je een correcter beeld.

Groetjes
Romy