19 maart 2024, 09:21:06

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Kimm

7 januari 2008, 19:57:41 Last Edit: 19 mei 2010, 18:41:09 by Kimm
hallo, ik heb lang getwijfeld of ik ook een verhaaltje zou gaan doen, want wat moet je eigenlijk vertellen?
zal het eens proberen. :D
19 jaar geleden kreeg ik mijn eerste valkje. mijn toenmalige vriend had hem gevonden in de bosjes. hij wou dit valkje houden. ik vond het maar niks, want wat moest ik in godsnaam met een vogel ???
maargoed, dit valkje is gebleven. zijn naam werd beauty. toen hij voor het eerst ging vliegen in mijn bijzijn, schrok ik mij wild! wat groot zeg, dat vogeltje. vond het nog steeds niks. maar namate de tijd verstreek, kreeg ik dus een band met beauty. in het begin was ik erg allergisch voor hem, maar ik was ondertussen zo aan hem gehecht dat ik hem niet weg kon doen. de allergie ging ook over. 18 jaar lang heb ik ontzettend veel plezier met beauty gehad en veel liefde gekregen. nooit gedacht dat ik dat met een vogel zou hebben.
vorig jaar februari is beauty overleden. veel verdriet gehad.
na 1 maand stilte vond ik het welletjes en in april mijn nieuwe liefde opgehaald bij lique. Deze liefde heet happy. Happy omdat hij mij gelukkig maakt. het tam maken duurde erg lang. heel veel geduld. na 7 maanden kwam hij naar mij toe en hij is niet meer weg te krijgen ;D hij is erg lief. hij zit nu ook op mijn schouder mee te kijken of ik het allemaal weg goed zeg. Via marktplaats had ik een hele nieuwe kooi gekocht. helemaal geweldig. De kooi van beauty had ik weggegooid. Die was helemaal af. Happy springt in mijn cornflakes en trekt het bruine brood haast uit mijn handen. Hij eet gelukkig goed. ook hij fluit alsof hij mooie meisjes ziet. Dit jaar wil ik er nog een vriendje voor happy bij hebben, dat lijkt mij wel leuk. Ook heb ik nog 1 kat. Een main coon. Zij heet Honey. Zij is nu 15.5 jaar oud. Ook heb ik nog een hond gehad en zij is 12 jaar geworden. Al met al, dus ook een dierenliefhebber.
Nou ik hoop dat ik eens wat leuks kan vertellen de komende tijd met wat ik met happy meemaak. ;)

Groetjes kim :D :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Kim,

Wat leuk dat je een boekje van Happy gaat bijhouden.
Happy is erg mooi! Ik ga je zeker proberen te volgen.

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

dank je wel!!!!!!! :D
gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Wat leuk dat je toch een boekje gaat beginnen over je valkje, Happy.

Wat jammer dat je Beauty hebt verloren na 18 jaar maar het is een prachtige leeftijd.

Liefs

Mara

p.s. heb je ook een foto van Happy?

♥Debby♥

Hoi Kim, wat leuk dat je ook een boekje bij gaat houden over Happy!

De foto in je handtekening is erg schattig hoor.. mooi valkje!

Leuk dat je een vriendje/vriendinnetje voor happy gaat zoeken.. dat zal hem vast en zeker nog happy-er maken!  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Manon*

Hoi Kimm,

Leuk dat je een dagboekje gaat bijhouden over Happy!
Leuke naam trouwens ;D
Zal inderdaad niet meevallen als je je valkje zo lang gehad hebt om hem dan te moeten missen.

Ik weet nog.. ik was vier jaar en toen kreeg ik van mijn oom en tante een kanariepiet.
Die is ook heel oud geworden, maar had daar een heel andere band mee dan nu met mijn valkjes... deze zijn tam en dat was Arie mijn kanarie niet :-\

Enne... ik ben ook erg benieuwd naar een fotootje van Happy ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Kimm

hoi manon, debby en mara!

leuk dat jullie zo reageren, vind ik erg fijn!
ja 18 jaar was een hele leeftijd van beauty. mijn handtekening, dat is happy maar ik zal eens even proberen wat nieuwe foto's te plaatsen.
Op dit moment zit happy op mijn hoofd. Hij gebruikt als ik mijn bril op heb, mijn bril als trappetje ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim,
leuk dat je een boekje hebt geopend! Zoals ik kan zien in je handtekening is Happy echt een prachtig valkje! Een witmaskertje, toch? Heeft hij/ zij nu echt wit koppie, of nog steeds op de foto?

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk was om afscheid te nemen van een valkje dat je zo lang bij je hebt gehad.
Gelukkig heb je nu Happy die je weer gelukkig maakt.
Leuk trouwens dat je er aan het denken bent om hem een vriendje, vriendinnetje te geven. Ik ben afgelopen donderdag een tweede valkje op gaan halen, en heb nu normaal gezien een popje en een mannetje. Ben benieuwd of het iets gaat worden tussen die twee.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

hoi sharon,

happy zijn kopje wordt steeds witter. de voorkant krijgt allemaal witte plukjes. ( coupe de soleil) ;D
heb jij dat nieuwe valkje nu eerst in een andere kooi? en gaat het allemaal goed? zal eens even jouw boekje gaan lezen!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hoi Kim,
ik heb gezien dat je ondertussen al in mijn boekje langs bent geweest.

Mooi hè, dat dat koppie zo mooi wit kleurt. Ik vind van witmaskers de mannetjes toch het mooiste, omdat zij echt een spierwit koppie krijgen. Popjes houden meer een grijs gezichtje. Maar zijn ook zeker heel erg mooi.

Ik heb Milo voorlopig inderdaad in een aparte kooi zitten ja. Dit doe ik om Milo eerst aan mij en de omgeving te laten wennen. Hij komt namelijk van een goede kweekster vandaan (dezelfde als waar mijn andere valkje Angel vandaankomt) en die maakt haar valkjes al helemaal tam.
Ik moet dus alleen maar een stappenplan doorlopen om Milo aan mij te laten wennen.
Zodra Milo heel goed opstapt, het buiten de kooi ook heel goed gaat, en Angel en Milo aan elkaar gewend zijn, mogen ze samen in de grote kooi.
Tot nu toe gaat het goed tussen die twee.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kimm

vandaag heb ik geprobeerd happy te douchen, maar dat vond meneer niks. toen geprobeerd met de plantenspuit, maar ook dat vond meneer niks ;D
hij vloog hard weg!

gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Kimm,
Jouw dagboekje had ik nog niet gezien :)
Wat een mooi valkje is Happy!
Jammer dat Happy het douchen niks vond, maar wie weet de volgende keer wel!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi anke!

was ook maar net begonnen met mijn boekje ;)
ik probeer het morgen gewoon weer heel voorzichtig en rustig met douchen, wie weet krijgt hij de smaak te pakken. beauty ging er altijd rustig voor zitten. probeer nog even wat foto's te plaatsen maar dat lukt nog niet, maar blijf proberen dus misschien 1 dezer dagen wat meer foto's van dat mijn ventje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Ik ben benieuwd of Happy douchen nog leuk gaat vinden. Is Happy heel tam?

Mara

Kimm

hoi mara,

ja happy is nu heel tam. hij zit altijd bij mij en gaat alleen haast nog naar de kooi om een dutje te doen of te eten :D
vanmiddag lag ik even op de bank en hij sliep ook bij mij.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010