14 mei 2025, 17:08:29

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Rob S op 31 augustus 2008, 20:22:46
Citaat van: Caroline op 31 augustus 2008, 19:38:42
Fijn alles weer lekker schoon.

Hoe is het met de valkjes?? ZIjn die ook beestjes vrij??

En dan vergeet ik dus blijkbaar het belangrijkste te vertellen, ja ik geloof dat ze beestjesvrij zijn  :). Ik heb de vogels die tot nu toe in de kweekkooi zaten gecontroleerd en niets gevonden. Maar niet te hard juichen want vedermijt wordt pas 's avonds en 's nachts actief.

Kijk nu effe! 't Is donker ;D ;D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Niet al het moois van je valkjes afkijken hé Rob  :P :P :P :P

Rob S

2 september 2008, 19:59:08 #303 Last Edit: 2 september 2008, 20:01:35 by Rob S
Citaat van: *Esther* op 31 augustus 2008, 21:48:08
Kijk nu effe! 't Is donker ;D ;D

Haha, nou ik heb gisteravond even gekeken maar kon niets zien, dus ik durf bijna zeker te zeggen dat ze beestjes vrij zijn ;D

Citaat van: *Manon* op  2 september 2008, 14:39:46
Niet al het moois van je valkjes afkijken hé Rob  :P :P :P :P

Ja dat heb ik net wel gedaan, bij de opaline bontjes, oftewel opaline getekende jongen met een paar foutjes ;) :D! Ze worden echt, echt heel erg mooi. Dit had ik niet verwacht uit dit koppel. Ze hebben wel een paar schoonheidsfoutjes; bijna allemaal 1 of 2 donkere stuitveren, paar kleine donkere veertjes in de kop, 2 zijn er niet helemaal symmetrisch en eentje heeft, heel grappig ;D, precies waar bij een wildkleur valkje waar vaak een "splitvlekje" op het achterhoofd zit juist een paar donkere veertjes ;D

Met de andere jongen gaat het ook goed, dat worden 2 opaline albino valkjes met in elk geval split bont of gewoon bont. En 1 lutino opaline popje die al gereserveerd is en nog een opaline popje. Helaas heeft het koppel lutino opaline x cinnamon opaline juist in dit blok 4 eitjes gelegd. Die worden straks vervangen door nepeitjes. Wat wel een voordeel is, is dat dit koppel dus regelmatig in het blok zit en ook helpt voeren. En ze voorkomen dus dat de jonge valkjes nog geplukt worden, ze beginnen nu goed in de veren te komen ;D

Ik hoop dat ik morgenavond een paar fotootjes kan maken, daar heb ik nu niet veel zin meer in. Gister ben ik begonnen met stagelopen en de hele dag achter de computer zitten tekenen is behoorlijk vermoeiend. Vanavond weer op tijd naar bed dus ;)

Groetjes

Rob S

Zo laat ik de boel hier maar eens updaten:

Er zijn al 3 van de 4 bonte opaline jongen uitgevlogen, het worden echt hele mooie valkjes. Toch wat teveel fouten voor getekend, behalve het enige jonge valkje wat nog in het broedblok zit. Die heeft alleen veren op de vleugels, maar is helaas niet symmetrisch.

In het andere nest dat ik nog heb staan de jongen ook op uitvliegen, dit zijn 2 albino opaline mogelijk bont of anders split bonte popjes, 1 lutino opaline popje en 1 opaline popje. In tegenstelling tot vorige nesten van dit koppel zijn deze jongen echt veel forser ;D.

Overigens heb ik de rest van de vogels die geen nest meer hebben vanmiddag in de kweekkooi gedaan. Ik kon geen vedermijt meer ontdekken. Maar voor de zekerheid behandel ik ze straks nog een keer voordat ze weer de voliere in gaan. Helaas gaat dit nog wel even duren aangezien alle jongen nog niet zelfstandig zijn en dan de voliere ook nog een grote schoonmaakbeurt moet hebben.

Groetjes

Rob S

Zo even tussen de bedrijven door gauw een paar fotootjes gemaakt ;)

Alle valkjes zijn nagenoeg symmetrisch behalve deze. Vanaf deze kant lijkt hij/zij heel erg mooi getekend, maar aan de andere kant zitten een paar bonte vlekjes. Verder heeft dit jong als enige geen donkere veertjes achterop de kop en maar 2 donkere stuitveertjes

Oja, voor de duidelijkheid, het zijn 4 verschillende valkjes :P

Ook heb ik nog een nestje met nog 4 jonge valkjes, waarvan 2 albino's, 1 lutino opaline die al gereserveerd is en 1 opaline. Het zijn allemaal popjes volgens de mutatieberekeningen.

Groetjes

Caroline

Ik vind ze toch wel heel erg mooi hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Rob,

Wat een prachtige jongen heb je zeg!
Echt super  ;D ;D

Groetjes Manon

*Yvon

Hoi hoi

Pfffff,ik mag niet meer verliefd worden !!  :-[ :D
Maar mennnn oohw mennnnnn.........wat zijn ze moooooiiiii !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Rob,
Ik vind je de jongen ook heeeeeeeeeeeeel mooi :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Bedankt allemaal ;D Nu nog een paar goeie baasjes vinden ;)

Vandaag is ook de opaline lutino pop uitgevlogen :)

Tjerk

Hey Rob,

Ze zijn erg mooi allemaal, zijn de valkjes hier op de foto allemaal foutloos Getekend?

Hoop dat ik ze ook nog een keer uit een koppel mag halen, maar verder dan zwaar Bont is het nog niet gekomen helaas...

Groeten Tjerk

Rob S

Citaat van: Tjerk op 10 september 2008, 20:27:58
Hey Rob,

Ze zijn erg mooi allemaal, zijn de valkjes hier op de foto allemaal foutloos Getekend?

Hoop dat ik ze ook nog een keer uit een koppel mag halen, maar verder dan zwaar Bont is het nog niet gekomen helaas...

Groeten Tjerk

He Tjerk,

Nee ze zijn zeker niet foutloos getekend. Ze hebben donkere vlekken in de kop, 2 hebben op het achterhoofd een donker veertje en ze hebben een paar foutjes in de stuit/staart. 3 van de valkjes zijn nagenoeg symmetrisch, de jongste is dat niet.

Rob S

11 september 2008, 22:04:37 #313 Last Edit: 11 september 2008, 22:06:32 by Rob S
Hoihoi ;D

Zaterdag ga ik een nieuw valkje halen, het bonte cinnamon opaline geelwangetje van Bonnie! Ik ben echt heel erg benieuwd, ze wordt mijn eerste geelwangetje ;D

En zondag naar de vogelmarkt in Heeten, kijken of ik daar nog wat interessants op kan scharrelen ;)

Rob S

Ik heb vanochtend mijn bonte cinnamon opaline geelwang popje bij Bonnie opgehaald ;D Het is echt een prachtige forse valk, ben er superblij mee ;D Hopelijk kan ik straks ff een fotootje plaatsen ;).

Ook ben ik er nu 100% zeker van dat mijn wildkleur man die ik nog heb zowiezo geen bleekmasker is, ik heb nu wat vergelijkingsmateriaal gezien bij Bonnie. De wangvlek van mijn valkje is echt nog te donker en het geel in zijn masker is ook nog te geel voor een bleekmasker.

Groetjes