8 juli 2025, 23:42:55

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Rob,
Ah gossie papa bovenop zijn dochter...
Hier zat daarnet een 8 weken oud popje kippetje voor haar broer :o
Stelletje ............
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 12 augustus 2008, 19:45:24
LOL zat ie niet gewoon te bedelen en is pa niet een beetje oversext? :D
Zo te horen moet die getekende ook getest. Jammer dat ie niet symmetrisch is he, in mijn vorige nest van Extran en Extreme had ik er ook 1 maar ook de vlekken niet gelijk, wel mooi maar toch... die V op de rug heeft toch wel erg veel charme.

Nee, eerst zat ze kippetje voor de gele zwartoog met van die zachte piepgeluidjes zoals een popje altijd maakt als ze kippetje zit. En even later zat pa er bovenop. Ja het is echt heel jammer dat zij niet symmetrisch is, dat is het enige wat er nog aan schort om een perfect getekend valkje te zijn. Verder niets geen foute veren in de staart, borst en kop.

Citaat van: I_Xyzyx_I op 12 augustus 2008, 20:40:47
Hè bah een pedofiel valkje ;D

Dat verhaal klopt inderdaad, zelf denk ik dat getekend gewoon bont is omdat je uit getekend x bont geen wildkleur krijgt... maar ik kreeg de tip van iemand om getekend tegen split bont te zetten dus hopen dat ik die nog krijg dit jaar en dan kom ik misschien een valkje bij je halen als je ze nog hebt ;D.

Groetjes Jasper

He Jasper,

Ik ben benieuwd van wie je die tip hebt gekregen. Naar wat ik tot nu toe heb ervaren is het echt het beste om 2 getekenden tegenover elkaar te zetten. Met "split" getekend, als dat uberhaupt bestaat ???, heb ik ook goede ervaringen. Wel moet deze splitvogel dan tegenover een getekende worden gezet.

Als het goed is gaat het getekende koppel nog een ronde doen, ze zitten binnen in de kweekkooi, en hopelijk zit er dan wat voor je bij als deze ondertussen verkocht raakt ;).

Citaat van: Anke op 12 augustus 2008, 20:43:58
Hoi Rob,
Ah gossie papa bovenop zijn dochter...
Hier zat daarnet een 8 weken oud popje kippetje voor haar broer :o
Stelletje ............
Groetjes Anke

Ja erg he, en dat popje kan nog niet eens fatsoenlijk zelfstandig eten...

Caroline

Een crossovertje dus .... hier bij broer Armani van Spik & Span (van Mandy) ook een crossover.  ::)

Geen Getekende cinnamon, geen Getekende opaline maar een Getekende cinnamon opaline.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Ik had het van iemand die ook met getekend kweekt, maar als je getekend x split bont doet is maar 1/4 van de bonte vogels ook daadwerkelijk getekend. Dus de kans dat je er getekend uit krijgt is 1/8. Maar ik zal het eens helemaal gaan uitzoeken :D.

Maar wat ik wel weet is waar ik het getekende jong ga kopen als ik er 1 neem ;D.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

Caroline

Ik zie overal mensen wachten op uitslagen van DNA-analyses .... ik heb woensdagochtend veertjes getrokken, woensdagmiddag op de bus gedaan naar .... Gendika ....

Net om half 12, dus vrijdagoachtend, gebeld en ik weet het geslacht al hoor.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 15 augustus 2008, 09:43:03
Nog geen nieuws van de DNA test?

Hoi Bonnie,

Ik heb net toevallig gebeld, nog voor ik je berichtje zag. Ik vond het vreemd dat ik nog steeds geen factuur heb ontvangen van wat ik nou moet betalen. Zij zouden die factuur versturen als ze mijn veren ontvangen hebben, dus er gaat iets niet goed. De beste man aan de telefoon gaat even voor mij uitzoeken hoe en wat en stelt mij daarvan op de hoogte.

Citaat van: Caroline op 15 augustus 2008, 12:57:53
Ik zie overal mensen wachten op uitslagen van DNA-analyses .... ik heb woensdagochtend veertjes getrokken, woensdagmiddag op de bus gedaan naar .... Gendika ....

Net om half 12, dus vrijdagoachtend, gebeld en ik weet het geslacht al hoor.  ;)

Kijk dat is nog eens vlot, ik hoop dat ik snel wat weet...

De getekende pop en de gele zwartoog zitten inmiddels in de voliere, en dat gaat erg goed. Alleen ik snap er niets van hoe het nou met de hormoontjes zit van deze 2, ze spelen allebei zo vroeg op. De gele zwartoog zit achter een cinnamon opaline jong aan van dit jaar :P

Rob S

Bonte man die nu 4 jongen heeft samen met de bonte opaline witmasker pop, daarvan worden er zowiezo 2 opaline dus deze man is split opaline of opaline.

De getekende pop split witmasker, nog niet gereserveerd. Mag vanaf 16 augustus weg, morgen dus.

Cinnamon opaline jong van dit jaar, gaat waarschijnlijk naar mijn oma

2 x cinnamon opaline jongen van dit jaar, en de getekende pop

De getekende pop en daarnaast de gele zwartoog

De gele zwartoog ;D

Cinnamon opaline jong weer, erg fotogeniek vandaag:P

Bonte opaline witmasker pop, die samen met de bonte man een nestje heeft met 4 jonge bontjes erin, waarvan er zowiezo 2 opaline worden.

Getekende pop

En de 4 jonge valkjes die ik nog heb zitten van dit jaar.

De getekende cinnamon witmasker pop, moeder van weer een nestje van 4 :)

De albino pop die ik zelf gehouden heb voor de wildkleur man waarvan ik nog steeds niet weet wat het nou echt is. Er is in elk geval wat bijzonders mee, zometeen ook foto's van hem ertussen ;)

De albino pop en de getekende pop

De lutino opaline man.

Het splendid mannetje met zijn prachtige kleuren ;D

De wildkleur man, waarvan ik nog steeds niet weet wat ermee is qua mutatie. Ik vind wel dat hij veel vlekken op zijn rug heeft, iemand een idee ???

Hier een fotootje van de rug. Helaas kan ik niet echt betere foto's maken, hij zit alleen in een kweekkooi omdat ik dit jaar nog geen popje voor hem had en het is nogal een paniekzaaier.

En nog maar ééntje.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 15 augustus 2008, 16:47:14
Hoi Bonnie,

Ik heb net toevallig gebeld, nog voor ik je berichtje zag. Ik vond het vreemd dat ik nog steeds geen factuur heb ontvangen van wat ik nou moet betalen. Zij zouden die factuur versturen als ze mijn veren ontvangen hebben, dus er gaat iets niet goed. De beste man aan de telefoon gaat even voor mij uitzoeken hoe en wat en stelt mij daarvan op de hoogte.

Nee je krijgt een factuur zodra zij je betaling binnen hebben ;) En dan pas starten ze het onderzoek.

I_Xyzyx_I

Ik denk dat je wildkleur mannetje zijn parels heeft verloren, mijn opaline wildkleur mannetje heeft dezelfde tekening. Ik had stiekem nog gekeken naar zooming op de slagpennen maar die had die van mij iedergeval niet voor zover ik zag :P

Als je een foto kan maken van de vleugels open zou dat misschien meer duidelijkheid geven ;).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rob S

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 15 augustus 2008, 18:49:40
Citaat van: Rob S op 15 augustus 2008, 16:47:14
Hoi Bonnie,

Nee je krijgt een factuur zodra zij je betaling binnen hebben ;) En dan pas starten ze het onderzoek.

Dat is erg vreemd dan, beetje omgekeerde wereld lijkt mij. Normaal is een factuur een toch iets waarop staat hoeveel je moet betalen. Die man aan de telefoon vertelde mij dat ik de factuur zou krijgen als zij de veren binnen zouden hebben. En nu ik erover gebeld heb, heb ik dus de factuur ook net ontvangen en zal zometeen direct het geld overmaken.

Citaat van: I_Xyzyx_I op 15 augustus 2008, 19:35:09
Ik denk dat je wildkleur mannetje zijn parels heeft verloren, mijn opaline wildkleur mannetje heeft dezelfde tekening. Ik had stiekem nog gekeken naar zooming op de slagpennen maar die had die van mij iedergeval niet voor zover ik zag :P

Als je een foto kan maken van de vleugels open zou dat misschien meer duidelijkheid geven ;).

Groetjes Jasper

Hoi Jasper,

Nee dat is niet het geval. Als dat zo was had ik het zelf ook geweten. Ik heb hier zelf ook nog een opaline man zitten, en die heeft juist die vlekkerigheid op de borst. Maar wat de wildkleur man heeft is totaal iets anders dan de vlekkerigheid die een geparelde man heeft nadat hij door de rui is gekomen. En deze valk is eigen kweek dus ik weet wel wat ermee gebeurd is ;).

Kimm

hoi rob,

ik heb je valkjes even bekeken. wauw, wat zijn ze allemaal mooi zeg. en ik vind vooral de cinnamon opaline super mooi :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Die van mij verloor eerst zijn parels en was toen wildkleur en nu begint hij steeds meer die vlekken te krijgen na elke ruibeurt. Helaas zit hij nu even niet op zijn nest dus kan ik hem helaas niet even pakken om foto's te maken :) .

Je zou het kunnen vragen op het forum van www.valkparkieten-benelux.eu maar daar weet ik zeker dat ze gaan vragen om foto's met open vleugels ;).

Groetjes Jasper

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 15 augustus 2008, 19:37:22

Dat is erg vreemd dan, beetje omgekeerde wereld lijkt mij. Normaal is een factuur een toch iets waarop staat hoeveel je moet betalen. Die man aan de telefoon vertelde mij dat ik de factuur zou krijgen als zij de veren binnen zouden hebben. En nu ik erover gebeld heb, heb ik dus de factuur ook net ontvangen en zal zometeen direct het geld overmaken.

Sja ik weet het ook niet maar het staat op het formulier dat het zo moet. Overigens moet je bij bijna al je online bestellingen vooruit betalen dus zo hele raar is dat niet, ze brengen het alleen wat vreemd.   ;)