8 juli 2025, 20:35:42

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Rob S

Citaat van: I_Xyzyx_I op 16 juli 2008, 17:53:56
Hoi Rob

Wat een leuke jonkies :) naar mate ze ouder worden worden ze ook steeds mooier ;)

En ik ben best benieuwd of de jongste nou helemaal zonder zwart gaat worden, lijkt me wel mooi zo'n compleet gele vogel :)

Wat sneu van die 2 weggevlogen valkjes :(

Groetjes Jasper

Dank je Jasper. Hoogstwaarschijnlijk gaat de jongste wel een zogenoemde "clear pied" oftewele gele zwartoog worden. Er komen nog steeds geen donkere pennen door. Bij de oudste blijft het tot nu toe ook bij de donkere pennen op de vleugels, en waarschijnlijk wordt het een cinnamon.

Groetjes

Rob S

Fototijd ;D

Het jongste valkje van het getekende koppel, nul komma nul donkere veertjes

Nog een keertje

Het oudste jonkie van het getekende koppel. Tot nu toe alleen maar donkere veertjes op de schouders, helaas niet symmetrisch.

Nog een keertje

Cinnamon opaline jonkie, die waarschijnlijk naar mijn oma gaat.

Nog een keertje

En de jongste cinnamon opaline uit het nest.

En nog een keertje

Dat waren ze weer voor voorlopig.

Er zijn ook weer eitjes gelegd!
Bonte man x witmasker bonte opaline: 5 eitjes ;D
En in een ander blok ligt nog een eitje, van wie dat is is mij nog onbekend.

Groetjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Rob , heel mooie donsjes zijn het , vooral het getekende donsje vind ik prachtig , maar de rest is ook heel mooi natuurlijk ! Grtjs Ann

*Manon*

Hoi Rob,

Wat een mooie foto's weer van je donsjes....
Wel grappig zeg, een getekende valk, maar geen donkere veertjes.... mooi mooi mooi ;D ;D

•=Bonnie=•

Rob S

Citaat van: Caroline op 18 juli 2008, 21:26:58
Wow Rob .... prachtig!!!!!  :-* :-* :-*

Dank je ;D
Citaat van: Dierenfreackske op 18 juli 2008, 22:30:48
Hoi Rob , heel mooie donsjes zijn het , vooral het getekende donsje vind ik prachtig , maar de rest is ook heel mooi natuurlijk ! Grtjs Ann

Helemaal mee eens, ik vind het getekende valkje ook prachtig. Als ik er ruimte voor had had ik hem/haar zelf gehouden!

Citaat van: *Manon* op 19 juli 2008, 00:10:15
Hoi Rob,

Wat een mooie foto's weer van je donsjes....
Wel grappig zeg, een getekende valk, maar geen donkere veertjes.... mooi mooi mooi ;D ;D

Ja dat noemen ze tegenwoordig "gele zwartoog" of "clear pied". Ik ben benieuwd of het zo blijft, zonder donkere veertjes..

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 19 juli 2008, 00:17:46
Citaat van: Rob S op 18 juli 2008, 13:28:08
Fototijd ;D

WOUW!!  ;D die hou je vast zelf, of niet ????

Haha ja klopt helemaal, was ff lastig maar ging uiteraard helemaal goed  :D

Rob S

Citaat van: Rob S op 19 juli 2008, 00:20:52
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 19 juli 2008, 00:17:46
Citaat van: Rob S op 18 juli 2008, 13:28:08
Fototijd ;D

WOUW!!  ;D die hou je vast zelf, of niet ????

Haha ja klopt helemaal, was ff lastig maar ging uiteraard helemaal goed  :D

Verkeerd begrepen denk ik, ach ja dat krijg je ook na een paar biertjes. Maar nee, ik ga die niet zelf houden. Ik heb er geen ruimte voor, helaas maar het is niet anders.

Rob S

Nou net nog even de blokken geinspecteerd. Er liggen weer een aantal eitjes bij :D

Bonte man x witmasker bont opaline pop: 5 eitjes
Opaline man x witmasker cinnamon getekend: 2 eitjes

Het getekende jong lijkt een gewone getekende te gaan worden, dat zou dus betekenen dat het een man is. Maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen.

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Wat een mooie jonge valkjes!!!!
Ik zou er zo verliefd op worden :)
Spannend weer de eitjes...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Rob , ja , een heel mooi valkje word het hoor ! Ik was ook al verliefd op dat getekend valkje , gefeliciteerd met de nieuwe eitjes al weer ! Grtjs Ann

Rob S

Citaat van: Anke op 19 juli 2008, 16:52:20
Hoi Rob,
Wat een mooie jonge valkjes!!!!
Ik zou er zo verliefd op worden :)
Spannend weer de eitjes...
Groetjes Anke

Haha doe dat maar dan :P want ze zijn allebei nog niet gereserveerd ;)
Citaat van: Dierenfreackske op 20 juli 2008, 11:49:04
Hoi Rob , ja , een heel mooi valkje word het hoor ! Ik was ook al verliefd op dat getekend valkje , gefeliciteerd met de nieuwe eitjes al weer ! Grtjs Ann

Dank je ;D

Het getekende valkje is dus ook gewoon getekend, en dat betekent dat het een mannetje is. Tot nu toe nog steeds geen extra donkere veren te bekennen, net als bij de gele zwartoog ;D

Snip en Snap

Schitterend wat een mooie baby valkjes !!

Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Rob S

Citaat van: Snip en Snap op 22 juli 2008, 09:24:42
Schitterend wat een mooie baby valkjes !!

Groetjes Saskia

Dank je wel ;D

Het oudste getekende jong komt nu lekker in de veren te zitten, en dat ziet er goed uit ;D Bij zijn broertje/zusje komen nu ook al de veren uit de pennetjes gekropen dus die zal aan het einde van de week ook al wel aardig in de veren zitten. Tegen die tijd heb ik ook weer foto's van ze, want zaterdag komen mn ouders (lees: fototoestel) weer thuis.

En ze zijn allebei nog steeds niet gereserveerd ;) Voor de prijzen van de jongen kijk op mijn site.

De 2 cinnamon opaline jongen worden erg mooi, ze zitten allebei al volop in de veren. Vooral de oudste is echt prachtig gepareld, de jongste wat minder. Die heeft ook veel minder parels en ze zjin veel kleiner, heel vreemd maar het is niet anders.

De eierstand tot nu toe:
Bonte man x witmasker bonte opaline pop:               5 eitjes
Opaline man x witmasker cinnamon getekende pop:  4 eitjes

Groetjes

Rob S

Nou vandaag is de eerste cinnamon opaline jonkie uitgevlogen, ze zit al keurig op de stok, maar het vliegen wil uiteraard nod niet zo best lukken :P. En het broertje/zusje komt ook 1 dezer dagen buiten snuffelen, want die zat ook al in de opening van het blok :D

Het getekende valkje zit al aardig in de veren, en krijgt een erg mooie tekening, 2 kleine vlekjes op de schouders en aan de rechterkant nog 1 vlekje daarbij onder helaas. Bij het jongste jong is nog steeds geen donker veertje te bekennen, ik begin dan ook steeds meer te verwachten dat het een echt gele zwartoog wordt!

Beide jongen van het getekende koppel zijn nog niet gereserveerd overigens ;)