21 mei 2025, 19:12:08

kweken

Gestart door yasmine, 6 januari 2008, 16:49:05

« vorige - volgende »

yasmine

hey ik ben yasmine en ik heb een probleempje ik heb twee valkparkieten een mannetje en een vrouwtje
ze legt wel eieren maar ze laat de eieren gewoon vallen, ik zou heel graag kuikentjes hebben    wat moet ik doen ... ?

Rianne

Een broedblok ophangen! Valkparkieten maken geen nestjes, dus moet je ze een blok geven. Daar doe je houtvezel in, dat kun je in de supermarkt kopen als bodembedekking voor cavia kooien enz.
Hiervan doe je een dikke laag van zo'n 3 cm in het blok en dit druk je goed aan.
Wel wil ik je adviseren om eerst goed op het forum te gaan lezen over het kweken met valkparkieten zodat je weet wat je allemaal kunt verwachten als er jongen zijn.

yasmine

Citaat van: Rianne op  6 januari 2008, 18:56:10
Een broedblok ophangen! Valkparkieten maken geen nestjes, dus moet je ze een blok geven. Daar doe je houtvezel in, dat kun je in de supermarkt kopen als bodembedekking voor cavia kooien enz.
Hiervan doe je een dikke laag van zo'n 3 cm in het blok en dit druk je goed aan.
Wel wil ik je adviseren om eerst goed op het forum te gaan lezen over het kweken met valkparkieten zodat je weet wat je allemaal kunt verwachten als er jongen zijn.

ah k ma wa is een broedblok eigelijk

Karin

Citaat van: yasmine op  7 januari 2008, 17:59:35
Citaat van: Rianne op  6 januari 2008, 18:56:10

ah k ma wa is een broedblok eigelijk

Eh... als je nog niet weet wat een broedblok is zou ik je willen adviseren om eerst maar veel over kweken te gaan lezen !  ;) In dit subforum staan stickies met info en als je bij google de zoektermen intikt vind je ook veel info.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves