4 mei 2025, 18:33:46

neusje

Gestart door mastolk, 18 oktober 2003, 21:33:34

« vorige - volgende »

mastolk

Hallo,
Elmo heeft een beetje een rood neusgaatje lijkt het, kan dit van verkoudheid komen!?
Is verder gezond!

Groeten MArgrietha

Paul

18 oktober 2003, 21:49:39 #1 Last Edit: 18 oktober 2003, 21:50:04 by Paul
Hoi MArgrietha,
Het hoeft niet perse verkoudheid te zijn want vaak niezen ze er dan ook bij.
Het is gewoon soms wat rooier en zeker bij jongere vogels is dat vaak zo.
Wel een beetje in de gaten houden vooral of er een beetje snot aan zit dan is het inderdaad vaak verkoudheid.
En Elmo is nog jong zag ik bij de foto's :-)
Het is ook nog niet te zeggen of het een pop of man is trouwens want julllie dachten een popje op de site maar het kan net zo goed een man zijn want die krijgen later pas een wit koppie :-)

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Paul,

Ik had al gezien dat je online was dus zat eigenlijk al op een reactie te wachten  :D  :D  :D.
Dank je! Ik kijk het ook gewoon aan, en inderdaad is Elmo nog jong, maar ik had het nog nooit eerder gezien (ook bij Pino niet) dus ik wilde het toch ff checke   ;D
Ik hou het zeker in de gaten!
Ik weet dat je het nog niet kunt zien of het een mannetje of popje is, maar Elmo fluit over het algemeen meer dan Pino. MAar nu we Taco hebben vraag ik me af wat het is hoor, Taco fluit nl wel heel wat af!! Sientje niet, maar dat is ook echt een dametje hoor!
Leuk al die verschillende valkjes!

Groetjes MArgrietha

Paul

Hoi MArgrietha,

Zoals ik al las is Taco dus al een volwassen valkje die zullen altijd meer fluiten dan jonge valkjes :-)
Bij mij gaan de jonge mannetjes meestal na 2 a 3 maanden echt hun best doen en vaak merk je daar al aan dat het een mannetje is :-)
En natuurlijk het roffelen met de snavel op de voorbakken of tralies dat doen ze ook vaak al als ze jong zijn en dat laat ook al zien dat ze man zijn :-)

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie vanzelf wat het is hoor! ik ben ook nog maar een beginneling, dus om het te onderscheiden is ook best lastig  :)
Groetjes MArgrietha