10 mei 2025, 09:07:01

Verlatingsangst?!

Gestart door Roel Smits, 18 oktober 2003, 16:07:02

« vorige - volgende »

Roel Smits

Onze valkparkiet "Pino" krijst het hele huis bij elkaar als hij ook maar het idee krijgt dat een van ons weg gaat. Wat me wel op valt is dat hij dit niet of minder doet als het donker is. Verder is het een supervogel en lachen we ons rot om hem. Enige nadeeltje is dat hij absoluut niet geaaid wil worden.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen???

Greetz, Roel. :o

Lique

Hoi Roel,

Jouw Pino mist jullie dan toch wel heel erg, als jullie weg gaan.
Dan weet hij dat hij alleen zit, en dat is voor niemand leuk. Op deze manier hoopt hij dat hij aandacht krijgt, en jullie niet weg gaan..
Daarom raad ik ook aan, om er een tamme valkparkiet bij te zetten.
Zo kan Pino ook nog tammer worden.

Groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Roel,

Het beste is om nog een valkparkiet bij te nemen. Dan zal je valkje zich niet eenzaam meer voelen, want hij heeft dan een speelkameraadje.
Als het valkje die je erbij neemt tam is, zal Pino ook nog een stukje tammer worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

HOi

Wat een leuke naam  :D  :D mijn valkje heet ook Pino.
Ik denk net als de anderen een valkje (tam!) erbij te nemen.
Pino wilde eerst ook niet echt geaaid worden (ligt het aan de naam?) toen Ieniemienie erbij kwam was het op slag beter. Hji zag dat het heel gezellig is om geaaid en geknuffeld te worden, en wil het zelf ook. Nu zit hij soms een hele tijd rustig bij mij op schoot, om geaaid te worden heerlijk is dat hoor!

Groetjes en succes ermee.
Margrietha