6 mei 2025, 03:01:01

Wat is dit voor mutatie ???

Gestart door Karin, 3 januari 2008, 00:51:32

« vorige - volgende »

Karin

3 januari 2008, 00:51:32 Last Edit: 3 januari 2008, 02:14:54 by Karin
Ik heb een "nieuw" koppel. De pop is cinnamon gepareld, ik heb al een paar jaar met haar gekweekt met een andere man die helaas begin vorig jaar is overleden. Ze is in ieder geval NIET split voor bont of witmasker. Ze heeft een nieuwe man gekregen, een opvangvalkje, geparelde witmasker. De vorige eigenaar had hem in een dierenwinkel gekocht en via de dierenwinkel ben ik erachter gekomen dat zover bekend hij waarschijnlijk hooguit split voor lutino kan zijn ( ze kweken zelf hun valken ).  Ze hebben 5 jongen gekregen, geen rode ogen erbij, dus ik dacht 5 gewone geparelde. Vandaag ging ik het oudste jong ringen ( 8 dagen oud en al zulke dikke poten dat het bijna niet meer lukte  ;D ;D ;D, de ouders voeren goed ! ) en tot mijn verbazing zag ik geel geparelde pennen doorkomen, maar..... de kuif is grijs en de rand van de vleugels ook. Ik heb dit nog nooit gezien. Ook de kop / borst / staart wordt geel gepareld. Het tweede jong lijkt het ook een beetje te krijgen, maar dan minder. Iemand een idee wat dit is ?

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

3 januari 2008, 11:01:38 #1 Last Edit: 3 januari 2008, 11:03:40 by *Esther*
Citaat van: Karin op  3 januari 2008, 00:51:32
Ik heb een "nieuw" koppel. De pop is cinnamon gepareld, ik heb al een paar jaar met haar gekweekt met een andere man die helaas begin vorig jaar is overleden. Ze is in ieder geval NIET split voor bont of witmasker. Ze heeft een nieuwe man gekregen, een opvangvalkje, geparelde witmasker. De vorige eigenaar had hem in een dierenwinkel gekocht en via de dierenwinkel ben ik erachter gekomen dat zover bekend hij waarschijnlijk hooguit split voor lutino kan zijn ( ze kweken zelf hun valken ).  Ze hebben 5 jongen gekregen, geen rode ogen erbij, dus ik dacht 5 gewone geparelde. Vandaag ging ik het oudste jong ringen ( 8 dagen oud en al zulke dikke poten dat het bijna niet meer lukte  ;D ;D ;D, de ouders voeren goed ! ) en tot mijn verbazing zag ik geel geparelde pennen doorkomen, maar..... de kuif is grijs en de rand van de vleugels ook. Ik heb dit nog nooit gezien. Ook de kop / borst / staart wordt geel gepareld. Het tweede jong lijkt het ook een beetje te krijgen, maar dan minder. Iemand een idee wat dit is ?

:o :o :o
Dit zijn de ouders?

Moeder:cinnamon gepareld
Vader:witmasker gepareld
man afkomst:
100% gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon}
pop afkomst:
100% gepareld split voor witmasker

Het lijkt wel omgekeerd bont!!

Ik kan er niks zinnigs over zeggen.

Karin

Bijzonder hè ? Tot nu toe heb ik nog geen reacties gehad van mensen die weten wat het is. Ik heb ook contact gehad met kirsten munson en die dacht bont, maar dat kan niet, want de kuif is grijs. Ook weet ik 100 % zeker dat Dizzy niet split is voor bont. Haar vorige man was split bont en samen hebben ze een stuk of 40 - 50 jongen gehad ( klinkt veel, maar ze hadden altijd hele grote nesten ), nooit een bontje erbij. Het kan dus ook geen bont zijn. Maar wat is het dan  ??? ??? ???
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bert_85

Karin,

Dat is inderdaad een speciaal geval.
Ik denk dat we moeten wachten tot hij/zij groot is om te zien wat voor mutatie het juist gaat worden.

Of zijn er anderen die nu al een gedacht hebbben?

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Karin

4 januari 2008, 00:16:38 #4 Last Edit: 4 januari 2008, 00:18:14 by Karin
Citaat van: Bert_85 op  3 januari 2008, 23:27:21
Karin,

Dat is inderdaad een speciaal geval.
Ik denk dat we moeten wachten tot hij/zij groot is om te zien wat voor mutatie het juist gaat worden.

Of zijn er anderen die nu al een gedacht hebbben?

Groeten,

Bert

Ik moet idd gewoon even geduld hebben  ;D Carolien heeft ook ooit zo'n jong gehad en bij haar werden de 2e helft van de veertjes cinnamon.... We zullen zien !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

4 januari 2008, 12:33:52 #5 Last Edit: 4 januari 2008, 12:41:22 by Rianne
Ik denk dat dit een gepareld valkje wordt, dat is wel duidelijk ;D maar dan wel heeeel apart gepareld. :o

Karin

Citaat van: Rianne op  4 januari 2008, 12:33:52
Ik denk dat dit een gepareld valkje wordt, dat is wel duidelijk ;D maar dan wel heeeel apart gepareld. :o

Haha, ja, parel x parel, dat moet wel gepareld zijn hè ?  ;D Je ziet nu in het gele ook al de pareltjes zitten. Dus licht en donkerder geel. Ik ben benieuwd, de pennen groeien aardig snel dus hopelijk weten we snel het antwoord.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

•=Bonnie=•

Ik denk ook dat het "gewoon" gepareld wordt maar dan wel met heel erg veel parels zodat het op de schouders bijna bont lijkt. Wordt vast vreselijk mooi  :)

Lique

Hoi Karin,

Ik denk dat dit een bont gepareld valkje is.

Bont hoeft niet perse ook in de kuif te zitten. Ik heb bijvoorbeeld een Bonte man, die 1 klein geel plekje heeft op zijn borst en er verder uit ziet als een wildkleur man. Toch is hij bont en geeft dit door aan zijn jongen.

groetjes Lique

Kirsten

Hoi hoi,

Als ik ook een gokje mag wagen, ga ik denk ik toch voor opaline cinnamon. Cinnamon is vaak als split bij een man aanwezig en kan bij een valk ook erg licht van kleur zijn.

Ik ben ook enorm benieuwd hoe het valkje gaat worden

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rob S

Er zit wel bont in denk ik. Ik heb zelf ook al 2 bonte jongen gekweekt zonder een gele kuif maar met gele slagpennen. Ook deze jongen geven het bont door aan hun jongen. Dus bont zonder een gele kuif bestaat wel degelijk ;). Wat het voor de rest wordt, ik heb geen idee ???

Karin

Leuk hoor, zo'n surprisevalkje  ;D Er komt hier en daar nu ook donker door, dit is hem / haar nu :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rob S

Heel apart, met dat diepdonkere geel. Hoe zien de staartpennen eruit dan?

•=Bonnie=•