2 mei 2024, 00:21:45

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

*Esther*

Effe ter info,
ik krijg nu van diverse kanten, over de jongen van L&L, vragen over de mutatie. Maar deze donsjes zullen geen lutino-geelwang worden die nu geboren zijn. Dan hadden ze rode lensjes moeten hebben en dan was het ook nog wangen turen geworden..... ;D Maar goed nog niet alles is geboren.




Citaat van: ♪ Marlies op 28 juli 2008, 18:43:58
Ben benieuwd naar de mutaties van de kleintjes.

Er bestaat een kans dat er bij 2 koppels van mij albino mannen uitkomen !! :D

Bij het ene koppel staan de eitjes op uit komen, het andere koppel is net begonnen.

Mooi dan houdt ik dat ook even in de gaten. Ik kan ook op marktplaats wel wat vinden maar ik moet er dan een pop bij halen en dat wil ik niet. Valkchico  [tip van Carco ;) thanks] heeft ook een albino in het nest dus die houd ik ook even in de gaten.

grEsther

Rob S

He Esther,

Gefeliciteerd met de donsjes van Lucky en Loenatik, ik hoop voor je dat er toch nog een geelwangetje tussen zit ;D. Wat voor splits heeft Loenatik eigenlijk, ook nog iets van bont ofzo?

Groetjes

*Esther*

Citaat van: Rob S op 28 juli 2008, 22:15:20
He Esther,

Gefeliciteerd met de donsjes van Lucky en Loenatik, ik hoop voor je dat er toch nog een geelwangetje tussen zit ;D. Wat voor splits heeft Loenatik eigenlijk, ook nog iets van bont ofzo?

Groetjes

Loenatik =bont lutino split witmasker
Dus de donsjes worden sowieso bont :D En een super mooi groot valkje, bij Mariska vandaan.

*Esther*

Hoi hoi,

Had ik gister een mooi stukkie getypd werd ik afgeleid en heb ik alles per ongeluk verwijderd....

Dus nu nog maar een keer.

Eerst maar even foto's van R&B De jongen zien er goed uit. Iets geplukt bovenop de rug maar verder mooie valkjes. Soms zitten er alleen maar bonte witmaskers buiten in de voliere.


Voor Gerdy


Nog vrij


Voor Trudy

Er is nog iemand hier van het forum aan het nadenken welke zij wil van de overige twee. Ook hun zusje een albino (lutino witmasker cinnamon bont evt ook gepareld!) is ook nog vrij. Eén albino zusje is al verhuisd naar L'stad.

Ook heb ik wrs een albino man gevonden!! NAUD!
Quapo en Ino hebben 4 bevruchte eitjes.

Lucky en Loenatik hebben 3 gele donsjes met donkere oogjes, het vierde donsje heeft er wrs zo snel niet uit kunnen komen. Dat eitjes heb ik geholpen maar toen was het al te laat. Het was een volgroeid geel donsje met donkere oogjes. Misschien kwam het door de warmte? Er liggen nu nog drie eitjes, maar die waren ook later in ontwikkeling.

Jaune en Kitty zijn verhuisd naar een oud menneke met een grote voliere. Ook Noknok was daar al naar toe. Ik hoop dat ze daar meer rust vinden om te broeden. Want hier is het niet gelukt.

Dus Twinboy is nu vrijgezel, en als de albino man er is, komt hij bij Nanoek dus is Noppes ook over.
Bij de albino man komt ook een opaline popje mee dus misschien kan ik Noppes met haar als koppel verkopen.
Voor Twinboy zoek ik nog een leuke en mooie pop om te zien. Ik heb al wel (dure) ideeën....


Groetjes Esther

•=Bonnie=•

1 augustus 2008, 09:27:17 #274 Last Edit: 1 augustus 2008, 09:28:50 by -•=Bonnie=•-
Ik ben wel benieuwd naar je dure ideen voor Twinboy :D

(ik heb wel een idee trouwens... haha, als dat klopt heb ik een dergelijk idee, 't is iets met DF  :P )

*Esther*

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  1 augustus 2008, 09:27:17
Ik ben wel benieuwd naar je dure ideen voor Twinboy :D

(ik heb wel een idee trouwens... haha, als dat klopt heb ik een dergelijk idee, 't is iets met DF  :P )


Nu maak jij mij weer nieuwsgierig! Wat bedoel jij? ;) ;D Maar zoiets zal het wel worden ja.



Maar.... er is een mooie dame vandaag hier komen wonen en Twinboy zit gelijk te fluiten met de vleugels breed. ;D Ze zit nog apart dus effe wachten. Mutatie= .... gepareld 8)

En natuurlijk is met deze forse! dame de albino man meegekomen. Een wat iel valkje met dunne bevedering op zijn hoofd. Wel jammer, maar de verhoudingen kloppen wel.

Foto's komen vanavond. Hij heeft een bruinige waas. Groene ring, net als Smoezie mijn andere albino. Ringnr weet ik nog niet. Maar ik ben wel nieuwsgierig misschien wel van iemand hier.

Gr Esther

•=Bonnie=•

1 augustus 2008, 16:12:17 #276 Last Edit: 1 augustus 2008, 18:54:16 by -•=Bonnie=•-
Lutino bleekmasker DF split bont x 'getekend' (split witmasker)  :P

Quendi

Lutino bleekmasker DF split lutino?? ??? Das knap  ;)

•=Bonnie=•


Dafrinja

Haha, die Twinboy is echt macho hoor, gelijk met ieder popje aanpappen.....ik dacht al, dat die vrijgezel is, hoe kan dat....
Hoe is het nu met de jongen van Lucky en Loenatik??
Heb je daar misschien ook al fototjes van gemaakt??

Groetjes!!!

Dafrinja

*Esther*

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  1 augustus 2008, 16:12:17
Lutino bleekmasker DF split bont x 'getekend' (split witmasker)  :P

Alleen is Twinboy niet split voor witmasker, althans ik heb het nog niet ondervonden. 't Zou natuurlijk kunnen. Ik zat meer aan een DF geelwang bont (zonder grijs) te denken. Of dan maar de EF. ;) Puur voor het mooie. Krijg ik er wederom bonte valkjes uit...... 't Is wat he dat bont. Tenzij ik een heeeele mooie bonte vind, maar op de één of andere manier kan ik niet zomaar afstand doen van Twinboy. Het is zo'n leukerd! Dus daar zoek ik een mooi uitziend valkje bij.

*Esther*

Citaat van: Quendi op  1 augustus 2008, 17:56:01
Lutino bleekmasker DF split lutino?? ??? Das knap  ;)

Beter lezen.... ;)

*Esther*

Citaat van: Dafrinja op  1 augustus 2008, 20:12:37
Haha, die Twinboy is echt macho hoor, gelijk met ieder popje aanpappen.....ik dacht al, dat die vrijgezel is, hoe kan dat....
Hoe is het nu met de jongen van Lucky en Loenatik??
Heb je daar misschien ook al fototjes van gemaakt??

Groetjes!!!

Dafrinja


Hoi,

Ja, wat een macho he! Niet te geloven.
Tja het zijn precies mooi gele donsjes. Eigenlijk nog niet zo bijzonder om op de foto te zetten. Zodra er meer kleur te zien is, of eigenlijk hoop ik alleen maar geel te zien...... zal ik foto's maken. Of je komt weer effe een bakkie thee halen! :D

groetjes Esther

*Esther*

1 augustus 2008, 21:47:51 #283 Last Edit: 1 augustus 2008, 21:49:37 by *Esther*
NAUD!!!!!! De albino man.




Hij heeft al forse opaline lutino dochters gekregen met een opaline pop. Heeft dus al ervaring. Mooi gekleurde waas heeft hij he!

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  1 augustus 2008, 21:41:47
Citaat van: -•=Bonnie=•- op  1 augustus 2008, 16:12:17
Lutino bleekmasker DF split bont x 'getekend' (split witmasker)  :P

Alleen is Twinboy niet split voor witmasker, althans ik heb het nog niet ondervonden. 't Zou natuurlijk kunnen. Ik zat meer aan een DF geelwang bont (zonder grijs) te denken. Of dan maar de EF. ;) Puur voor het mooie. Krijg ik er wederom bonte valkjes uit...... 't Is wat he dat bont. Tenzij ik een heeeele mooie bonte vind, maar op de één of andere manier kan ik niet zomaar afstand doen van Twinboy. Het is zo'n leukerd! Dus daar zoek ik een mooi uitziend valkje bij.


Dat witmasker sloeg op mezelf... Met een DF bleekmasker zijn dan sowieso alle jongen split bleekmasker, als je zo'n valk tegen een getekende witmasker zou zetten wordt het nog mooier. Maar die kan ik alleen met heeeeeeeeeeeeeeeel veel mazzel kweken nu.

*grin* gaaf he dat vooruit plannen :)

Een DF geelwang zal moeilijk worden, ik ben ze hier nog niet tegen gekomen :(

Mooi die duidelijke waas op Naud! Mijn albino man is echt wit, maar ik weet ook niet of ie al ouder dan 2 is, vergeten op de ring te kijken  ::)