28 juni 2025, 07:48:11

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

*Esther*

Heeej,

Net even in de blokken gegluurd.
Volgens mij plukt Ino niet, maar juist Beauty of Ricky.
Want er groeien weer pennetjes aan  :D terwijl Ino nu al drie eitjes gelegd heeft en dus zeer geregeld in het blok zit.
Ik houd goed in de gaten of het jong nog gevoerd wordt. Tot nu toe heeft hij een overvolle krop. Misschien wordt hij ook wel door Ino gevoerd, ik weet het niet.

Gister zag ik Beauty en Ricky uit het blok er naast komen.  ::)Daar zitten juist de gele donsjes van Mister en Kuifje(2=1 pleegdonsje).
Dus ze doen hier een soort van stoelen dans met de blokken.
Maar ook deze gele donsjes hebben de kropjes vol. Ik zie nu duidelijk het verschil tussen het oudste en jongste jong. Gelukkig wat het kunnen beide wildkleuren zijn. Als het ook nog mannetjes zijn, zie ik dus geen verschil. Het pleegdonsje kan een split geelwang man zijn.

Ze zijn nu lekker aan het eten van de rijst. :D

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Wordt er geplukt??

Lijkt me sterk hoor dat Ino dat zou zijn, heeft ze nog nooit gedaan. Als Quapo niet gaat broeden zou je moeten kijken of je ze apart van de rest kunt zetten. Hij maakt zich nogal snel druk om andere mannen :)

Dierenfreackske

Hoi...veel succes let de donsjes en het kan dat ze door andere valkjes ook gevoerd worden he ! Wel goed uitkijken he !
Maar het komt wel goed met ze denk ik ! Grtjs Ann ;D ;D

*Esther*

Hoi, hoi,

Alles gaat nog aardig naar wens hier.

Het lijkt er op dat er 2 eitjes van Twinboy en Kitty bevrucht zijn. :D
Kitty zit er nog steeds elke avond op. Ben benieuwd of ze het gaat volhouden als geelwang zijnde.
Heeft trouwens lang geduurd voordat ik zeker wist of ze bevrucht waren.
Dat was bij hun vorige eitjes reeks ook al zo.

Bij Noppes en Nanoek lijkt het er steeds meer op dat dit koppel ook op onbevruchte eitjes zit. :-\
Zitten er super braaf op te broeden zelfs vaker met zijn tweeën dan alleen.
Wel jammer voor alle familieleden van Nanoek. Jullie zullen nog even op uitsluitsel moeten wachten , of zij bleekmasker is of niet. ;)

De twee wildkleurtjes bij Mister en Kuifje doen het ook goed. Het gootste jong heb ik net geringd. t Ging nog vrij makkelijk dus morgen maar even kijken of die er nog om zit. :)

Ino zit gezellig bij het bonte witmasker jong op 4 eitjes te broeden. Ik vind dat zo grappig dat Ricky en Beauty het geen probleem vinden. Ze zitten af en toe in het blok maar meestal zit er één op wacht. ;D

Ik heb een aantal, of eigenlijk erg veel foto's gemaakt maar van de 50 vind ik er meestal maar 5 mooi.
En bij lamplicht fotograferen is niet mijn sterkste kant.
Die foto's ga ik nog even uitzoeken.

groetjes Esther

*Yvon

Hoi hoi

Gewoon bijna allemaal plaatsen,zeggen wij wel wat we ervan vinden.  :P ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 13 mei 2008, 22:03:19
Hoi hoi

Gewoon bijna allemaal plaatsen,zeggen wij wel wat we ervan vinden.  :P ;D ;D

Groetjes Yvon

Vind ik ook !!  ::) :P ;D

*Esther*

14 mei 2008, 08:52:23 #186 Last Edit: 14 mei 2008, 08:55:04 by *Esther*

Deze bonte witmasker man is al gereserveerd. :D

De twee wildkleur jongen in het blok van Mister en Kuifje.
De grootste is van hun zelf, de kleinste van Twinboy en Kitty.

De rest..... heb ik weggegooid ;)

Dierenfreackske

Hoi Gefeliciteerd met de donsjes , ach ze zijn zo lief hoor !
Wat een beauty's . Grtjs Ann

•=Bonnie=•

Dafrinja

waw esther! die een-na-laatste foto is bijna magisch of kunst!! mooi hoor! En het is een prachtig valkje ;D
ik ben benieuwd wat er uit de eitjes komen die nu nog eitjes zijn.

Groetjes!!

Dafrinja

*Esther*

Bedankt hoor!

Die foto was eigenlijk mislukt, het koord van het toestel hing voor de flits.
Grappig he.

•=Bonnie=•

Jij bent ook al zo stillekes. Net zo druk als ik waarschijnlijk, hoe gaat het?

*Esther*

Yep,
familie omstandigheden, veel werken en z.huis bezoeken, sporten kids, clubjes, enz enz.

Valkjes met onbevruchte, onvolgroeide eitjes.... dus veel nieuws is er ook niet.

Lees af en toe wel, kijk in het buurthuis topic avifauna, sta ik zowaar ook nog bij! 8)

gr Esther

irma

Citaat van: *Esther* op 26 mei 2008, 22:49:11
Yep,
familie omstandigheden, veel werken en z.huis bezoeken, sporten kids, clubjes, enz enz.

Valkjes met onbevruchte, onvolgroeide eitjes.... dus veel nieuws is er ook niet.

Lees af en toe wel, kijk in het buurthuis topic avifauna, sta ik zowaar ook nog bij! 8)

gr Esther

Hoi Esther,

Druk druk ik ken het... en valkjes met onvolgroeide eitjes en onbevruchte eitjes.
Het is bij mij ook niet anders. :(

groetjes Irma.

Gloria en Lujo

aad

Hoi Ester

Denk even nieuwsgierig zijn  ;) ;)

Groetjes aad