6 mei 2025, 08:02:12

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Jacoba op  9 februari 2008, 21:50:41
hoi Esther,

Mooie kweekkooien heb je voor je valkjes. Jammer dat pas bij gebruik blijkt hoe handig wij mensen het hebben bedacht. Ik hoop dat er geen valkjes weer buiten je kooi gaan vliegen. Bij ons hebben er ook al regelmatig wijzigingen plaats gevonden, wij hebben nu geen la meer maar klepjes en je veegt de beukensnippers of wat je ook maar hebt en zo uit. Je doet eerst de ene kant en dan de andere kant van de kweekkooi.  Sky en Summer zijn wel bang maar Dizzle en Yellow blijven rustig zitten. Als je de foto ziet met alle drie de kooien er op lijkt het toch heel mooi daar bij jou. Het gaat al mooi kriebelen als het weer beter wordt zowel bij de valkjes als bij ons zelf, wanneer kunnen de blokken erin? Spannend.

Groetjes en veel succes met kweken. Tjerk en Jacoba

Bedankt voor je compliment Jacoba!

Het ziet er op de foto mooier uit dan in het echt hoor.
Ik ben echt niet elke week aan het poetsen, 1x per maand loop ik alle vloerdelen bij langs. De blokhut is nu wel mega stoffig en doe alles dus met en mondkapje op. Af en toe denk ik nog steeds dat ik mijn longen voel (benauwd/hees gevoel)
Ik denk als ik mijn longen goed laat nakijken dat ik de vogels weg zal moeten doen, maar voorlopig probeer ik het zo. En anders kan ook nog alles naar buiten dan heb ik er geen last van.

Hier nog even wat foto's voor Marlies van de broedblokken, van de kweekkooien.

Terwijl ik foto's aan het maken was hoorde ik dit:.....

Twinboy met Kitty :o Niet de combi die ik in gedachten had.....

Zo ziet nu het scherm er uit. Er is nog een maar ik kijk dit eerst even aan.

Ze hebben zelfs nog uitzicht!! ;D

Groetjes Esther

Anke

Hoi Esther,
Het ziet er allemaal mooi uit hoor.
Succes met de kweek!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Bij jou hebben ze het dus ook al in hun bol.  ;) ;D
Die geluidjes zijn zo herkenbaar.  ;)
Die rolgordijn gebruiken wij ook.
Het nadeel ervan is dat het weer er snel inslaat.
Ik heb ze zelfs bespoten met vernis,maar helaas helpt dat niet. :-\
Gelukkig zijn ze niet duur,dus even snel een nieuwe halen is ook geen ramp.
Verders bevallen ze ons prima.
Alleen ook opletten dat ze de touwtjes niet naar binnen kunnen trekken.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Esther, ;D

Ik heb hem door. Het gaat op dezelfde manier als bij Martin z'n kweekkooien.

Groetjes Marlies ;)

*Esther*

Update-tje:

Ik ben niet naar de beurs geweest. Maar goed dat ik me er niet op ingesteld had, er kwam alsnog wat tussen.

As dinsdag worden er drie valkjes opgehaald. Dan heb ik er nog elf over.
Wel een oneven aantal, dus even afwachten hoe dat uitpakt.

Ricky en Beauty krijgen sowieso een blok en Twinboy en Jaune ook. Zij zitten buiten samen met Kitty.....
Binnen zitten de wat jongere valkjes. Daar verwacht ik voorlopig nog niks van. Smoezie zit daar met Mellow welke nog wat aan de jonge kant is. Ik heb er wel een blok opgehangen omdat Smoezie al ruime ervaring heeft met een nestje grootbrengen.
Noknok en Nanoek zijn nog te jong en Lucky en Loenatik ook.

En verder is het hier rustig in de valkenhof. :D

groetjes Esther

*Esther*

Voorjaars update: ;D

Ik heb binnen en buiten een aantal blokken opgehangen.
Maar tjonge jonge die Twinboy is me er eentje!
Hij eet graag van alle walletjes. Nu zit hij met Kitty te kroelen. En ik wil zo graag dat hij met Jaune wat doet....... Gaat niet gebeuren waarschijnlijk.
De koppels die ik apart in kweekkooien heb zitten wil ik er niet uit halen en de grote voliere wilde ik eigenlijk groot houden en niet opdelen.
Maar misschien dat ik een deel er in zet zodat er nog één groter deel blijft.
We zien het wel. Nog maar even een paar nachtjes over slapen. ;)

gr Esther

•=Bonnie=•

Nu al blokken buiten?   :o Voorjaar in je bol?  ;D

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 28 februari 2008, 18:36:32
Nu al blokken buiten?   :o Voorjaar in je bol?  ;D

Jaaaah, ik gok er op dat het nog zo'n drie weken duurt voordat er eieren liggen.
En, ik heb het wat beschut gemaakt dus eigenlijk is het er maar zo lekker 'warm'.
Maar ze kunnen ook een blok binnen kiezen dus dan is het helemaal oke! :D

*Yvon

Bij jou kunnen ze dus al flink er tegenaan gaan.  ;D
Wij gaan het denk ik ook niet meer zolang uitstellen.  ;)

Succes !!!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Citaat van: *Yvon op 28 februari 2008, 20:13:39

Wij gaan het denk ik ook niet meer zolang uitstellen.  ;)
Groetjes Yvon

;D ;D ;D

*Esther*

Weer even een update van mijn kant.

Bij Mister en Kuifje liggen zeker 4 eitjes. :D
Ricky en Beauty zijn nog op zoek naar een blok. :D
Twinboy en Jaune of Kitty maken nog uit wie de gelukkige pop zal zijn? ::)
Noknok en Kitty weten het ook nog niet zeker... ::)

De koppels in de kweekkooien zie ik nog niks ondernemen maar daar heb ik vanuit huis ook geen zicht op.
Dat zal een verrassing worden.  ;D

En verder;
kijk ik niet meer zoveel in de blokken en is het dus eigenlijk steeds gokken of er eitjes zijn of niet.
Vorig jaar was geen geweldig kweekseizoen dus wil ik dit jaar mij daar minder druk om maken en gewoon de natuur zijn gang laten gaan.
Ook heb ik een aantal geelwangen dit jaar voor het eerst er bij met de kweek, dus dat ik sowieso afwachten in hoeverre zij mee zullen broeden.

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Hey gefeli met je eerste eitjes :)  Het begint in elk geval al goed.

Ik kijk ook niet elke dag hoor, vaak zie je ook wel aan het gedrag dat er wat aan de hand is, is alleen wel fijn om een beetje te weten wanneer je de jongen kan verwachten vind ik altijd :)

moonwitch (diana)

Hoi Esther

Ook ik had vorig jaar niet zo'n best kweekjaar, en dit jaar heb ik al een prachtig nestje en de 2de is er ook al.
En wat ik al lang niet meer hebt gehad is 2 nestjes binnen.
Ooit ben ik met 1 nestje binnen begonnen, met de eerste valkparkeit die we hadden, daarna heb ik alleen maar buiten gekweekt.
Dit jaar waren ze binnen al erg aan het wipwappen en heb ik ze een blok gegeven, daar liggen nu de eerste 4 bevruchte eitjes.
Hopelijk krijg je ook een veel beter kweekjaar dit jaar.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

*Esther*

Saar

Mijn kweekjaar was ook niet super vorig jaar... Heel weinig kleintjes..  :-\ Ik hoop dat je ook een beter jaar tegemoet gaat.
Groetjes Saar :-*