5 mei 2025, 22:00:06

FLEVOVALKENHOF 2008

Gestart door *Esther*, 1 januari 2008, 14:25:27

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Esther,

Leuke foto's, je hebt een heleboel mooie valkjes zitten  ;)
En idd, de kweekkooien zien er net en ruim uit!

Groetjes
Silke

Tjerk

Citaat van: *Esther* op 15 januari 2008, 18:39:45
Citaat van: Tjerk op  6 januari 2008, 18:05:34
Hey Esther,

Vet he, die van mij heeft ook een heel lichte kop en is heel mooi donker. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het Bleekmaskers zijn, in Duitsland kennen ze amper Bleekmasker. Aan de hand van dat moet het wel Geelwang zijn, ook als ik zijn wang vergelijk met die van Sky (Handtekening) kan het haast niet anders.

Groeten Tjerk

Heej,

Ik had Peter net aan de tel.
Hij vertelde dat Nanda adhv foto's dacht dat het wel bleekmaskers zijn. Ik vind haar (mijne = pop) heel licht geel. En ook vind ik mijn bonte cinnamon geelwang ook heel anders geel, maar dat zou nog door het cinnamon kunnen komen.
Aan welk valkje ga jij je man koppelen?

Die van mij zit nu bij een bonte man, maar ik heb ook nog een witmasker man over......

gr Esther

Hey Rianne,

Amorè is van juli 2007. Hij/zij zit dus nu wel tijdens zijn/haar eerste rui. Dus we wachten af :)...

Hey Esther,

Het lijkt me sterk als ze Bleekmaskers zijn. In Duitsland zijn er weinig tot geen kwekers die de Bleekmasker kennen. Dan zal er ineens één kweker zijn die tal van Bleekmaskers heeft zitten zonder dat hij dat weet.

Daarentegen kennen ze wel de Geelwang in combinatie met allerlei andere mutatie's. Maar Bleekmasker lijkt me erg sterk :)...

Groeten Tjerk

*Esther*

Tjonge echt geen nieuws hier.

Mister en Kuifje wipwappen  elke dag.
De rest heb ik nog niks zien doen.

Ik ben moed aan het verzamelen om de voliere een beurt te geven. Maar ik wacht op iets mooier weer. Of zou dat een excuus zijn...... ;) ;D

Groetjes Esther

Caroline

Hier ligt vandaag 5 cm sneeuw dat is echt een goed excuus.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi ....dat is inderdaad een goed excuus he !
Grtjs Ann

*Esther*

SNEEUW?? ?? ??!!!!!!!!!

Het is hier eigenlijk een soort van lente met regen. ;D

En het heeft hier behoorlijk gewaaid. Die gekke valkjes gaan dan ook gewoon in de wind zitten. Want eigenlijk staat de voliere hier precies verkeerd om, de wind staat er pal op.
Waarschijnlijk ga ik toch iets voor de buitenvoliere hangen, zodat de ergste wind wat luwt.
Er zat laatst één valkje bol op de grond (ook al had ik haar diverse keren omhoog op de stok gejaagd) , zo van hier zit ik mijn laatste uurtjes wel. :'(
Ik heb toen iedereen naar binnen 'gejaagd' en daar een kacheltje aan gezet. Na 1 nachtje warm zitten was het weer over. :D Ik denk toch door de wind die er op staat. :-\

Verder zijn ze erg dankbaar met alle groenten die ze krijgen, zo wat is dat snel op zeg. :o

Groetjes Esther

Rianne

Onze voliere staat onder een afdak:

En daar hebben we die witte plastic plafond delen tegen aangeschroefd (rechts):

Tegen het open gedeelte links op de foto staat een soort scherm van boomschors. Die heb ik helaas niet op de foto. Maar ook een wilgenmat houdt de ergste wind tegen, die staat tegen de zijkant van de voliere aan de open kant, met nog een schutting paneel. Dat zie je op de bovenste foto, je kijkt er zo tegenaan.
Wilgenmatten zijn bij de gamma verkrijgbaar en zijn niet zo heel duur. Wel zijn ze maar 180 hoog dus je houdt aan de bovenkant altijd een kier.

*Esther*

Heej Rianne,

Bedankt voor je foto's!
Ik heb, om te proberen van die 'rieten rolgordijnen' gekocht.
Die laten natuurlijk nog genoeg door wat wind betrefd, maar dan moeten ze toch echt maar binnen gaan zitten. ::)

Vandaag bijna twee valkjes kwijt geweest........ :o
Ik dacht het is mooi weer dus eerst maar eens in de blokhut aan de gang.
Toen ik de la van één van de kweekkooien er uithaalde, bedacht ik me dat het gat wat dan ontstaat best wel groot is. Dus de deur moest dicht.
Terwijl ik naar de deur liep valt met veel geweld het frontje + la er uit!!!!!!!!!!!!
Gauw de deur dicht gedaan want zover was ik nog niet.
Pfffffff wat schrikken zeg.

Heel de la met inhoud lag op de grond. Maar goed dat de kinderen er niet bij waren want ik heb toch wat los gelaten :censuur wat niet voor herhaling vatbaar is.

Nou ja, toen kon ik de vogels gaan vangen met het netje en de kooi/la schoon gemaakt.
Dat schoonmaken vind ik trouwens wel tegenvallen. :P
Ik dacht dat het handig zou zijn, maar een la van een meter breed en 60cm diep is toch niet echt praktisch. En de vogels die wel in de kooien zitten schrikken zich een ongeluk als ik daar probeer de rest van de houtjes e.d. uit de kooi te vegen.
Die zitten dan natuurlijk (normaal gesproken) nog in de kooi.

Nu alleen de bovenste nog, maar daar heb ik een trapje voor nodig..... 8)

groetjes Esther

Caroline

:o Heb jij even geluk gehad zeg.  :)

En ik ken dat met de kids .... ik vloek normaal ook niet echt maar als me er eens iets ontglipt zegt Sanne van 6 jaar meteen Ohooh mam, dat mag je niet zeggen.  ::) :P

Je kweekkooien zien er mooi uit. Kan me wel voorstellen dat ze schrikken tijdens het verschonen .... hier vinden de tamme het al niet echt geweldig als je die lades eruit haalt.  :-\

SUcces met de bovenste.  ;) ZIe je trouwens niks van zo dat ie nog vies is.  ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Quendi

Hoi Esther,

Wanneer ben jij van plan je blokken erin te gaan hangen??

Gr Sietske

♪ Marlies

Hoi Esther,

Ik snap heel goed dat er nu woorden zijn losgelaten waar je anders misschien nog niet eens aan zou denken. ::) :P

Martin heeft in z'n kweekruimte nog een deur van gaas gemaakt, zodat de buitendeur open kan staan en het geheel dan toch afgesloten is.
Dat gaat hij bij mijn kweekhokje ook doen. Als het dan lekker weer is kan de deur open staan en komt er toch lekker frisse lucht binnen. :D

Hier worden m'n broedkooien a.s. dinsdag "gevuld".  :D
Hangen bij jou de blokken in of buiten de kooi ?

Groetjes Marlies  ;)

Caroline

Wat klinkt dat gezellig hè, "zijn" en "mijn" kweekruimte.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  9 februari 2008, 09:05:11
Wat klinkt dat gezellig hè, "zijn" en "mijn" kweekruimte.  :D

;D ;D ;D

*Esther*

Citaat van: Caroline op  8 februari 2008, 21:26:39

SUcces met de bovenste.  ;) ZIe je trouwens niks van zo dat ie nog vies is.  ;D

;) ;D

Citaat van: Quendi op  9 februari 2008, 00:34:02
Hoi Esther,

Wanneer ben jij van plan je blokken erin te gaan hangen??

Gr Sietske

Hoe is het bij jou daar? Af en toe spiek ik even op je site of er al iets nieuws is. :)
Ik weet het nog niet wanneer ik de blokken ophang. Vorig jaar was ik te vroeg daar heb ik denk ik een 'halve' ronde mee vergokt.
Het is wel erg verleidelijk hoor nu de zon er zo lekker opschijnt. Ook de valkjes laten flink van zich horen! :D

Citaat van: Marlies op  9 februari 2008, 08:47:02
Hoi Esther,

Ik snap heel goed dat er nu woorden zijn losgelaten waar je anders misschien nog niet eens aan zou denken. ::) :P

Martin heeft in z'n kweekruimte nog een deur van gaas gemaakt, zodat de buitendeur open kan staan en het geheel dan toch afgesloten is.
Dat gaat hij bij mijn kweekhokje ook doen. Als het dan lekker weer is kan de deur open staan en komt er toch lekker frisse lucht binnen. :D

Hier worden m'n broedkooien a.s. dinsdag "gevuld".  :D
Hangen bij jou de blokken in of buiten de kooi ?

Groetjes Marlies  ;)

Ik weet niet of het te zien is op de foto, maar er zit rechts in elk hok een horizontale strip. Daaraan kan ik de blokken hangen die ook een strip aan de achterkant hebben. Ik kan dan wel in het blok kijken maar echt praktisch er uithalen is het denk ik niet. Gezien mijn vooral gister......
Ik kan er wel wat foto's van maken. :D

groetjes Esther

Jacoba

hoi Esther,

Mooie kweekkooien heb je voor je valkjes. Jammer dat pas bij gebruik blijkt hoe handig wij mensen het hebben bedacht. Ik hoop dat er geen valkjes weer buiten je kooi gaan vliegen. Bij ons hebben er ook al regelmatig wijzigingen plaats gevonden, wij hebben nu geen la meer maar klepjes en je veegt de beukensnippers of wat je ook maar hebt en zo uit. Je doet eerst de ene kant en dan de andere kant van de kweekkooi.  Sky en Summer zijn wel bang maar Dizzle en Yellow blijven rustig zitten. Als je de foto ziet met alle drie de kooien er op lijkt het toch heel mooi daar bij jou. Het gaat al mooi kriebelen als het weer beter wordt zowel bij de valkjes als bij ons zelf, wanneer kunnen de blokken erin? Spannend.

Groetjes en veel succes met kweken. Tjerk en Jacoba