15 mei 2025, 21:46:47

Onze Valkparkiet Arie

Gestart door BaUkJe, 30 december 2007, 12:32:09

« vorige - volgende »

BaUkJe

Hallo allemaal! Ik heb zonet dat grote (wipwap) speeltje eruit gehaald. Hij kreeg het toch voor mekaar om weer te gaan wippewappen! En hij werd tegen mij aggressief dus weg ermee!

Even wat anders:
Volgens mij heeft Arie luis? Hij zit echt de gehele dag te wassen en tussen zijn veren krabben met zijn snavel... hoe kun je erachter komen dat hij echt luis heeft? Moeten we hem dan vastpakken om tussen de veren te kunnen kijken of wat anders??? En weet ook iemand of je spul voor (als hij luis heeft) luis in een plantenspuit te doen om hem zo te kunnen douchen met dat luis spul? Ik heb nu een ondiep bord in zijn kooi, in de hoop dat ie zelf leert badderen zodat ik daar eventueel anti luis in kan doen... of heeft iemand nog een ander idee? Ik hoop op reacties! Ik zal me klaar maken om naar school te gaan! Doei doei gr Baukje en een op dit moment zeurende Arie haha

Dierenfreackske

Hoi Baukje , het zou kunnen hoor, dan zou ik even kijken , mijten zie je zitten, van luis weet ik het niet, heeft ie kale plekken? Ik heb zo'n spuit en dat noemt BIO-KILL, klinkt misschien eng, maar je kan het rechtstreeks op het valkje doen, niet in de ogen, en op de stokken waar hij zit, ook zou ik de kooi ontsmetten en als iemand iets anders weet dan BIO KILL wat volges de winkelies waar ik het haal, en vogels (vooral papegaaien) met de hand grootgebracht worden, geen kwaad kan, maar als iemand iets anders kent dan dit, mag je dat ook proberen natuurlijk, ik weet gewoon niets anders he, grtjs Ann

Kimm

hoi ,

het kan ook dat zijn rui eraan zit te komen en dat hij de kriebels ervan krijgt. dat geeft ook jeuk.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

BaUkJe

Ik zag indd al kleine veertjes op de grond liggen, ook een paar grote staartpennen?? Vrij lange ieder geval.. dus misschien is het ook wel aankomende rui? Ik w8 dat eerst wel even af en anders maar aan de BIO KILL haha.. wat een naam! Bedankt voor jullie reacties! gr Baukje en Arie

Kimm

je kan arie ook even laten douchen, misschien vind hij dat wel even lekker ;)

BaUkJe

Dat vond ie gister NIKS dat douchen! Haha... hij vloog steeds weg en ging niet even lekker zitten genieten! En ging alleen maar schreeuwen! Hij was gister super chagrijnig! Tis wat ...

*Manon*

Hebben ze nog praatjes ook nog.... ben je zo goed voor ze... wat een ondankbaar grut  ;) ;D ;D ;D ;D

BaUkJe

Echt ondankbaar grut haha... ik denk ook dat de rui weer eraan komt te zitten, want dan issie meestal zo chagrijnig! En ook nog happen naar de baas! FOEI

Kimm

hoi baukje,

ik mocht mijn bemmie vorige week ook niet kroelen. hij had allemaal pennetjes op zijn hoofdje en hij was mij toch sikkeneurig, haah. nu weet ik dus waar het van kwam.

liefs kim

BaUkJe

Dus die van jou ook in de rui hoor ik wel kim!

Dierenfreackske

Ha Baukje, Wiske is ook in de rui en mag hem ook niet kroelen hoor! Het zal wel goed komen he, grtjs Ann

BaUkJe

Hoop het Ann. Vorige rui deed ie precies hetzelfde.. dus ik denk dat dat Arie eigen is haha... gr Baukje

BaUkJe

Foto tijd!!!
Net gemaakt... hij ging er mooi voor poseren! Dus een echt fotomodel!

Gr Fotomodel Arie

Kimm

hoi baukje,

wat is arie mooi zeg! hij zit zo mooi in zijn veertjes en een hele mooie kuif :D
hij is inderdaad erg foto geniek :D

liefs kim

Gerdy

wat een heerlijk koppie heeft Arie..het is denk ik echt de rui..ik heb ook zo'n sikkeneurig mannetje hier binnen..niets is dan goed

gr gerdy