6 november 2025, 12:46:30

Mandy's valkjes

Gestart door Mandy, 17 oktober 2003, 02:12:55

« vorige - volgende »

sabrina (als Gast)

Hi Mandy,

Ik zal even een foto vragen bij m'n moeder, maar een ding is zeker: Ayla is een pop want na de rui zijn haar parels alleen maar duidelijker geworden! Ze heeft een hele mooie bruinige tekening.

Groetjes,
Sabrina

Mandy

5 februari 2004, 19:18:35 #106 Last Edit: 22 februari 2004, 04:08:38 by Mandy
Ik weet het nu 100% zeker.
De Rembo's zijn allebei mannen! :(
Dus zojuist heb ik er 1 te koop gezet, hier en op marktplaats. Het gaat om het volgende valkje;

Met de volgende tekst;

Na lang twijfelen weet ik nu helaas zeker dat deze mooie valk een man is terwijl ik dus een bonte valk pop nodig heb.
Misschien heeft iemand anders hetzelfde probleem maar dan andersom. Dan zouden we misschien kunnen ruilen.
Anders is de bonte man ook los te koop voor 20 euro.
Of misschien is er iemand die me alleen aan een bonte pop kan helpen? Een pop die split is voor bont mag ook.
Deze man is geringd en is van 2003.
Het is een vrij rustige valkparkiet, maar door het typische mannengefluit de laatste tijd weet ik nu dus zeker dat het een man moet zijn.

Dus als iemand van jullie mij kan helpen zou dat helemaal mooi zijn! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

6 februari 2004, 17:44:33 #107 Last Edit: 6 februari 2004, 17:46:08 by Mandy
Pfff wat vind ik het toch moeilijk... :-/

Ik ben niet echt 100% zeker, ik twijfel eerlijk gezegd nog steeds... ::)
Rembo&Rembo gedragen zich echt als een koppeltje en mijn gevoel zegt nog steeds dat het een pop is. Ook is het een feit dat er al mannen op "haar" geklommen zijn toen ze nog bij Roger zat. Nou weet ik wel dat mannen dat ook wel eens bij elkaar kunnen doen, mannen als een koppel met elkaar kunnen kroelen, maar een pop die fluit als een man hoor je toch niet vaak? Ik niet althans, anderen van jullie wel?
Verder zie ik geen mannelijk gedrag.

Ik hou hem/haar toch nog maar even tot ik de eerste paringen heb gezien. Want het zou wel lullig zijn als ik 'm als een man verkoop en iemand straks toch met een pop zit! :o

Ik ga binnenkort weer naar die kweker in België waar Fred&Wilma vandaan komen en daar haal ik zowieso een nieuwe man voor Bobbie (witmasker split ino) en een cinnamon pop split bont en die zet ik dan bij die andere 4 bonte en kijk dan wel wat er gebeurt. ::)

Speedy

Hoi Mandy,

Nou ik wil niet veel zeggen hoor, maar hier zit nu Nikita in het blok en ze kan ook heel mooie fluit geluiden maken hoor, ik keek er ook van op.
Als ze met Angel gewipt-wapt heeft en ze gaat in het blok zitten, maakt ze heel mooie geluiden.
Dit heb ik ook niet eerder bij een pop gehoord, zowel niet bij Punky, Koko en Valkie.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

7 februari 2004, 21:39:31 #109 Last Edit: 8 februari 2004, 02:13:13 by Mandy
Hmmm, zie je nou wel, ik had het wel eens meer gehoord, dat sommige poppen ook goed kunnen fluiten. :)

En als je dan ziet hoe ze met elkaar kunnen kroelen  :-* ;

ga je toch weer twijfelen... ::)

Speedy

O wat een moppies zo die 2....nee die moet je niet uit elkaar halen hoor...niet doen Mandy.

Mandy

Niet als het toch een man en pop blijken te zijn. ;)

Maar als het wel 2 mannen zijn, dan wel... :-/

Andrea

8 februari 2004, 19:05:51 #112 Last Edit: 8 februari 2004, 19:07:32 by Andrea
Hoi Mandy,

Wat een pech dat je er gisteren niet bij kon zijn in Apeldoorn.
Ben je inmiddels al weer wat opgeknapt?
Leuk dat de valkjes al weer kriebels beginnen te krijgen om te paren en broeden, nu je de broedblokken hebt opgehangen.
Ik had Sparkle meegenomen naar Mariska zodat je haar ook nog kon zien, maar helaas was je er dus niet. Ik had nog wat foto's beloofd hoe haar kuif is gegroeid en ze veel geler is geworden,

Lekker aan het poetsen, ze heeft na de rui 1 knalgele veer gekregen...

Haar kuif begint nu ook eindelijk te groeien...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Oooo wauwie, mooie foto's hoor. ;D
En inderdaad een mooie grote kuif! :P
Vooral die foto van achteren genomen vind ik erg mooi! :)

Mandy

Vanmiddag ben ik weer bij die kweker in de buurt van Antwerpen geweest en heb daar 2 valkjes gehaald;  :P

De achterste is een gewone witmasker man split ino van 2003. Hij zit nu pas in de rui en krijgt nu pas z'n witte masker door, hij is ongeveer van augustus. Hopelijk vindt Bobbie 'm knap genoeg om er een koppeltje mee te vormen. Omdat hij zo jong is zal hij ws niet meteen er tegenaan gaan, maar misschien dat ze een nestje kunnen krijgen als de rest al aan een 2e of 3e ronde bezig is. :)

De voorste is een cinnamon witmasker dame split bont van 2002. Zij gaat bij Pino&Pipo en Rembo&Rembo omdat ik het sterke vermoeden heb dat de Rembo's allebei mannen zijn. Als de hormoontjes op gaan spelen zal ik er wel snel genoeg achter komen. ;)

Maar voorlopig zitten ze nog ff apart in een kooitje in de garage. Zowieso even in quarantiane om te kijken of ze niets hebben en omdat ik morgen de uitslag krijg van de doodsoorzaak van Kuifje. Hopelijk valt het mee, dan kunnen deze 2 al snel bij de rest, want het kweekseizoen is immers al van start gegaan.  :)

Mandy

16 februari 2004, 17:19:45 #115 Last Edit: 22 februari 2004, 04:10:29 by Mandy
De nieuwe valkjes hebben nu een week apart gezeten en zitten sinds gisteren bij de rest.  :)
De rest heeft inmiddels al een week antibiotica achter de rug en daar gaat het allemaal prima mee. Deze nieuwe mochten er na 3 dagen al bij, maar ik wilde minimaal een week wachten. Ze zien er goed uit dus heb ik ze in de volière gedaan. De valken gaan nu immers koppels vormen en daar moeten hun nu wel deel van uit gaan maken. ;)

Hier zie je de cinnamon witmasker split bont pop;

Zij zit nu dus bij de bontjes;

Dus bonte valkjes moet ik in ieder geval uit hun kunnen kweken. :)

Pino lijkt ipv naar Pipo wel meer naar haar te trekken, ze zaten al samen te kroelen... En Rembo en Pipo lijken elkaar wel erg leuk te vinden... Iets anders dus als ik gewild had...

Inmiddels weet ik echt voor 100% zeker dat de andere Rembo een man is, hij vertoont nu ook macho gedrag en fluit erop los! Ik heb 'm nu dus weer te koop gezet, dus als iemand geïnteresseerd is, hoor ik het wel. Het is het valkje dat op het plankje zit.  ;)
En Trudie, nu zijn ze niet meer zo lief voor elkaar hoor, er komt steeds meer rivaliteit, vanwege die mooie dames denk! :P

En hier zie je Kuifje2;

Je kan goed zien dat z'n witte masker door komt. ::)

Mandy

27 februari 2004, 16:58:32 #116 Last Edit: 5 maart 2004, 03:53:36 by Mandy
Het bonte valkje is verkocht. Hij is zojuist opgehaald door iemand uit de buurt. Die heeft een geparelde pop die split is voor bont en deze bonte man is split voor gepareld dus hij kan er bont geparelde, bonte, geparelde en wildkleur valkjes uit kweken, dat zou mooi zijn, hij was heel enthousiast, ben benieuwd. :)
Nu zitten ze dus met z'n vieren en is het afwachten wie wie gaat kiezen. Ik hoop Pino en Pipo en Rembo en ..... ik had nog geen naam voor haar, maar daar zullen we dan maar ff voor het gemak Rembo van maken. ;D
Dus ik kan uit hun in ieder geval bonte valkjes kweken, maar heel misschien ook bonte witmaskers, want Rembo kan zuiver bont zijn, maar hij kan ook split zijn voor gepareld en/of witmasker, dus als hij split is voor witmasker en als Rembo en Rembo een koppel worden kunnen er ook bonte witmaskers uit komen.
De bonte witmasker van Daantje is een broer van Rembo, dus hij heeft de genen, kijk maar naar hun ouders;

Rembo, man, bont evt split voor gepareld en/of witmasker?

Vader: wildkleur, split voor bont, witmasker {X1: gepareld} Moeder: bont, split voor witmasker  

Zonen:
6%   Witmasker, split voor bont {X1: gepareld}
6%   Witmasker, split voor bont
6%   Wildkleur, split voor bont {X1: gepareld}
6%   Wildkleur, split voor bont
13% Wildkleur, split voor bonte witmasker {X1: gepareld}
13% Wildkleur, split voor bonte witmasker
6%   Bonte witmasker, split voor {X1: gepareld}
6%   Bonte witmasker
6%   Bont, split voor {X1: gepareld}
6%   Bont
13% Bont, split voor witmasker {X1: gepareld}
13% Bont, split voor witmasker

Dochters:
6%   Witmasker gepareld, split voor bont
6%   Witmasker, split voor bont
6%   Gepareld, split voor bont
6%   Wildkleur, split voor bont
13% Gepareld, split voor bonte witmasker
13% Wildkleur, split voor bonte witmasker
6%   Bonte witmasker gepareld
6%   Bonte witmasker
6%   Bont gepareld
6%   Bont
13% Bont gepareld, split voor witmasker  
13% Bont, split voor witmasker

Dus er is best een kans dat Rembo split is voor witmasker, dus met de andere Rembo kunnen ze dan deze jongen krijgen;

Rembo = Bonte man, split voor witmasker '03
Rembo = Cinnamon witmasker pop, split voor bont '02

Zonen:
25% Bont, split voor witmasker{X2: cinnamon}
25% Bonte witmasker, split voor {X2: cinnamon}
25% Wildkleur, split voor bonte witmasker {X2: cinnamon} 25% Witmasker, split voor bont {X2: cinnamon}  

Dochters:
25% Bont, split voor witmasker
25% Bonte witmasker
25% Wildkleur, split voor bonte witmasker
25% Witmasker, split voor bont

Als hij nou ook nog split is voor gepareld dan kan dat ook nog terug komen in de vorm van bont geparelde, bont geparelde witmaskers en geparelde dochters.
Of als hij alleen split is voor gepareld, ook bont geparelde en geparelde dochters.
We zullen wel zien! ;D

Mandy

1 maart 2004, 19:15:37 #117 Last Edit: 1 maart 2004, 19:17:34 by Mandy
De man die Rembo heeft gekocht blijkt nu een neef/nicht koppel te hebben met z'n geparelde pop. Het schijnt dat dat wel kan, ben benieuwd. ::)

Vandaag heeft een kennis mijn nieuwe witmasker man split ino, Kuifje 2, overgenomen.
Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar hij dacht een witmasker koppel te hebben, maar dat bleken 2 witmasker poppen te zijn.  :-/
Ik informeerde voor hem bij die kweker in Antwerpen, maar die had alleen nog een bonte witmasker man split ino zitten en omdat hun bont niet mooi vinden en ik wel ga ik die bonte witmasker man halen en heeft hij mijn witmasker man meegenomen.
Het gaat me hoofdzakelijk om de ino factor vanwege de koppeling met Bobbie, maar ik vind een bonte witmasker man mooier dan een gewone witmasker man, dus hebben we het zo opgelost, zijn we allebei blij. :)

Voor die ene witmasker pop (split bont vanwege witte vlekken in de nek) zoekt hij nu nog een nieuw baasje, ze komt uit een buitenvoliere en is van 2003, ze kost 30 euro, dus als iemand interesse heeft hoor ik het wel. ;)

Die bonte witmasker had die kweker in Belgie toen ook al wel zitten, maar deed die eerst niet weg, vandaar dat ik toen die witmasker mee nam. Maar omdat hij een albino man heeft gevonden deed ie ´m nu wel weg, dus die ga ik hopelijk van de week ophalen. :)

Dus dan zitten in de grote vlucht 4 valken die nog geen koppels gevormd hebben; de bonte witmaskers Suske en Wiske, de nieuwe bonte witmasker Kuifje en de albino Bobbie. Dus als ze elkaar andersom kiezen, Kuifje en Wiske dan zijn dat bonte witmaskers en kan ik alsnog bonte witmaskers kweken. :P
Maar als Suske Bobbie kiest, dus geen albino's, tenzij Suske toevallig ook split ino zou zijn, maar dat weet ik dus niet. ::)

Stijn dc

hello

wat een gedoedaar allemaal bijj jouw zg, wel leuk om daar zo mee bezig te zijn vind ik.
voor mij is het kweekseizoen nog lang niet begonnen. Het is hier nog veel te koud, en daarbovenop zijn we net begonnen met de voliere af te breken, en gan we een nieuwe bouwen.
dus het kweken laat nog even op zich wachten.

SDC:D

Suzanne

Ik weet niet of de andere dat ook hebben, maar ik zie bij jouw handtekening geen foto, alleen maar een hokje met een rood kruisje, Stijn  :-/

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.