7 mei 2025, 09:30:44

Mandy's valkjes

Gestart door Mandy, 17 oktober 2003, 02:12:55

« vorige - volgende »

Mandy

2 januari 2005, 04:53:07 #150 Last Edit: 2 januari 2005, 04:59:52 by Mandy
Het was moeilijk, maar afgelopen dinsdag is Ozzy opgehaald.
Hij is naar lieve mensen in de buurt gegaan en zal in het voorjaar een vriendje of vriendinnetje van hier erbij krijgen. :)

En afgelopen maandag heeft Ans een geparelde pop van Fred&Wilma opgehaald.
Zij had ook aan de TT meegedaan en 91 punten gehaald, een aanwinst dus! ;)

En afgelopen donderdag is Sadelienda om 08.00 geweest (zo vroeg omdat ik nachtdienst had gehad  ;) ) om 2 valkjes voor Essie mee te nemen.
Het waren mijn laatste valkjes die ik nog te koop had. Het waren 2 mannetjes, een wildkleur van Theo&Thea die op de TT 88 punten had gehaald en een geparelde witmasker van Pico&Bello. :)

Ik ben blij dat ze allemaal een goed thuis hebben gevonden. ;D

Nu heb ik m'n 18 valken (9 koppels) waar ik in april weer mee ga kweken, ben benieuwd wat 2005 gaat brengen... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai mandy

het zal zekker niet makkelijk zijn geweest om Ozzy weg te doen dat geloof ik meteen.
maar wel goed dat ozzy op een goed aderes is gekomen.
en woody en fozzie zijn ook zeker goed terecht gekomen en hebben het enorm naar zijn zin hier,ze begonnen meteen met eten dus dat zit wel goed.
ze zijn ook echt super mooi vindt ik.mooi in de veren.
en de wildkleur is hellemaal niet bang.en dat voor een niet tamme valk vindt ik tog nettjes,
heel veel succes gewenst voor 2005 en dat het een mooi kweek jaar voor je mag worden,

gr essie

Andrea

2 januari 2005, 15:17:14 #152 Last Edit: 2 januari 2005, 15:26:16 by Andrea
Hoi Mandy,

Ik hoop dat 2005 je veel goeds gaat brengen. Je hebt veel pech gehad afgelopen jaar, dus ik wens je het allerbeste. Maar naast de pecht heb je weer heel wat valkjes ook succesvol groot gebracht, waaronder mijn Binkie.
Binkie heeft trouwens zijn grote zus Pukkie ontmoet bij Mariska. Ik denk niet dat ze wisten dat ze familie waren, maar voor ons was het wel leuk. Ik heb ook wat foto's gemaakt. Punky en Sparkle zagen elkaar ook wel zitten trouwens. Ik zal de foto's zo even uploaden...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Karin

Hoi Mandy,

Fijn dat je nu een goed tehuis hebt gevonden voor de valkjes. We zullen voor je duimen dat het dit jaar allemaal goed gaat met het kweken ! Je hebt nu al genoeg ellende gehad.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Zo dat is lang geleden, januari! :o
Maar even updaten. ;)

Inmiddels zijn van de toen 9 koppels 2 koppels niet gelukt.
Helaas is Oki overleden en heb ik besloten Doki te verkopen en met een zoon hun verder te kweken.
Dat is Pim;

En voor hem heb ik bij Diana (moonwitch) deze mooi pop gekocht, Roos;

Hier hoop ik zwaar bonte en het liefst primrose valkjes uit te kunnen gaan kweken. ;D
Ik verwacht die nog niet in 2006 omdat Roos daar nog te jong voor is. Misschien dat ze een laatste ronde mee doet maar dan kan er nog van alles mis gaan een 1e keer. Daarom neem ik er nog geen reserveringen voor aan, om teleurstellingen te voorkomen.

Verder had ik Noa nog;

Die is inmiddels omgedoopt tot Jeetje en voor hem heb ik een bonte cinnamon witmasker pop van Suske&Wiske gehouden. Zij heet nu Mina! :D

En zij is van de 3e ronde dus voor volgend jaar ook nog te jong voor een nestje.

Eigenlijk had ik Noa bewaard voor mijn albino pop maar dat klikte niet en wel met de split geelwang waarbij het weer niet klikte met de geelwang pop.
Nu zijn hun een koppel, Peppi&Kokki;

En uit hun heb ik 1 geelwang gekweekt! ;D
Ook is Peppi een keer vreemd geweest met Doki want daar zat ook een geelwang tussen. :P

Verder heb ik m'n andere 6 koppels nog;
- Ot&Sien
- Jut&Jul
- Suske&Wiske
- Pino&Pipo
- Fred&Wilma
- Idem&Dito, die het dit jaar voor de 1e keer prima hebben gedaan, helaas alleen geen albino's.

Zo dat was het weer even. :)

Petra en Cheeky

Ha Mandy,

Ik zat al te denken, ben ik al die tijd jouw verhalenboek vergeten te bekijken dan? Maar dat dateert uit januari, en toen zat ik nog niet eens op het forum... laat staan dat ik valkjes had!

Wat heb je een mooie valkjes zeg! Je hebt ze stuk voor stuk prachtig gefotografeerd, maar ik vind Roos een echt toppertje qua kleur!

Groetjes,
Petra

Christine

Amai een geheim dagboekje Mandy?? leuk om jou hier te volgen  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

30 oktober 2005, 01:53:40 #157 Last Edit: 30 oktober 2005, 02:08:10 by Mandy
Dank je. ;D

En dan heb ik nog een nieuwtje.
Ik heb er nog een paar valken bij! :D
Het was eigenlijk de bedoeling niet omdat ik al aan mijn maximale koppels zit maar iemand wilde graag met mijn fallows ruilen en bood mij een koppel primrose aan.
En kijk nou zelf, dat kan je toch niet weigeren;

Het zijn ongeringde valken van 2005 dus ik weet niet hoe oud ze zijn en de geslachten zijn ook nog niet zeker, dus een koppel is het ook nog niet. Maar als iets niet naar wens gaat kan ik altijd nog ruilen. Het liefst had ik een geparelde man en niet geparelde pop zodat ik dan de geslachten van de jongen weet maar die had hij niet, daarom heb ik een cinnamon man genomen, als het goed is dus... ::)
Ze zien er prima en gezond uit, ze zijn ook mooi fors en de cinnamon heeft prachtige grote bloedrode wangen. Ik ben al helemaal verliefd! :-*

En daarnaast heb ik ook dit valkje overgenomen;

Nee, dit is geen gele kwartel maar een valkje! :o ;D
En wel een lutino geelwang gepareld! ;)
Het ziet er nu niet uit omdat die geen staart heeft maar de nieuwe veren zijn al onderweg.
Ook was die aan 1 kant geknipt en die slagpennen heb ik eruit getrokken zodat daar over 6 weken weer nieuwe veren zitten en hij/zij er weer als een normale valk eruit ziet. :)
Ik hoop dat het een man is maar de kans is natuurlijk het grootste dat het een pop is. Zo ja, dan moet ik er nog een geelwang man split ino bij zoeken. En anders koppel ik hem aan mijn cinnamon geparelde geelwang pop. Afwachten maar. 8)

Ze zitten trouwens allemaal in quarantaine hoor.
Roos in de achterste buitenkooi. Het primrose koppel in de voorste buitenkooi en de geelwang in het kleine binnenkooitje.
Daar blijven ze minimaal 3 weken zitten, liefst 6 weken.
De rest van de valken, mijn eigen valken, zitten allemaal in de grote kooi met nachthok. ;)

En mocht het betekenen dat ik in de toekomst met deze valken 2 koppels ga vormen dan zullen er 2 koppels die ik al heb weg moeten. Ik heb gewoonweg niet meer ruimte dan voor 9 koppels.  :-\
Maar dit zijn ook jonge valken waar ik in 2006 nog niks van verwacht dus tot die tijd blijven ze gewoon allemaal en zie ik wel hoe het allemaal zal gaan. :)

Caroline

Hoi Mandy,

Je nieuwe koppel Primroses vind ik heel mooi, ik hoop voor je dat een koppel is. En je geparelde lutino geelwang, zal ooit vast een heel mooi valkje worden, maar vind ik nu een zielig hoopje ellende. Wat is daar mee gebeurt zeg??

Groetjes van Caroline, kroel Noa even voor mij.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Tja het ziet er niet uit nu, dat zegt ook meteen hoe een staart het beeld van een vogel vormt, veel dus! ;)
Maar ze wilde deze valk tam maken en hebben ze geknipt aan 1 vleugel en ws is de staart vast gepakt met weg vliegen en zijn de staartveren eruit getrokken. :(
Maar dit is alleen maar uiterlijk en zegt niks, wacht maar af over 6 weken met de nieuwe foto. ;)
Hij/zij eet/drinkt verder goed en heeft normale poepjes.
Maarja, zoals met alle nieuwe valkjes blijft het afwachten of ze echt gezond zijn, daarom de quarantaine. :)

En Noa zit net te slapen na al het gekroel. :-*

trienke

hoi mandy

ik ben blij dat daar alles goed gaat.
wat heb je ineens veel valkjes verkocht.
maar de foto's zijn echt mooi.
en die koppel primrose zijn ook heel mooi.
Die geelwang wat een schatje zeg.
Over een paar weken zal die er ook mooier uit zien.
Ik wens je volgend kweekseizoen ook veel succes weer.

groetjes Trienke

Bianca

Mooie vogels heb je weer bij elkaar gesprokkeld ;)!
Zijn die primroses van die man waar je toen advies van had gekregen over de mutatie?
Ik vind ze erg mooi.
Dacht eigenlijk dat het bont op de schouder partij op één kant door moest lopen maar dat is dus niet zo als ik het nu begrijp?!
Ik bedoel bij het "popje" zie je dat op de schouder bont zit maar dan onderbroken is en weer verder gaat iets lager op de vleugel.
En idd die lutino geelwang die wordt vast heeeeel mooi straks in het nieuwe verenpakje.
Is ie groot van formaat?
nou ja ik denk dat dat weer genoeg vragen zijn voor nu, hihihihi.

groetjesssssss
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Ach, arm lutinootje! Hoe kun je zo'n zeldzame mutatie zo 'verminken' door te kortwieken?? En bij de staart te pakken?? :o

Mandy

Dank je Trienke. ;)

Inderdaad Bianca, ik heb die valken van die man vandaan.
En eerlijk gezegd kan ik het niet meer zo volgen met die
p(r)imrose "mutatie".  ::)
Maar ik had Ron er ook over ingelicht en die dacht dat zijn verhaal wel kon kloppen.
En ik heb natuurlijk met 'm gesproken en hij heeft wel kennis van zaken, dus het komt wel geloofwaardig over.
Maar ik zal nog eens om uitleg vragen over hoe het nu zit met hoe de tekening hoort te zijn.
En die geelwang is niet fors hoor, gewoontjes. Maar zonder staart geeft ook een vertekend beeld natuurlijk.

Inderdaad Rianne, ben ik helemaal met je eens. :-\
Ik hoop dat ik hem/haar een betere toekomst kan geven. Zal er in ieder geval mijn best voor doen. ;)
En aangezien dit alleen schoonheidsprobleempjes zijn heb ik hem/haar overgenomen. Anders zou die in een grote volière zijn gekomen en zou die het misschien in zo'n toestand niet gered hebben.
Maar aan de andere kant, vannacht zag ik dat ze in haar kooitje toch op de hoogste stok zat te slapen. 8)

bobbie

Hallo Mandy,

Wat een mooi zielig hoopje gele vlekjes heb je daar op de bodem van een hokje zitten  :-*

Dat is het lelijke jonge eendje dat een zwaan wordt, wedden?

Je primrose valken: schitterend. En de voorste zijn wangen springen ongeveer van het scherm, zo gekleurd.

Ik hoop voor je dat het een koppeltje is.

Succes, Nel :)