21 mei 2025, 19:05:50

Paren

Gestart door Jacqueline, 29 december 2007, 12:00:04

« vorige - volgende »

Jacqueline

Vanmorgen zag ik dat twee valkparkieten van mij aan het paren waren in de buitenvoliere. Ik heb geen blokken hangen in mijn voliere. Is het nu zo dat zolang je geen blokken ophangt er ook geen eieren gelegd gaan worden of maakt dit niet uit.

Mico

Hoi hoi Jacqueline....ook wij hadden geen blok in onze kooi hangen en bij ons is er op 18 december het eerste eitje gelegd.We hebben toen uiteraard wel gezorgt voor een blok en de rest van de eitjes zijn toen netjes in het blok gelegd.
Dus ook zonder blok leggen ze gewoon eitjes  ;)

Groetjes,
Miranda en Corine

Jacqueline

Ik wil het ook weten i.v.m. de temperatuur buiten. Het is nu toch veel te koud om eitjes te leggen.

Mico

Wij hebben onze valkjes binnen dat is natuurlijk een heel verschil...ik durf daar dan ook geen uitlating over te doen.
Het lijkt me inderdaad nu nog wel erg koud...misschien dat iemand anders hier nog een antwoord op heeft.
Volgens mij is de maand maart dan meer de tijd voor eitjes bij voliere vogels...maar hang me er niet aan op  ;)

Bert_85

Hoi,

Ik zie mijn valken (in buitenvoliere) soms ook wel eens paren in de winter.
Zolang je geen blok geeft, leggen ze normaal ook geen eieren.
Maar er zijn uitzonderingen, en dan kan het wel eens zijn dat je een paar eitjes gaat vinden op de bodem van de voliere.
Dat is geen ramp. Ik zou ze in ieder geval nu nog geen blok geven.

In Australiƫ, waar de valkparkiet vandaan komt, is het momenteel zomer en dus de kweekperiode van de valkparkieten ginder! Maar de valken hier hebben zich al lang aangepast aan onze seizoenen.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be