27 april 2024, 17:46:04

is mijn kooi echt groot genoeg??

Gestart door lana, 17 oktober 2003, 01:07:46

« vorige - volgende »

lana

ik heb een zelfde kooi zoals in de forum kooien staat en dan de derde van de bovenste rij maar ik heb echt het idee dat ie te klein ik voor mijn gerrit. hij kan naar mijn idee niet eens goed fladderen? :-/

Nes

Hoi Lana,

als ie hier op de site als geschikt wordt aangegeven, zal dat ook wel zo zijn hoor  ;)! Bij 'onze' dierenwinkel zit er ook een valkje in precies dezelfde kooi.
Bovendien als ie (bijna) iedere dag ff mag rondvliegen moet dat geen probleem zijn. Wat zijn de afmetingen van jouw kooi precies?

Groetjes Nes.

lana

mijn kooi is 60 lang, 33 diep en 64 hoog. Maar ik durf hem nog niet los te laten vliegen ik heb 'm nl. vandaag kado gehad.
 ::)groetjes

Nes

Jazeker, dan is de kooi groot genoeg  :)! Geen probleem hoor!
De breedte is eigenlijk het belangrijkst en 60 cm is precies goed genoeg! De diepte is bij dat soort kooien meestal rond de 32/33 cm. In ieder geval, voor 1 valkje is het geen probleem! Veel plezier met de kooi!

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Lana,
Die kooi is voor 1 valkje zeker geschikt en voor 2 ook nog wel hoor dus te klein vind ik hem niet.
Het beste kan je je valkje een paar dagen laten wennen en als ie echt gewend is pas uit de kooi laten.
Probeer hem zoveel mogelijk aandacht te geven en wat trosgierst uit je hand te geven.
Veel plezier met je valkje in elk geval :-)

Groetjes, Paul

lana

 :Phe jongens bedankt voor jullie adviezen ben er erg mee gerustgesteld want een te kleine kooi vindt ik gewoon te zielig voor mijn gerrit. ;)