28 april 2024, 22:09:36

Eieren Eieren en nog eens Eieren:S

Gestart door _san_, 23 december 2007, 17:09:02

« vorige - volgende »

_san_

Hallo iedereen,

Mijn valkje die blijft maar eieren leggen. Ze heeft er ondertussen al meer dan 20 gelegd. Ik heb van alles geprobeerd. Eieren weghalen en laten liggen. Een nieuw valkje erbij en nu de lichttherapie. Eerst hielp het wel om haar op een donkere plek neer te zetten en een doek erover heen te doen, maar nu dus ook al niet meer en heeft ze er al weer 3 neer gelegd.
Ik aai haar ook niet over de rug ofzo, want ze houd niet zo van vingers. Alleen als het echt nodig is pak ik haar volledig vast laat maar zeggen.

Heeft iemand nog tips?? Behalve de prikpil. Ik vind het zo zielig om zo'n klein beestje te prikken en helemaal te stressen door ze in een vervoersdoosje enzo te doen.

Ik ben nu veels te bang dat ze zichzelf helemaal uitgaat putten.

Groetjes Sandra.




Lin

Minder badwater en verse takken aan te bieden. Legt ze ze op een vaste plaats?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

_san_

Hallo Lin,

Badderen doe ik al bijna nooit in deze tijd van het jaar... omdat ze dan niet zo snel opdrogen enzo.

Ze legt ze wel steeds in dezelfde hoek ja.

Welke takken kan ik haar dan het beste geven??

Groetjes Sandra.






Lin

Fruit en krulwilg takken geef je om te bevorderen. Doe dat maar niet dus. Probeer de plaats te blokkeren waar ze eitjes legt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Verenpakje

Geef je ze ook eivoer?
Ik kreeg laatst ook eens te horen dat eivoor ook stimuleert.

Misschien eens kijken of het helpt als je dat niet meer geeft?

Groetjes, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage


Nu met filmpjes





_san_

Hallo Verenpakje,

Sorry voor de late reactie... feestdagen hea ;)
Ja ik geef ze inderdaad eivoer. Ik meng dat altijd door het voer heen....
Als ze hun voer op hebben dan zou ik het de volgende keer er niet meer doorheen doen;)


Hallo Lin,

Ook sorry voor jouw voor de late reactie;)
Citaat van: Lin op 24 december 2007, 15:20:24
Fruit en krulwilg takken geef je om te bevorderen. Doe dat maar niet dus.


Zijn er ook takken die het laat maar zeggen stoppen???

Groetjes Sandra





Eric Holtmark

Hoi Sandra,
ook ik wat laat,maar wij hebben een bijna gelijk probleem met Ernie.
Nu heb ik laatst de d.a( homeopathische) gemaild die adviseerde sepia, dit schijnt een vloeibare en homeopatiche variant te zijn ???? (gaat door het drinkwater)
Dit moet het paar gedrag wat onderdrukken.
Ik heb het besteld maar nog niet binnen .
Kan dus nog niet zeggen of het werkt.
Maar je kan allicht eens informeren.

Succes en groetjes Eric

_san_

Hallo Eric,

Ik heb nog nooit van vloeibare sepia gehoord ???
Ik heb wel altijd sepia in de kooi hangen, want dit verslinden ze bij mij echt!!!. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen, maar vloeibaar nee ken ik echt niet.

En misschien wel een hele domme vraag hoor, maar wat is een homeopathische d.a. precies. Ik ken dat niet echt.

Zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt of het werkt als je het binnen hebt ;)

Groetjes Sandra



Eric Holtmark

Hoi Sandra,

Ik heb ook nog nooit van vloeibare sepia gehoord voor daar de d.a er over begon.
En ja wat is een homeopathische d.a ??? ???
Deze dierenarts gebruikt uitsluitend homeopatishe medicijnen om dat dieren daar goed op reageren ( geen tussen de oren gevoel :P)
Zij wil de dieren ook altijd eerst zien (gedrag)en dan ook het liefst in hun eigen omgeving (thuis)
Zij krijgt daar door een beter idee van wat er loos is??
Bevalt prima.
En als ik begonnen ben met de "sepia"laat ik resultaat wel weten.

Groetjes ERic

Bello

Hoi

Haal de echte eitjes weg en leg er nepeitjes voor in de plaats en laat ze een paar weken liggen broeden.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel